Grand Prix-amazone Daniëlle Heijkoop moet afscheid nemen van haar paard El Torro, dat ze twee weken geleden nog reed op het WK voor Jonge Paarden in Verden.
De zesjarige Painted Black-zoon keert terug naar zijn eigenares in de Verenigde Staten. Een jaar geleden kreeg Heijkoop hem op stal. Al snel boekte ze een paar successen met El Torro. Met een wildcard kwam de combinatie terecht in het Nederlandse team voor het WK in Verden. In de kwalificaties waren Heijkoop en El Torro de beste Nederlandse combinatie. In de finale speelden de zenuwen het dier echter parten.
Daniëlle Heijkoop geeft El Torro niet graag af: "Hij is een paard met erg veel talent." Het klikte erg goed tussen Heijkoop en El Torro, en dat zorgde ervoor dat ze zich op korte tijd hebben kunnen ontwikkelen. Heijkoop zal het paard missen, maar ze wenst hem en zijn nieuwe ruiter alle succes en hoopt dat ze snel weer zo'n talent op stal zal hebben.
Het is de wereld van werken in de paardensport en Danielle is hier ook heel realistisch over.
Je werkt in de paarden en weet dat ieder moment een paard verkocht of weggehaald kan worden, maar aan de andere kant loop je niet het financiële risico van een eigen paard. Wil je een paard niet kwijt, dan zul je hem zelf moeten aankopen inclusief financiën en bijkomende risico's.
vur
Geplaatst: 19-08-15 17:16
Wel flauw dat ze het paard de schuld geeft van de mindere prestatie op het WK.
Hayley
Geplaatst: 19-08-15 18:56
vur schreef:
Waar lees jij dit?
vur
Geplaatst: 19-08-15 19:03
Hayley schreef:
vur schreef:
Waar lees jij dit?
Dat de zenuwen het dier parten speelden. Het leek meer dat de zenuwen haar parten speelden.
listiglistje
Geplaatst: 19-08-15 23:10
Dat denk ik ook Vur, was echt geen gezicht in Verden....beetje ervaren ruiter lost dat anders/handiger op
Fysiek vond ik hem er ook niet in sportmodel uitzien....
Ik begrijp de eigenaar goed na Verden! Verstandig besluit!
Ailill
Geplaatst: 20-08-15 10:16
listiglistje schreef:
Dat denk ik ook Vur, was echt geen gezicht in Verden....beetje ervaren ruiter lost dat anders/handiger op
Fysiek vond ik hem er ook niet in sportmodel uitzien....
Ik begrijp de eigenaar goed na Verden! Verstandig besluit!