Jos Lansink koopt Cumano-embryo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Jos Lansink koopt Cumano-embryo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 18:16

http://www.bokt.nl / http://www.prinsjesdag.eu

De eerste verkoop via de nieuwe veilingwebsite van embryoauctions is een feit. Het embryo van oud-wereldkampioen Cumano en de Grand Prix-springmerrie Parabel (Animo) is voor 16.000 euro verkocht aan Jos Lansink die grote successen boekte met de beroemde schimmelhengst.

“Een aankoop vanuit de emotie”, zo geeft Lansink toe. Hij kijkt uit naar het veulen dat in 2016 geboren moet worden en gefokt is door Ton Vullers van Embryo Animal Center. “Ik koop normaal geen veulens, laat staan embryo’s. Maar dit verhaal is ook niet normaal. Met Cumano heb ik een band. Er zijn sowieso al weinig nakomelingen van hem en er komen er ook niet veel. Wat er van hem is, springt bovengemiddeld. Dus alleen daarom al vind ik dit een interessant gokje, zeker ook omdat de moeder zelf een topsportmerrie was.”

Of Jos Lansink (54) er in de toekomst zelf mee gaat rijden, valt te bezien. “Rijden zal ik dan misschien nog wel, maar ik denk niet meer op topniveau. Maar er zal vast ook iemand anders op passen?”, lacht hij. “Hopelijk heb ik geluk met deze aankoop!”

Komende zondag 16 augustus om 20.00 uur sluit de online veiling van de tweede embryo. Deze stamt af van Mylord Carthago uit Tsarina de la Loge (Ideal de la Loge x Tenor de la Cour), de volle zus van het Grand Prix-springpaard Quod’Coeur de la Loge met Roger-Yves Bost. Het embryo dat de week daarna geveild wordt, is van Vagabond de la Pomme uit Jesprit’s Girl (Quidam de Revel), een halfzus van de tophengst Montender (Contender x Burggraaf)

Mungbean

Re: Jos Lansink koopt Cumano-embryo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:18

Kun je zo'n embryo verzekeren?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:13

vast wel als je maar genoeg premie betaald..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:34

Ze worden steeds gekker geloof ik?!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:36

Is toch prachtig dat dit mogelijk is!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:15

Wauw super!
En heel eerlijk vind ik het niet eens zo duur, ik bedoel als je ziet voor hoeveel sommige springenpaarddn weg gaan..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:17

Ik begrijp hem wel. Hij heeft natuurlijk wel een geschiedenis met Cumano.

Kozbi vergeet niet wat het kost om een veulen tot een leuk springpaard op te leiden. Dan is alsnog een flink prijzig dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:17

Kozbi schreef:
Wauw super! En heel eerlijk vind ik het niet eens zo duur, ik bedoel als je ziet voor hoeveel sommige springenpaarddn weg gaan..

Mja, je hebt geen idee hoe hij het gaat doen. Vols mij geeft het geen garantie op succes.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:19

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:48

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:27

Joolien schreef:
Kozbi schreef:
Wauw super! En heel eerlijk vind ik het niet eens zo duur, ik bedoel als je ziet voor hoeveel sommige springenpaarddn weg gaan..

Mja, je hebt geen idee hoe hij het gaat doen. Vols mij geeft het geen garantie op succes.

Ja daar heb je gelijk in maargoed je hebt 50/50 kans.. Of je nu een embryo koopt en die gok waagt of je een 4 jarig springpaard koopt van 4 ton..
Dan kan ik die gok wel begrijpen toch?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:30

volbloedfan schreef:

Hoezo? Weet je wel hoevaak er op ongeboren veulens wordt geboden? Wij hadden Urissa gedekt met Spielberg en konden het veulen voor het geboren was al verkopen voor 5000 euro. En dat zijn gewoon huis tuin en keukenpaarden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:35

Anoeska27 schreef:
Sizzle schreef:
Kun je zo'n embryo verzekeren?

De embryo zit in een draagmoeder, dus dat is gewoon een vruchtverzekering. Hebben ze volgens mij bij iedere maatschappij. Bijvoorbeeld: http://www.hippozorg.be/Verzekeringen/O ... fault.aspx

Is de merrie dan ook al goed drachtig gescand op het moment van verkoop, of is het nog heel 'vers' teruggeplaatst?
Heb je eigenlijk ook nog inspraak over het soort draagmerrie?
Ik zou een topveulen niet uit een flegmatieke zure drager willen. Deze geeft immers wel een stuk opvoeding mee.

Gewoon uit nieuwsgierigheid.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:33

volbloedfan schreef:

Ik dacht dat ik de enige was die dr zo over denkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:26

NathalietjeB schreef:
volbloedfan schreef:

Ik dacht dat ik de enige was die dr zo over denkt