LGCT Valkenswaard: Marco Kutscher wint GP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

LGCT Valkenswaard: Marco Kutscher wint GP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 09:38

bokt.nl / www.globalchampionstour.com

De Duitse springruiter Marco Kutscher heeft zaterdagavond op fenomenale wijze de GP op de Longines Global Champions Tour in Valkenswaard gewonnen. Scott Brash kon zijn algemene leidersplaats in de ranking verzekeren.

De wedstrijd werd in hevige regen verreden. Twaalf combinaties bleven foutloos in de eerste ronde, waaronder de Amerikaanse Reed Kessler, de Belg Gregory Wathelet en de Duitser Ludger Beerbaum. De tweede ronde zorgde voor meer dramatiek: het parcours bevatte onder andere oxers van 1m60.

Henk van de Pol reed een thuiswedstrijd met Willink en was er eerste die een dubbele foutloze ronde reed. Ook Harrie Smolders leek mee te dingen naar een plaats in de barrage met Regina Z, maar leek op een gegeven moment te zullen vallen. Tot opluchting van het publiek kon Smolders zich in het zadel houden.

Zes combinaties haalden uiteindelijk de barrage. Van de Pol was de eerste om het parcours te springen, en deed dat in een mooie tijd van 36,80 seconden. De Qatarees Bassem Hassan Mohammed scherpte die tijd nog aan tot 35,82 seconden met Eurocommerce California. De Fransman Simon Delestre was nog sneller en sprong met Olassic Bois Margot een tijd van 34,97 seconden. Scott Brash en Hello Sanctos hadden pech: ze raakte een balk en kregen daarvoor 4 strafpunten. Wathelet en Algorhythem waren de snelsten in een tijd van 33,89 seconden, maar kregen helaas ook 4 strafpunten.

Marco Kutscher en Van Gogh zetten een foutloze ronde neer in 34,86 seconden, en bleven Delestre dus nipt voor. Kutscher kon niet geloven dat hij zijn eerste overwinning behaalde met de 13-jarige ruin.

Abercrombie

Re: LGCT Valkenswaard: Marco Kutscher wint GP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:54

Super gaaf om te zien. Wij waren er bij. De regen was echt niet normaal. Veel ruiters die hun paard ook terug trokken uit het parcours.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:02

Ook ik was erbij! Pittig parcours met een hoop afhakers halverwege parcours. Laatste serie van 3 gingen er belachelijk veel balken af :o

Helaas erg slecht weer gehad & evenement is nog nooit zo commercieel geweest.. Helaas.. Helaas..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:06

Ah daar hebben we Marco Poedersuiker weer. :')

Blijft een goede ruiter.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:07

Marco Poedersuiker _O- _O-

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:22

_Yasmine_ schreef:
Ook ik was erbij! Pittig parcours met een hoop afhakers halverwege parcours. Laatste serie van 3 gingen er belachelijk veel balken af :o

Helaas erg slecht weer gehad & evenement is nog nooit zo commercieel geweest.. Helaas.. Helaas..

Er waren mensen die zich stoorde aan de decadentie maar ik moet zeggen dat ik 1.5 muntje voor en prosecco in een echt glas niet duur vind. Natuurlijk is het commercieel, er moet geld verdiend worden.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:36

Abercrombie schreef:
_Yasmine_ schreef:

Er waren mensen die zich stoorde aan de decadentie maar ik moet zeggen dat ik 1.5 muntje voor en prosecco in een echt glas niet duur vind. Natuurlijk is het commercieel, er moet geld verdiend worden.

Nee prijzen voor drinken bedoel ik ook niet.
Maar ik kan me nog voor me halen hoe het 10 jaar terug was. En toen had je bijvoorbeeld nog mooi zicht voor de tribune. Als je nu iets wilde zien was het minimaal 15 pp. voor de tribune :+ er was een hele kinderhoek etc.
Het wordt voor mijn gevoel minder gemoedelijk, vond dat juist altijd het leuke bij tops.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:39

Ok daar kan ik helaas niet over meepraten ik ben er nooit eerder geweest.

lolifantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:43

Waar ik me aan stoor is dat het blijkbaar heel normaal is dat je met een paard met sterk bebloede mond nog steeds een derde plaats kunt halen. Met lichtroze schuim in de dressuur mag je meteen vertrekken, maar bij het springen doen we net of we niets zien? Ik weet dat Eurosport de camera snel de andere kant op draaide, maar voor alle aanwezige bezoekers was het echt goed te zien.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:47

lolifantje schreef:
Waar ik me aan stoor is dat het blijkbaar heel normaal is dat je met een paard met sterk bebloede mond nog steeds een derde plaats kunt halen. Met lichtroze schuim in de dressuur mag je meteen vertrekken, maar bij het springen doen we net of we niets zien? Ik weet dat Eurosport de camera snel de andere kant op draaide, maar voor alle aanwezige bezoekers was het echt goed te zien.

Bedoel je die schimmel?

lolifantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:14

Ja, Eurocommerce California. Dat was echt niet fijn om te zien.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:25

lolifantje schreef:
Ja, Eurocommerce California. Dat was echt niet fijn om te zien.

Ik zat op de zuid tribune heb het paard niet van dichtbij gezien maar ik dacht wel te zien dat het roze schuim had. Dat zei ik nog tegen mijn vriendin. Het was voor ons te ver weg om goed te kunnen zien.

lolifantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:36

Op het moment dat zij voorbij kwam galopperen kon ik het zelfs door de regen zien. Jammer dat er nergens meer ophef over wordt gemaakt. Ik wil geen hetze starten, maar dat meten met twee maten terwijl de paardensport maatschappelijk gezien toch al onder vuur ligt lijkt me nou op zijn zachtst gezegd niet praktisch.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:10

Is Van Gogh geen hengst meer?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:27

Ik dacht dat ik het me van die schimmel had ingebeeld dat die een roze schuimmond had, omdat ik er idd niks over had gehoord.
Ik vond de barage van Henk van de Pol toch echt het spectaculairst, omdat het zoo stil was op de tribune. Écht prachtig.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:12

_Yasmine_ schreef:
Nee prijzen voor drinken bedoel ik ook niet.
Maar ik kan me nog voor me halen hoe het 10 jaar terug was. En toen had je bijvoorbeeld nog mooi zicht voor de tribune. Als je nu iets wilde zien was het minimaal 15 pp. voor de tribune :+ er was een hele kinderhoek etc.
Het wordt voor mijn gevoel minder gemoedelijk, vond dat juist altijd het leuke bij tops.

De kaartjes voor de Noord tribune waren volgens mij 7.50 en staanplaatsen waren gratis.
Parkeren was ook gratis!
De consumpties waren niet goedkoop maar ook niet extreem duur. Ik vind bijv. een dagje CHIO een stuk duurder.
Ik vond het een prachtig evenement met een heel leuke sfeer. Vond alle foodtrucks bijvoorbeeld heel leuk.
Alleen die stoeltjes, of nou ja zittingen want meer was het niet, vreselijk wat een rugpijn kreeg je daarvan.

Het bloed bij California heb ik niet gezien maar ook niet op gelet.
Ik vond het geweldig dat Van Gogh won, ben al jaren fan van die hengst.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:52

Nou die zitjes waren idd pijnlijk!!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:55

Zagen er niet comfi uit van een afstand.

Ik ben denk ik gewoon verpest met voorgaande jaren toen alles gratis was :o
Kan ook..

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:56

lolifantje schreef:

ik heb het ook gezien. helemaal mee eens. vond het echt heel apart

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:04

Van Gogh is nog steeds hengst :)
Heb een leuke nakomeling van hem :)