Paard mishandeld in Gelderse Babberich

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Paard mishandeld in Gelderse Babberich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 16:58

www.omroepgelderland.nl

In Babberich is een paard mishandeld. Het dier stond in een weiland aan het Witte Kruis in het dorp in de Liemers. De politie wil niets zeggen over de aard van de verwondingen omdat dat wordt gezien als daderinformatie.

De dierenpolitie werd donderdagmiddag gewaarschuwd door de eigenaar van het dier. Nader onderzoek door onder meer de forensische opsporing moet aantonen hoe de verwondingen bij het paard zijn ontstaan.

In ruim een jaar tijd zijn er in ons land meer dan 80 paarden en pony's mishandeld. In Gelderland was het vorig jaar ook diverse keren raak. Zo werden in Nunspeet en Ermelo paarden met snijwonden in het achterlijf gevonden. In Groesbeek en Hoevelaken werden ook paarden verminkt. En een jaar eerder, in 2013, werden in Malden en Groesbeek meerdere paarden mishandeld.

Daarom is een paar maanden geleden een meldpunt voor paardenmishandeling in het leven geroepen door de Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren. De politie adviseert paardenbezitters alert te zijn; stallen en maneges grondig af te sluiten en scherp te zijn op de aanwezigheid van vreemden op het erf of de omgeving waarin paarden lopen of gestald staan.

Coony

Re: Paard mishandeld in Gelderse Babberich

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:13

Een half jaar geleden stond er overal al dat er al 80 paarden de dupe waren geworden..ik denk dat de teller inmiddels de 100 is gepasseerd helaas..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:49

nou idd; dat getal van 80 klopt allang niet meer. Vooral de laatste 3 maanden is het weer flink raak geweest.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:48

Oh dat is vlakbij mijn paard.. het komt steeds dichterbij.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:31

Dit is voor mij ook niet heel ver. En het Witte kruis is niet ergens achteraf..

LarissaKas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:22

Komt inderdaad wel erg eng dichtbij :\

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:51

Verschrikkelijk, veel woorden hier voor maar geen goede..

Hoop dat er gauw een/meerdere dader(s) worden gepakt, niet fijn dit, mocht dit allemaal echt aangericht zijn door mensen is het echt verschrikkelijk naar.... -O-

Toch gek, dat nooit iemand is betrapt of gezien, soms toch het idee dat er te min op gezocht wordt. Dat terzijde. Is gewoon niet fijn wat hier gebeurt.

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 00:10

Er is in september een voorlichtingsbijeenkomst in de Achterhoek (Vorden). Ook wordt dan de informatie tot nu toe gedeeld. Dit wordt samen met de politie georganiseerd. Je kan je hiervoor per prive bericht aanmelden bij Janneke Boerma. (te vinden via FB). De bezoekers worden nl. geregistreerd om geen ongenode gasten/ daders binnen te laten.

Deze avonden worden ook georganiseerd in Nieuwegein en in Amersfoort.
De data voor de avonden zijn nog niet definitief vast gesteld.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:26

Coony schreef:
Een half jaar geleden stond er overal al dat er al 80 paarden de dupe waren geworden..ik denk dat de teller inmiddels de 100 is gepasseerd helaas..

Klopt,vorig jaar Sept.was mijn paard nr. 80.

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:14

Er staat nu ook een stuk over de voorlichtingsavonden in "de Gelderlander".

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:20

Ik denk nu ..hoe minder informatie je van je paard op social media zet hoe beter....het komt erg dichtbij nu.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:08

Soms heb ik het idee dat de dader(s) kickt op het idee dat hij niet gepakt kan worden en alle media aandacht. Ondertussen moet er toch wel ergens een aanknopingspunt zijn om hem op te sporen? Dit is gewoon echt een hele zieke geest.

Ik vraag me ook af of het 1 dader is of dat er meerdere rondlopen, je hoort nu steeds meer uiteenlopende steden waar het gebeurd. Hoop dat er snel een gouden tip bij zit en deze gestoorde opgepakt kan worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:15

id_keers schreef:
Ik denk nu ..hoe minder informatie je van je paard op social media zet hoe beter....het komt erg dichtbij nu.

Hij zoekt zelf uit waar paarden staan,hij gaat vooraf blijkbaar eerst de omgeving verkennen voor hij toeslaat.Hij zal niet in een woonwijk gaan zoeken naar een paard.Het maakt geen verschil of je nou wel of niet vermeld waar je paard staat,hij vind ze toch wel.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:18

gohya schreef:
id_keers schreef:

Hij zoekt zelf uit waar paarden staan,hij gaat vooraf blijkbaar eerst de omgeving verkennen voor hij toeslaat.Hij zal niet in een woonwijk gaan zoeken naar een paard.Het maakt geen verschil of je nou wel of niet vermeld waar je paard staat,hij vind ze toch wel.

Geen fijne gedachte dit... Maar door dit in de media uit te lezen breng je wel weer andere idioten op nieuwe ideeën

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:20

ja precies, hoe breder dit bekender wordt hoe meer idioten denken van he, dat kan ik ook wel eens doen!
(aandacht te kort..)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:31

Knakker schreef:
ja precies, hoe breder dit bekender wordt hoe meer idioten denken van he, dat kan ik ook wel eens doen!
(aandacht te kort..)

Klopt! dat kan je idd. dan wel weer krijgen.Ik denk ook dat er wel enkele idioten op dit idee zijn gebracht,vandaar ook de verwonde paarden buiten de geslachtsdelen om.Maar zonder media kan je ook nooit tips krijgen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:38

Is dit bij Bles gebeurd in Babberich?

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:37

Volgens mij bij bles ja

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:59

Komt wel akelig dichtbij, heb m'n ouders op het hart gedrukt alles goed in de gaten te houden

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:27

Gister avond bericht hier in de buurt gehad.dat er een paard mishandeld is in haarlo (gelderland)