Paardenbeul slaat toe in Zutphen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Paardenbeul slaat toe in Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 14:04

Anoniem

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:07

Ik heb de foto's gezien die erbij horen, maar ik vraag me toch af of dit écht door een mens is toegebracht. :o

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:08

Dit gaat over mijn paard helaas. Ik heb aangifte gedaan en de politie pakt de zaak goed op. Zijn er mee bezig maar iemand aanwijzen zal niet gaan natuurlijk..

Zo frustrerend dat iemand je dier dit bewust aan doet en je gewoon machteloos bent!

En kbk,
Als je denkt dat 2 dierenartsen ongelijk hebben die onafhankelijk van elkaar tot deze conclusie gekomen zijn, waarom vraag je ze dan niet hun kliniek te sluiten? Als ze er schijnbaar toch geen kijk op hebben..

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:15

-
Laatst bijgewerkt door Babbelaar20 op 20-08-15 14:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:17

Ik zeg dat ik het me afvraag, niet dat het niet zo is.
De laatste tijd vraag ik me af of niet álles op de paardenbeul wordt geschoven.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:18

ilaan schreef:
Dit gaat over mijn paard helaas. Ik heb aangifte gedaan en de politie pakt de zaak goed op. Zijn er mee bezig maar iemand aanwijzen zal niet gaan natuurlijk..

Zo frustrerend dat iemand je dier dit bewust aan doet en je gewoon machteloos bent!

En kbk,
Als je denkt dat 2 dierenartsen ongelijk hebben die onafhankelijk van elkaar tot deze conclusie gekomen zijn, waarom vraag je ze dan niet hun kliniek te sluiten? Als ze er schijnbaar toch geen kijk op hebben..

Wat vreselijk verschrikkelijk afschuwelijk... pffffff. Veel sterkte.

Hoe gaat het nu met je paardje?

(waardeloze dierenartsen :+ )

Babootje

Ilaan, is er bij jouw merrie bloed afgenomen om te onderzoeken of het paard gedrogeerd is geweest?

Tabaluga12

KoudbloedKim schreef:

Ik vind dit niet echt tactisch van je..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:19

Tabaluga12 schreef:
[naam] schreef:

Ik vind dit niet echt tactisch van je..
Dat mag je vinden, ik vind het zelf wel degelijk tactisch. :)
Als ik had geweten dat het het paard van een bokker was geweest, had ik de reactie niet geplaatst.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:23

Babbelaar20 schreef:
hee hallo kunnen we misschien niet gaan dreigen met vorden te laten sluiten :Y) niks mis met die mensen. wat een aanvallende reactie van jou ilaan.

Zeker niks mis met die mensen. Maar als het om jouw paard gaat en een dierenarts je zoiets verteld dan gaat dat je echt aan het hart. Vooral als mensen dan denken meer te weten van een foto als een da die inwendig onderzoek heeft verricht.

Misschien fel maar ik ben zo klaar met nare berichten en pb's op fb dat ik lieg en aandacht wil. Nou met dit soort dingen hoef ik echt geen aandacht. Sta er niet om te springen dat er zoiets gebeurd..

Tabaluga12 schreef:
Wat vreselijk verschrikkelijk afschuwelijk... pffffff. Veel sterkte.

Hoe gaat het nu met je paardje?

(waardeloze dierenartsen :+ )

Paard gaat wel. Veel last wel maar naar ons (mijn vriend en ik) heel goed te pas. Wel erg gestrest, maar geven haar lekker rust en ze moet niks.

Babootje
Nee geen bloed afgenomen omdat ze erg alert was, voor 10u s ochtends al. Het is wrs tussen 7 en 8 gebeurt. Ze was absoluut niet sloom oid dus vonden geen reden het te testen.

Flinke schaafwond op het been is er wel. Maar of dat van het trappen is of van een ander is paard is niet te zeggen natuurlijk. Behalve de verwondingen is er weinig. En met alleen die verwondingen kun je nooit teruggaan hoe alles is gebeurd. Konden ze nu maar praten..
Laatst bijgewerkt door ilaan op 20-08-15 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:24

ilaan schreef:

En kbk,

Sterkte met je paardje !

Is je paard ook gecontroleerd of die gedrogeerd is? vraag me namelijk af hoe zo iemand een paard zo pijn kan doen terwijl die daar zo staat, moet toch haast wel door meer al 1 persoon zijn of gedrogeerd?

@koudbloedkim of t nou van een bokker het paard is of niet, als 2 dierenartsen dit constateren dan zit er denk ik wel kien van waarheid in ?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:27

Ilaan wat erg zeg! ;( :(:)
Hopelijk geneest je paard snel en kan het beestje het ook vergeten. ;(

Men zou de paarden een deken moeten opdoen met daarin ingenaaide cameraatjes. :)*
Is toch van de zotte dat zo'n eekel van een mens niet gepakt kan worden!!!?

Misschien een idee voor dekenproducenten om dekens met ingenaaide camera's te maken?
Ik zou zo'n laf st*k str*nt wel tegen willen komen _-:(

Anoniem

Natuurlijk, maar aangezien dat niet in de OP stond, kan ik dat niet ruiken...

Babbelaar20

snap natuurlijk dat de schrik er flink in zit. heel veel sterkte en ik hoop dat je paardje weer snel de oude is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:28

Deze man of vrouw (of meerdere) moeten gewoon een keer gepakt worden...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:29

LiesbethDW schreef:
bokt.nl / www.facebook.com / www.destentor.nl
Ingestuurd door gohyja

Volgens de eigenares hebben dierenartsen bevestigd dat de verwondingen door een mens zijn toegebracht.

het staat er wel, dierenartsEN.

Maar nogmaals hoop dat t paardje opknapt, dit wens je niemand toe geen enkel dier of wat dan ook.

En ze moeten maar eens snel gepakt worden...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:29

KoudbloedKim schreef:
Deze man of vrouw (of meerdere) moeten gewoon een keer gepakt worden...

Wat ik hoor van de politie staan de verschillende regio's in contact en gaan ze achter elk mogelijk draadje aan. Ze doen hun best maar meer achter de schermen dus. Dat wist ik ook niet moet ik eerlijk bekennen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:32

omdat t zo lang ook duurt lijkt t ook alsof er niks gedaan word, maar kan me ook niet voorstellen dat ze niks doen.

Bedoel het is al erg genoeg voor de paarden, maar hoe vaak hoor je wel niet dat t van dier naar mens kan overslaan bij zo iemand? Althans ik gok dat het meerdere mensen zijn...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:37

Ik ben sinds vanochtend nu meer aan de tel geweest met de politie vanwege contact met de politie in Twente ed.

Ja sinds vanochtend pas want in Zutphen moet je een afspraak maken om aangifte te doen. Beetje raar maar er wordt nu wel wat gedaan gelukkig.

Ik ga me ook niet zo bezighouden meer alle berichtgevingen ed want merk wel dat dat bovenop de rest toch wel wat stress geeft. Heb er al genoeg van om mijn peerdie :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:40

Ja hier moet je ook een afspraak maken en kan niet in mijn woonplaats in meeste gevallen moet je dan elders. (handig zo politiebureau maar dan heb je er ook niks aan in kleine dorpjes haha)

Hopelijk is je paard niet gedrogeerd, want ben wel benieuwd of dat gebruikt word. Aangezien t beestje lijkt mij niet blijft staan in zulke gevallen, of er moeten meerdere daders zijn, maar werd tot heden altijd gesproken van 1 man toch?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:55

Mioux schreef:
Ja hier moet je ook een afspraak maken en kan niet in mijn woonplaats in meeste gevallen moet je dan elders. (handig zo politiebureau maar dan heb je er ook niks aan in kleine dorpjes haha)

Hopelijk is je paard niet gedrogeerd, want ben wel benieuwd of dat gebruikt word. Aangezien t beestje lijkt mij niet blijft staan in zulke gevallen, of er moeten meerdere daders zijn, maar werd tot heden altijd gesproken van 1 man toch?

Dat zullen we dus niet te weten komen, want de dierenarts wilde geen bloedtest doen... paard was te wakker volgens hem... :\

Terwijl je bij een dopingcontrole te kleinste sporen van verdovende en opwekkende stoffen kunt tegenkomen, dus een kort daarvoor verdoofd paard zal in principe toch wel aantoonbare resten van het verdovingsmiddel in het bloed kunnen hebben... terwijl het klaarwakker oogt. >;)

Hoe dan ook, heel veel sterkte TS, het moet echt een vreselijk idee voor jullie zijn dat er zomaar iemand wat met je paard kan uithalen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:05

Sterkte TS, hoop dat het snel allemaal voorbij is deze nachtmerrie.

Ik zou zelf ook nog aandringen op een bloedtest. Mijn paard knalt met stress soms door anderhalve dosis heen...

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:13

Wat erg zeg ik kijk smorgens naar buiten en kijkdirekt naar het achterwerk van m'n paardjes. Het zal je maar gebeuren. Ik wens jou en jou paard veel sterkte toe.
Was idd wel benieuwd geweest of ze het paard een spuitje oud gegeven hadden.
Maar goed daar heb je nu niets meer aan.

Ik begrijp ook goed de reacties van anderen, of het wel de paardenbeul geweest is.
Maar aangezien de dierenartsen het uitgewezen hebben.
En ga ik er niet vanuit dat zei zullen liegen.
Het dan ook daadwerkelijk zo is.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:19

Sterkte ilaan, wat een nachtmerrie zeg, zoiets gun je niemand.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:35

Jou merrie heeft dezelfde snede in haar vulva als mijn merrie toen,dat zag ik op je foto op FB.
Die wond is wel degelijk door dé beul gedaan,dat wondje boven haar oog heeft ze denk ik zelf gedaan,omdat ze weg wilde natuurlijk.De wond boven haar oog is n.l. rafelig,die bij haar vulva is recht en glad,duidelijk met een scherp voorwerp [mes] gedaan.

Wat KBK bedoeld is dat er ook paarden zijn gemeld,die niet door de beul zijn gepakt,maar zichzelf of door andere paarden zijn verwond.