bokt.nl / www.hopa.be
Vier toppaarden van de Belgische springruiter Constant Van Paesschen worden online geveild op het online platform http://www.hopa.be. Het gaat om Citizenguard Cadjanine Z, Citizenguard Taalex, Citizenguard Million Dreams en Citizenguard Toscan de Sainte Hermelle. De veiling is gepland voor eind augustus of begin september.
Het online veilingplatform ging in december 2014 van start met de veiling van Cabrio van de Heffinck, het paard waarmee Olivier Philippaerts in 2012 de GP van Spruce Meadows won. CEO Kevin Roosens zegt: "Sindsdien word ik door veel mensen gecontacteerd om hun paard te verkopen. Een tweetal maanden geleden werd ik gecontacteerd door de familie Van Paesschen en eigenaar Alain Van Campenhoudt, met de vraag of er een markt zou zijn voor hun toppaarden. Met de verkoop van Cabrio van de Heffinck hebben we veel respect afgedwongen in de paardenwereld en we hebben veel contacten gelegd. Een koper vinden is niet evident en een garantie op succes is er niet. Maar ik ga graag deze uitdaging aan."
Ruiter Constant Van Paesschen staat 37ste op de wereldranglijst en presteerde dit jaar bijzonder sterk in de Longines Global Champions Tour. In Madrid kaapte hij een eerste en tweede plaats weg met Citizenguard Taalex. Ook eigenaar Alain Van Campenhoudt (Citizenguard) en zijn vrouw Elodie Laborde kijken reikhalzend uit naar deze veiling: "Dit is uiteraard niet het einde van mijn samenwerking met de familie Van Paesschen! Het is de bedoeling dat deze vier paarden straks vervangen worden door enkele jongere paarden om dan opnieuw naar het hoogste niveau te kunnen doorgroeien. We hebben er alle vertrouwen in dat de veiling een succes zal worden."