Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ruitje schreef:Word doodziek van die berichten uit de USA, wanneer worden ze daar eens wakker en passen ze het beleid aan daar....
Kozbi schreef:Het is zeker niet netjes wat er is gebeurt maar ik vind dit heel hard gezegd een betere oplossing dan ze ergens dumpen en ze laten verhongeren.. Paarden hebben tenminste niet (verder) geleden.
tamary schreef:Kozbi schreef:Het is zeker niet netjes wat er is gebeurt maar ik vind dit heel hard gezegd een betere oplossing dan ze ergens dumpen en ze laten verhongeren.. Paarden hebben tenminste niet (verder) geleden.
Ze waren al gedumpt. Federal land is staatseigendom en natuurgebied. Kennelijk was het erg lastig om de toestemming te krijgen om die dieren daar weg te halen, want ze hoorden daar niet. De wilde mustang is beschermd en mag niet bejaagd worden, maar deze paarden hadden geen beschermde status. Vraag is dus ook in hoeverre het schieten van deze paarden strafbaar is.
KellyR schreef:tamary schreef:Ze waren al gedumpt. Federal land is staatseigendom en natuurgebied. Kennelijk was het erg lastig om de toestemming te krijgen om die dieren daar weg te halen, want ze hoorden daar niet. De wilde mustang is beschermd en mag niet bejaagd worden, maar deze paarden hadden geen beschermde status. Vraag is dus ook in hoeverre het schieten van deze paarden strafbaar is.
Schandalig.... gewoon 21 paarden neer knallen omdat een andere oplossing te moeilijk is..
tamary schreef:Kozbi schreef:Het is zeker niet netjes wat er is gebeurt maar ik vind dit heel hard gezegd een betere oplossing dan ze ergens dumpen en ze laten verhongeren.. Paarden hebben tenminste niet (verder) geleden.
Ze waren al gedumpt. Federal land is staatseigendom en natuurgebied. Kennelijk was het erg lastig om de toestemming te krijgen om die dieren daar weg te halen, want ze hoorden daar niet. De wilde mustang is beschermd en mag niet bejaagd worden, maar deze paarden hadden geen beschermde status. Vraag is dus ook in hoeverre het schieten van deze paarden strafbaar is.
luckyfarm schreef:Ik woon in Amerika en ik ken hier genoeg mensen die het slachten niet willen, ook het transport niet willen naar andere landen en alles moet maar gerescued worden. Totaal niet realistisch maar oplossingen hebben ze ook niet. Euthanasie is soms ook onbespreekbaar, met als reden, it is up to God and I can't make this decision to put him down waardoor paarden vaak onnodig langer lijden.