Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mylittlejoy schreef:Hmm, zo "onpartijdig" of neutraal komt het stukje mij niet over. Maar hij heeft zeker een punt, dat wel.
denbine schreef:Er is nog altijd een wereld van verschil tussen
Liefde voor paarden vs liefde voor de sport
Net als van paarden houden vs paarden houden.
Dinopino schreef:www.nzz.ch/bokt.nl
In 1994 werd de Kür voor het eerst een officiële proef tijdens de Wereldruiterspelen. Deze vonden toen in Den Haag plaats en de Kür werd gewonnen door Anky van Grunsven. Haar niet bijzondere proef werd zelfs hoger gewaardeerd dan die van de Duitse politieruiter Klaus Blakenhol.
Er was een nieuw tijdperk aangebroken in de dressuur. De zegereeks was nu te behalen door het zo snel mogelijk africhten van paarden ten nadele van de klassieke training waarbij de natuurlijke aanleg van het paard wordt getraind. Snel en vooral spectaculair het doel te bereiken paste dan ook geheel in de huidige tijd.
Daks schreef:Wat anky in 1994 hier mee te maken heeft in mij ook een raadsel.
FriesWytske schreef:mylittlejoy schreef:Hmm, zo "onpartijdig" of neutraal komt het stukje mij niet over. Maar hij heeft zeker een punt, dat wel.
Vind het ook geen neutraal of onpartijdig stuk. Link doet het nu inderdaad wel.
Vind de volgende link een veel beter stuk.
https://horsesportnews.wordpress.com/20 ... its-young/
Huertecilla schreef:Daks schreef:Wat anky in 1994 hier mee te maken heeft in mij ook een raadsel.
Ja het streepje sedalin voor een puntje verzorging heeft daar meer mee van doen.
Mbt de kür en de trainingsmethode zou het volstrekt helder moeten zijn wat dat ermee te maken heeft. Wie dat niet op het netvlies heeft hoort geen paard te hebben. Al voor 1994 niet.
Ook toen was dit al glashelder door dierenwelzijnsvoorstanders uitgelegd.
Huertecilla schreef:Daks schreef:Wat anky in 1994 hier mee te maken heeft in mij ook een raadsel.
Ja het streepje sedalin voor een puntje verzorging heeft daar meer mee van doen.
Mbt de kür en de trainingsmethode zou het volstrekt helder moeten zijn wat dat ermee te maken heeft. Wie dat niet op het netvlies heeft hoort geen paard te hebben. Al voor 1994 niet.
Ook toen was dit al glashelder door dierenwelzijnsvoorstanders uitgelegd.
Niwla schreef:Tuurijk is er veel te zeggen over de hedendaagse trainingsmethoden, maar ík heb de wedstrijden van 1994 niet helder op mijn netvlies staan omdat ik toen nog druk was met viltstiften en vouwpapier.