WK Verden: Kirsten Brouwer en Eye Catcher herhalen succes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

WK Verden: Kirsten Brouwer en Eye Catcher herhalen succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 14:03

www.bokt.nl

Vandaag werd de zesjarigen finale en slotrubriek van het WK Verden verreden. Na de velen teleurstellende resultaten van de Nederlanders, ging het ze de finale goed af.

Na een negende plaats tijdens de kwalificatieronde leek het er niet meer op dat ze een medaille zouden halen. Toch prolongeerde Kirsten Brouwer en Eye Catcher (v. Vivaldi) hun bronzen-status, dit maal bij de zesjarigen. "Eye Catcher was vrijdag niet helemaal fit, hij voelde niet zoals normaal. Gelukkig was hij vandaag weer helemaal zoals wij hem kennen. Ik ben echt super blij met hem!", aldus Brouwer. Met 8,96 punten mochten zij zich nogmaals als derde opstellen.

Toen de vraag kwam hoe de samenwerking met Joop van Uytert voor zal zetten had Brouwer een opvallend antwoord: "Er is nieuws. Onze sponsor, familie Wilaras, heeft de overige 65% overgekocht van Joop. Zodat het zeker is dat ik Eye Cathcer kan blijven rijden in de toekomst."

DSP Belantis (v. Benetton Dream) pakte zilver onder Beatrice Buchwald met een totaalscore van 9,5 punten. Ondanks dat hij zowel voor als achter niet altijd gelijk was in draf, ontving hij toch nog een 9,8 voor deze gang.

Wereldkampioen van vorig jaar mag nogmaals de wereldtitel op zich nemen. Sezuan (v. Blue Hors Zack) zette een briljante proef neer onder Dorothee Schneider. Hij ontving tienen voor zijn sublieme galop en ook voor de algemene indruk. Een puntentotaal van maar liefst 9,72 is de Deense hengst opnieuw de terechte winnaar van het goud.

De overige Nederlanders hebben ook prima gepresteerd. Emmelie Scholtens reed een fijne en constante proef met Estoril (v. Zhivago). Zij eindigden op een vijfde plaats met 8,80 punten. Diederik van Silfout volgde vanaf niet te verre afstand met de Vivaldi-zoon Expression, zij ontvingen 8,72 punten. Een hengst die geroemd werd om zijn sublieme draf, dat maakte het publiek zeker duidelijk tijdens de laatste lijn van Diederik, waar de al begonnen met klappen en joelen. El Torro en Daniëlle Heijkoop, die vrijdag nog de beste Nederlanders waren, moesten vandaag door spanning genoegen nemen met een dertiende plaats met 7,34 punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:07

Hoe kan het dat een paard die 'zowel voor als achter niet altijd gelijk was in draf' toch zo'n hoog cijfer krijgt? = dat vind ik echt zeer opmerkelijk...
Dan moet ik meteen weer denken dat ie waarschijnlijk een 'ik sla mezelf bijna een bloedneus met mijn knie'-draf heeft ofzo.
Edit, oh nee, hij is gewoon katsonregelmatig in de middendraf achjter. _O-
https://www.youtube.com/watch?v=5nx4BLTI7TQ

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:48

Hij is iets ongelijk, om dat nou gelijk kats onregelmatig te noemen... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:51

Laurie schreef:

Ja evn nuanceren, maar ik floepte dat eruit omdat ik hem voordat de proef begint echt heel erg ongelijk vind. Maar dat wordt gaande de proef wel minder lijkt het.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:57

Joolien schreef:
Laurie schreef:

Ja evn nuanceren, maar ik floepte dat eruit omdat ik hem voordat de proef begint echt heel erg ongelijk vind. Maar dat wordt gaande de proef wel minder lijkt het.

och der liep der een die veel onregelmatiger was een paar jaar geleden en die won er alles mee met +90% scores.
Tis een jong beest. Die zal nog wel es wat aan kracht en balans missen. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:01

Joolien schreef:
Hoe kan het dat een paard die 'zowel voor als achter niet altijd gelijk was in draf' toch zo'n hoog cijfer krijgt? = dat vind ik echt zeer opmerkelijk...
Dan moet ik meteen weer denken dat ie waarschijnlijk een 'ik sla mezelf bijna een bloedneus met mijn knie'-draf heeft ofzo.

Het stuk van Rosie (niet goed) gelezen en dit filmpje van een jaar geleden er bij gezocht?

Viel vanmiddag 100% mee, punten waren aan de hoge kant. 8.8 had beter gepast, maar het is een uitzonderlijk paard.

Anoniem

Re: WK Verden: Kirsten Brouwer en Eye Catcher herhalen succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:50

Ik vind t overgens wel een bijzonder dier hoor. En leuk om te zien dat er weer eens een schimmel mee doet op hoog niveau, weet niet of t aan mij ligt, maar die zie je niet zo vaak meer.

Ayasha, ik snap dan niet waarom een paard dan toch zo hoog gepunt wordt? Misschien kan iemand dat mij uitleggen? Het valt toch onder taktfouten of zie ik dat verkeerd?

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:25

Joolien schreef:

De nieuwe 2 takt draf. :o

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:28

Echt geweldig voor Eye Catcher !!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:43

Joolien, ik snap je wel. Ik vind het een zeer leuk paard om te zien, hij is ruim maar ik vind hem een beetje een catwalk draf hebben. Hij zwaait zo dat hij zijn voorbenen in één spoor heeft (modellen lopen ook zo op de catwalk, vandaar mijn kreet), en daar door verliest hij soms wat balans waardoor hij achter niet gelijkmatig is.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:30

Belantis en zijn amazone waren een lust om naar te kijken, zacht in de hand, super mooi in de aanleuning, ( en super licht). Die twee waren echt één! Sezuan is ook super, alleen heeft die het meer van " kracht" en Belantis is meer " elegant" vond ik.
Eye Catcher zijn hoofd stoorde mij mateloos, dat moet ik wel zeggen, en Kristen moest heel vaak ophoudingen geven om hem bovenin te houden.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:09

dubbel wereldkampioen 2014(5 jarigen) en 2015(6 jarigen).

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:15

Absoluut een geweldig dier!