Paul Schockemöhle: Terugkeer in sport niet goed voor Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Paul Schockemöhle: Terugkeer in sport niet goed voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 16:59

http://www.bokt.nl / http://www.bild.de

Mede-eigenaar Paul Schockemöhle verwacht niet dat er nog een comeback in zit voor Totilas.

Dit vertelt de 70-jarige Duitser aan Bild: "In principe is de familie Rath verantwoordelijk voor de sport. Maar ik zal niet protesteren als ze zeggen dat ze Totilas niet meer uitbrengen in de sport. Momenteel ben ik van mening dat het niet goed zou zijn als hij terugkeert. Een nieuwe poging zal moeilijker zijn, en het einde van zijn loopbaan is niet onredelijk."

Na de koop in 2010 kampte de zwarte hengst met meerdere blessures, pauzes en andere tegenslagen. Met de huidige botontsteking in zijn linker achterhoef breekt er opnieuw een blessuretijd van enkele maanden aan.

"Totilas is kwetsbaar, zonder twijfel", vertelt Schockemöhle. "Het welzijn van het paard staat voorop. Het heeft geen zin om terug te komen en dan alleen vijfde te kunnen worden. Daar is niemand mee geholpen."

Ook Isabell Werth is van mening dat het onderwerp Totilas internationaal voorbij is. "De Europese Kampioenschappen waren een keerpunt, een gezond zelfreinigend proces. Ik wens Totilas een mooi afscheid, maar hij zal geen belangrijk onderwerp meer vormen bij een kampioenschap."

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:13

Anoli schreef:
Ook Isabell Werth is van mening dat het onderwerp Totilas internationaal voorbij is. "De Europese Kampioenschappen waren een keerpunt, een gezond zelfreinigend proces. Ik wens Totilas een mooi afscheid, maar hij zal geen belangrijk onderwerp meer vormen bij een kampioenschap."

"gezond zelfreinigend proces"
Vind ik klinken alsof ze blij is dat hij eindelijk duidelijk zichtbaar niet goed was op wedstrijd, en daarom geen excuses meer gemaakt kunnen worden om maar met hem door te gaan.

Ik vind het sneu voor Totilas dat er zo lang met hem doorgegaan is.
Misschien nog een paar keer laten springen(onder pijnstilling als hij pijn heeft) voor sperma en dan de ballen eraf en lekker op pensioen?

Elisa2

Re: Paul Schockemöhle: Terugkeer in sport niet goed voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:18

Rath kan wellicht beter Bretton Woods klaar stomen. Ik denk ook niet dat hij ooit nog terug komt op zijn oude niveau zoals hij bij Edward liep.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:20

het welzijn van het paard staat voorop....maar wel starten?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:26

geerke schreef:

Duidelijk, Schockemohle wil hem niet terug in de sport maar kan daar niet over beslissen omdat hij niks over de sport te zeggen heeft. Die rechten heeft hij immers verkocht..

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:27

geerke schreef:

Dat is nou precies wat ik mij ook afvraag !

Wat ik heel vreemd vind is dat iedereen meteen ziet dat Totilas niet helemaal fris is,
maar hoe kan het dan dat niemand incl Sjef Jansen het op het voorterrein niet ziet.

???????? :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:39

Hij heeft het sinds de verkoop eigenlijk nooit meer echt gedaan. Is gewoon een kat in de zak geweest. Je kan zeggen dat Visser hem precies op tijd heeft verkocht. Maar misschien had hij het met Edward nog wel gewoon gedaan en alles gewonnen wat er te winnen viel. Dat zullen we nooit meer weten.
Feit is wel dat ze in Duitsland spijt hebben van de koop waarschijnlijk. Ervaring rijker, illusie armer.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:45

silvia58 schreef:
geerke schreef:

Wat ik heel vreemd vind is dat iedereen meteen ziet dat Totilas niet helemaal fris is,
maar hoe kan het dan dat niemand incl Sjef Jansen het op het voorterrein niet ziet.

Ja maar Ps was er volgens mij niet eens. Tenminste heb hem nergens op tv gezien etc.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:08

Er staat toch ook dat de familie Rath in principe verantwoordelijk is voor de sport. Als mede eigenaar, ander belang. PS wil hem gewoon houden voor de dekdienst.
Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen, ik hoop dat hij de sport niet meer in hoeft.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:33

silvia58 schreef:
geerke schreef:

Bedrijfsblindheid en grote belangen...
"Lol met je knol" is voorbehouden aan Bixie ruitertjes en recreanten...

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:40

Vraag me alleen af of het welzijn van Totilas de belangrijkste reden is voor dit standpunt van Schockemohle. Tegenvallende scores en keer op keer de voorpagina vanwege blessureleed hebben wel invloed op de de mythische status van je legendarische goudmij.. euh dekhengst..

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:55

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:06

Die Linsenhoff gaf toch zoveel om paarden, nou blijkbaar niet, want ze laat gewoon een kreupel paard starten, allemaal in hun eigen belang...

Corine20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:11

Kom op! De man was teleurgesteld in de punten die hij kreeg. Had dus totaal niet aangevoeld dat Totilas niet goed liep...Ze hebben t paard kapot gereden. Rath kreeg hem nooit in de super aanspanning en aanleuning Edward altijd had. Daardoor raakten de spieren en pezen geirriteerd. Neem daarbij het lang op de achterbenen staan met de dekkingen en je weet dat geen paard daar tegen bestand is.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:12

Ansie schreef:
Buiten dat Totilas in de proef al duidelijk onzuiver was, stond hij na afgroeten op drie benen. Zou Rath dat niet gevoeld hebben tijdens het juichen? https://www.facebook.com/kate.collins.921/posts/1216952371664292:0

O ja had ik helemaal niet gezien. Dacht eerst even o foto wie weet wilde die net een stap zetten. Maar op youtube is het idd goed te zien.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:16

Eeuwig zonde van zo een waanzinnig dier

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:48

Die foto.. die maakt me wel een beetje verdrietig eigenlijk.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:05

[quote="Corine20"]Kom op! De man was teleurgesteld in de punten die hij kreeg. Had dus totaal niet aangevoeld dat Totilas niet goed liep !

Niet best als je op dat niveau rijd en dan niet eens voelt dat je paard niet goed loopt ! |( |(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:12

Supervixen schreef:
Die foto.. die maakt me wel een beetje verdrietig eigenlijk.

mij ook....dat gezeul met dat arme paard. |(

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:17

Toch weer tekenend voor Toot's karakter, want hij heeft wel de proef uitgelopen! Arm beest... Ik hoop dat het gezeul en gedokter nu eindelijk afgelopen is. #) |(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:24

Haarbal schreef:
Toch weer tekenend voor Toot's karakter, want hij heeft wel de proef uitgelopen! Arm beest... Ik hoop dat het gezeul en gedokter nu eindelijk afgelopen is. #) |(

Had hij een keus dan?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:32

Ivm werk heb ik net pas de proef gezien. Ik zag het al bij het binnenrijden, bij de eersteplaat waar hij overheen moest. Ik snap werkelijk niet waarom hij niet afgebeld is door de jury's. Het stuk recht na het groeten is het toch duidelijk te zien. Zo niet dat in de diagonaal meteen erna wel.
De gehele proef lang is geen enkele draf pas even lang. Wat een doorzettingsvermogen heeft dat paard zeg. Al die veeleisende oefeningen en maar zijn best blijven doen.
Ik vind het schandalig en dat meen ik echt, dat niemand ingegrepen heeft. Als ik het al zag bij het rijden richting de ring, dan was het vast ook al aanwezig tijdens het inrijden. En als het zo duidelijk is dat toot af en toe echt vecht om zijn benen goed neer te zetten hoe is het dan mogelijk dat geen van de jury's belt?

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:36

Het had Rath gesierd als hij zelf vrijwillig de proef had beëindigd.

Ik hoop dat hij nu van zijn wel verdiende rust kan genieten.

Ik vind het nog knap dat hij met zoveel pijn nog z`n proef heeft weten neer te zetten. Hij had ook volledig in de staak kunnen gaan..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:42

Rath heeft niet gemerkt dat Totilas niet goed liep, die dacht dat hij een goeie proef had gereden. En was teleurgesteld over de punten.......

Sjef Jansen zegt in een interview dat er tijdens het losrijden niets aan de hand was, maar ik heb toch een filmpje gezien van het losrijden waarbij het duidelijk te zien was dat het achter niet ok was.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:46

geerke schreef:
Haarbal schreef:

Had hij een keus dan?

Nouja, hij had stevig aan de staak kunnen gaan in de ring en/of op het voorterrein?