Tineke Bartels: "Geen medaille, maar niet teleurgesteld"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Tineke Bartels: "Geen medaille, maar niet teleurgesteld"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 14:28

http://www.knhs.nl / http://www.bokt.nl

Afbeelding
Foto: Equigeniek

De Nederlandse dressuuramazones zijn op het Europees Kampioenschap in Malmö op de vierde plaats geëindigd in de landenwedstrijd. “Het is lang geleden dat we zonder medaille van de landenwedstrijd thuiskomen”, aldus bondscoach Tineke Bartels. “We hebben geen medaille, maar zijn niet teleurgesteld.” Groot Brittannië won goud, Duitsland zilver en Denemarken brons.

“Mijn meiden hebben echt goed gereden, daar lag het niet aan. De concurrentie van de andere landen is gewoon heel groot. Hier op het EK moet je goed rijden en heb ik echt een topper nodig die individueel ook in de medailles rijdt. Die hebben we dit jaar niet. We hebben geen medaille, maar zijn niet teleurgesteld. Eveline Bos en Daphne van Peperstraten hebben goed gereden”, legt Tineke Bartels uit. “Elin’s Noncisdador is hengst en schrok gisteren tijdens de proef van een groep schoolkinderen. Toen slopen er twee fouten in de proef van Zoë Kuintjes. Maar volgend jaar kunnen ze nog mee. Dit was wel een heel onervaren ploeg.”
Ondanks dat ze met het resultaat tevreden is, heeft Tineke Bartels wel zorgen naar de toekomst. “Onze concurrenten hebben hele goede pony’s. Pony’s met veel front en gespierde halzen, die scoren. Die pony’s hebben we niet echt. Ik zie er hier veel die bij ons in de teams hebben gezeten. Het is gewoon moeilijk om de goede pony’s in het land te houden.”

Vandaag rijden de deelnemers voor de individuele prijzen.

Melisding

Re: Tineke Bartels: "Geen medaille, maar niet teleurgesteld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:32

Is het een nieuwe hype: fouten verhalen op groepen kinderen? :+
Desondanks hebben ze alsnog niet slecht gereden!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:45

Melisding schreef:
Is het een nieuwe hype: fouten verhalen op groepen kinderen? :+
Desondanks hebben ze alsnog niet slecht gereden!

Waar staat dat ze het op de kinderen afschuift? Ze is realistisch, maar ze is ook erg blij met haar ruitertjes.

Goed gedaan! :)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:55

"Elin’s Noncisdador is hengst en schrok gisteren tijdens de proef van een groep schoolkinderen. Toen slopen er twee fouten in de proef van Zoë Kuintjes."
Ik vond het opvallend dat er weer een groep kinderen in het spel waren, om het zo te zeggen. Het is waarschijnlijk toeval hoor, maar het is nog niet zo lang geleden dat Edward Gal een beetje hetzelfde meemaakte. Daarnaast zette ik ook een smiley erachter, om toch aan te tonen dat het geen aanval was of iets.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:56

Melisding schreef:
"Elin’s Noncisdador is hengst en schrok gisteren tijdens de proef van een groep schoolkinderen. Toen slopen er twee fouten in de proef van Zoë Kuintjes."
Ik vond het opvallend dat er weer een groep kinderen in het spel waren, om het zo te zeggen. Het is waarschijnlijk toeval hoor, maar het is nog niet zo lang geleden dat Edward Gal een beetje hetzelfde meemaakte. Daarnaast zette ik ook een smiley erachter, om toch aan te tonen dat het geen aanval was of iets.

Oh zo :') ik dacht dat je bedoelde dat ze het op de ruitertjes afschoof XD Nu is.het duidelijk :P was het bij Edward trouwens geen groep fietsers?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:00

Ik zie het probleem niet.
Dat hij daarvan schrok is toch een goede illustratie van de opmerking die later komt dat het in het algemeen een onervaren team is?
Ik zie geen schuld afschuiven gewoon een feit dat ze nog niet zo stabiel zijn als er een onverwachte factor in beeld komt.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:32

Focussed schreef:
Dit was wel een heel onervaren ploeg.

Ik denk dat ze hiermee verwijst naar dat met die schoolkinderen :) Ze geeft die kinderen niet de schuld, ze geeft alleen aan dat het team nog wat meer ervaring nodig heeft om in zulke situaties toch goed te presteren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:51

Eline91 schreef:
Focussed schreef:
Dit was wel een heel onervaren ploeg.

Ik denk dat ze hiermee verwijst naar dat met die schoolkinderen :) Ze geeft die kinderen niet de schuld, ze geeft alleen aan dat het team nog wat meer ervaring nodig heeft om in zulke situaties toch goed te presteren :)

Dat denk ik niet, voor alle 4 de meiden is het hun eerste EK. Ik denk dat ze doelt op de meiden die allen voor het eerst meerijden op zo'n toernooi. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:53

Focussed schreef:
http://www.knhs.nl / http://www.bokt.nl

[ Afbeelding ]
Foto: Equigeniek

De Nederlandse dressuuramazones zijn op het Europees Kampioenschap in Malmö op de vierde plaats geëindigd in de landenwedstrijd. “Het is lang geleden dat we zonder medaille van de landenwedstrijd thuiskomen”, aldus bondscoach Tineke Bartels. “We hebben geen medaille, maar zijn niet teleurgesteld.” Groot Brittannië won goud, Duitsland zilver en Denemarken brons.

“Mijn meiden hebben echt goed gereden, daar lag het niet aan. De concurrentie van de andere landen is gewoon heel groot. Hier op het EK moet je goed rijden en heb ik echt een topper nodig die individueel ook in de medailles rijdt. Die hebben we dit jaar niet. We hebben geen medaille, maar zijn niet teleurgesteld. Eveline Bos en Daphne van Peperstraten hebben goed gereden”, legt Tineke Bartels uit. “Elin’s Noncisdador is hengst en schrok gisteren tijdens de proef van een groep schoolkinderen. Toen slopen er twee fouten in de proef van Zoë Kuintjes. Maar volgend jaar kunnen ze nog mee. Dit was wel een heel onervaren ploeg.”
Ondanks dat ze met het resultaat tevreden is, heeft Tineke Bartels wel zorgen naar de toekomst. “Onze concurrenten hebben hele goede pony’s. Pony’s met veel front en gespierde halzen, die scoren. Die pony’s hebben we niet echt. Ik zie er hier veel die bij ons in de teams hebben gezeten. Het is gewoon moeilijk om de goede pony’s in het land te houden.”

Vandaag rijden de deelnemers voor de individuele prijzen.

Tja, dan moeten de goede pony's maar niet naar het buitenland verkocht worden, in Nederland is het altijd nog de centen die de dienst uitmaken.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:25

Netjes hoor, met een nog onervaren team!

Noot voor de ponyfokkers: front graag.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:47

lol als tineke ze wil behouden voor eigen land moet ze ze kopen:) en niet weg laten gaan (ja heel simpel zeg ik dat maar zo is t wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 07:57

Wat een domme opmerking van Tineke.
Ze geeft met die opmerking aan dat het dus niet (alleen) op het rijden aankomt maar dat pony's front dienen te hebben en gespierde halzen.
Of er klopt (wederom) weer niets aan de jurering want het plaatje geldt blijkbaar.
Volgens mij moeten de beste ruiters winnen en niet de pony's met het meeste front.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:34

Anoniem schreef:
Ze geeft met die opmerking aan dat het dus niet (alleen) op het rijden aankomt maar dat pony's front dienen te hebben en gespierde halzen.
Of er klopt (wederom) weer niets aan de jurering want het plaatje geldt blijkbaar.
Volgens mij moeten de beste ruiters winnen en niet de pony's met het meeste front.

Kijk dit vind ik nu een domme opmerking. Iedereen weet dat je met uitstraling al meteen een voorsprong hebt op wedstrijden. Helaas , maar waar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:33

Een front is er of is er niet maar een nek is rijtechnisch zeker dikker te krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:35

Het is gewoon zo dat er in Duitsland kneitergoede ponys gefokt en gereden worden. Nederland kan daar eigenlijk niet aan tippen. De betere internationale ponys zijn vaak ook uit Dsld afkomstig.
Dat is waarschijnlijk deels te wijten aan de E-pony. Er wordt in Nederland weinig aan echte dressuurpony fokkerij for internationale sport gedaan. Laat staan dat deze topsport klaar gemaakt worden op een maniet die voor kinderen gied na te rijden is. Daarnaast wordt er in het buitenland veel meer geld neergelegd voor een toppony.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:44

proudmama schreef:
Anoniem schreef:

Kijk dit vind ik nu een domme opmerking. Iedereen weet dat je met uitstraling al meteen een voorsprong hebt op wedstrijden. Helaas , maar waar.

Juist, da's echt al zo oud als de weg naar Rome :)

Sluit me verder aan bij Sizzle!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:57

Tja, een pony met front en een opwaartse bouw is nu eenmaal makkelijker te rijden dan een duikboot.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:05

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:01

Sizzle schreef:
Het is gewoon zo dat er in Duitsland kneitergoede ponys gefokt en gereden worden. Nederland kan daar eigenlijk niet aan tippen. De betere internationale ponys zijn vaak ook uit Dsld afkomstig.
Dat is waarschijnlijk deels te wijten aan de E-pony. Er wordt in Nederland weinig aan echte dressuurpony fokkerij for internationale sport gedaan. Laat staan dat deze topsport klaar gemaakt worden op een maniet die voor kinderen gied na te rijden is. Daarnaast wordt er in het buitenland veel meer geld neergelegd voor een toppony.

Den Ostriks Dailan is toch echt een Nederlandse pony, zit nu in het Duitse team. Rembrandt loopt in het buitenland, Bodo allemaal pony's die op de Nederlandse terreinen hebben gelopen. Maar hier waren er geen kopers voor dus dan gaan ze naar het buitenland. Ben het wel helemaal met je eens dat de ponyfokkerij hier toch echt beter moet. Los daar van zijn er talentvolle pony's genoeg maar te weinig mensen die er veel tijd en geld in willen investeren want de mensen met geld kopen een kant en klare.
De tijd om je in het kader te rijden is ook kort dus ik denk dat mensen ook liever een veelbelovend paard dan een pony kopen, je kunt het geld maar één keer uitgeven.