Andrew Nicholson: "Ik had verlamd kunnen zijn"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Andrew Nicholson: "Ik had verlamd kunnen zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 14:30

bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

De Nieuw-Zeelandse eventingruiter Andrew Nicholson is thuis na zijn nekoperatie. Hij zegt dat hij erg veel geluk gehad heeft. Nicholson liep een zwaar nekletsel op na een val op het Festival of British Eventing (9 augustus).

"Mijn chirurg, dr. Jeremy Reynolds, heeft me gezegd dat een nekletsel als dat van mij in 98% verlamming tot gevolg heeft. Ik heb ongelofelijk veel geluk gehad dat dat bij mij niet het geval was. Ik ben acht uur lang geopereerd. Tijdens de operatie werden de breuken hersteld en werd mijn cervicale wervelkolom gestabiliseerd. Die procedure is ook niet risicoloos en ik kan het chirurgenteam niet genoeg bedanken voor wat ze hebben gedaan."

Nicholson kan nu zonder hulp wandelen en kan al zijn ledematen bewegen. Hij heeft echter al zijn paarden teruggetrokken uit de wedstrijd in Burghley en weet niet wanneer hij weer in het zadel zal zitten. Hij was zich aan het voorbereiden voor een recordbrekende vierde opeenvolgende overwinning in Burghley.

"Ik zal dit seizoen uiteraard niet meer rijden, want het zal tijd kosten om helemaal te herstellen. Ik moet het rustig aandoen, maar ik kan rondlopen en kijk uit om op termijn weer helemaal in vorm te raken. Ik ben erg blij dat ik weer thuis ben en wil iedereen bedanken voor de berichten en de steun. Dat betekent heel veel voor mij en mijn familie," zegt Nicholson.

opisop_shop

Re: Andrew Nicholson: "Ik had verlamd kunnen zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:00

wat een geluk zeg!