VS: 21 gedumpte paarden doodgeschoten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

VS: 21 gedumpte paarden doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 11:02

www.bokt.nl / www.horsetalk.co.nz

In het Amerikaanse Wyoming zijn 21 gedumpte paarden doodgeschoten. De politie onderzoekt de zaak nu, en heeft $7000,- uitgeloofd voor informatie over de zaak.

De paarden werden enkele jaren geleden gedumpt op een openbaar land. De eigenaar van de dieren werd nooit gevonden. De lichamen werden gevonden op 29 juni. Na onderzoek bleek dat alle dieren waren doodgeschoten.

Musiess

Re: VS: 21 gedumpte paarden doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:07

Schandalig!

Zou bet de officiele eigenaar zijn die dit op zn geweten heeft. (Die de dieren gedumpt heeft)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:39

Dit is weer zó Amerikaans.......
Bha.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:40

Dat is altijd nog beter dan ze laten verhongeren. We kennen de situatie niet.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:03

Gaat dit niet over die ex-renpaarden waar indertijd al het eea over te doen was?

jodyvdb1910

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:11

schandalig zielige beestjes..
die paarden hebben toch ook een leven!? het zelfde als mensen. |( |(
Laatst bijgewerkt door jodyvdb1910 op 08-08-15 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:15

jodyvdb1910 schreef:
schandalig zielige beestjes..
die paarden hebben toch ook een leven!? het zelfde als mensen. |( |(

Jij eet dus ook geen dieren en slaat geen vliegen/muggen dood? Deze dieren kunnen beter dood geschoten worden dan dat ze niet de zorg krijgen die ze zouden moeten hebben.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:18

Word doodziek van die berichten uit de USA, wanneer worden ze daar eens wakker en passen ze het beleid aan daar....

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 14:52

USA is gewoon gestoord moeten ze hier eens doen staat bokt op zijn kop die paarden hebben ook een leven hoor zo ga je niet met dieren om echt schandalig blij dat ik er niet woon.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:03

Het zou tijd worden dat het beleid en de houding ten aanzien van slachten aangepast wordt, zou vast een hoop gedumpte paarden schelen. Dit is trouwens nog altijd beter dan verhongeren.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:05

Bah.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:14

ruitje schreef:
Word doodziek van die berichten uit de USA, wanneer worden ze daar eens wakker en passen ze het beleid aan daar....

Mja, mee eens, deels dan.
Sowieso moeten de paardentransporten voor slacht zeker worden aangepast, maar dat is mijn mening.

Geen idee wat hier aan de hand was/is.
Dit bericht is te kort om er iets zinnigs over te kunnen zeggen...
Jammer.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:17

Schoten ze maar wat paarden in de oostvaardersplassen af, stuk betere dood dan hongersdood. Het hoort natuurlijk niet, en ik weet ook niet hoe deze paarden erbij stonden en of die wel een normale kwaliteit van leven hadden, maar ik ga niet gelijk roepen dat ik het zielig vind (mits er een beetje 'knap' geschoten is en ze dus wel in een keer door zijn)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:36

Het is zeker niet netjes wat er is gebeurt maar ik vind dit heel hard gezegd een betere oplossing dan ze ergens dumpen en ze laten verhongeren.. Paarden hebben tenminste niet (verder) geleden.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:41

Liever doodschieten dan ze laten lijden! Maar dit had niet gehoeven. :\

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:51

Kozbi schreef:
Het is zeker niet netjes wat er is gebeurt maar ik vind dit heel hard gezegd een betere oplossing dan ze ergens dumpen en ze laten verhongeren.. Paarden hebben tenminste niet (verder) geleden.

Ze waren al gedumpt. Federal land is staatseigendom en natuurgebied. Kennelijk was het erg lastig om de toestemming te krijgen om die dieren daar weg te halen, want ze hoorden daar niet. De wilde mustang is beschermd en mag niet bejaagd worden, maar deze paarden hadden geen beschermde status. Vraag is dus ook in hoeverre het schieten van deze paarden strafbaar is.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:02

tamary schreef:
Kozbi schreef:

Ze waren al gedumpt. Federal land is staatseigendom en natuurgebied. Kennelijk was het erg lastig om de toestemming te krijgen om die dieren daar weg te halen, want ze hoorden daar niet. De wilde mustang is beschermd en mag niet bejaagd worden, maar deze paarden hadden geen beschermde status. Vraag is dus ook in hoeverre het schieten van deze paarden strafbaar is.

Schandalig.... gewoon 21 paarden neer knallen omdat een andere oplossing te moeilijk is..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:39

KellyR schreef:
tamary schreef:

Schandalig.... gewoon 21 paarden neer knallen omdat een andere oplossing te moeilijk is..

De BLM (beheerders van federal land) hebben dit niet gedaan. Iemand heeft of de kans schoon gezien zijn jachtkunst te oefenen, dat kan de oude eigenaar geweest zijn, maar ook een willekeurige gek.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:23

tamary schreef:
Kozbi schreef:

Ik bedoelde ook dat t beter is als dat ze daar zijn verhongert..
Van wat ik me kan herinneren is het schieten van dieren niet illigaal in amerika.. Tuurlijk maakt het schieten van 21 paarden veel ophef maar ik denk dat ze hier geen staf op kunnen zetten.

@kelly ik snap wat je bedoeld maar misschien is er geen andere oplossig geweest, je kunt niet in iemand hoofd kijken he..
Ik vind het ook schandelig maar ik blijf erbij dat dit een betere oplossing is dan ze gewoon laten verhongeren.. Maar t blijft schandalig geef ik je gelijk in.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:52

Tuurlijk het is erg maar beter dan lijden edder wat is dat nou weer voor een gezeik dat het aan het land ligt ze loven geld uit om de dader te vinden terwijl er in Nederland nu ook paarden mishandeld worden en daar hoor ik (kan zijn dat ik wat gemist heb) geen geld voor de goude tip zoiets kan in elk land gebeuren...

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:13

Ik woon in Amerika en ik ken hier genoeg mensen die het slachten niet willen, ook het transport niet willen naar andere landen en alles moet maar gerescued worden. Totaal niet realistisch maar oplossingen hebben ze ook niet. Euthanasie is soms ook onbespreekbaar, met als reden, it is up to God and I can't make this decision to put him down waardoor paarden vaak onnodig langer lijden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:16

tamary schreef:
Kozbi schreef:

Gewoon strafbaar, omdat het eigendom aan de staat is vervallen. Dus er zijn nu eigendommen van de staat vernietigd/beschadigd/dood etc.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:20

Met een goed schot is het lijden minimaal. Ik begrijp het sentiment "schandalig" eheel goed, maar wie gaat de zorg voor zulke dieren dan wél bekostigen?

Ik ben het er wel mee eens dat het bij mensen ook niet zo werkt, maar dat vind ik een andere discussie.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:29

Paardenslacht is daar verboden toch? Als de dieren geslacht hadden kunnen worden voor het verwaarlozen begon... zou veel gevallen vsn verwaarlozing schelen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:51

luckyfarm schreef:
Ik woon in Amerika en ik ken hier genoeg mensen die het slachten niet willen, ook het transport niet willen naar andere landen en alles moet maar gerescued worden. Totaal niet realistisch maar oplossingen hebben ze ook niet. Euthanasie is soms ook onbespreekbaar, met als reden, it is up to God and I can't make this decision to put him down waardoor paarden vaak onnodig langer lijden.

Dat is precies waarom er een grote kans is dat dit helemaal niet zo "schandalig" is als dat het lijkt.