Paard overleden na beenbreuk, vrachtwagen rijdt door

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

Paard overleden na beenbreuk, vrachtwagen rijdt door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 14:12

http://www.bokt.nl / http://www.gelderlander.nl

Een paard is vandaag overleden na een ongeval op de Schelmseweg in Oosterbeek. Volgens de politie is niet duidelijk of het dier door een passerende vrachtwagen is geraakt of dat het door de langsrijdende wagen in paniek is geraakt. Het paard liep voor het ongeluk met zijn amazone, een meisje dat uit Oosterbeek zelf komt, op het fietspad naast de weg.

Vlak na het ongeluk verkeerde het paard volgens de dierenarts in levensgevaar. Het dier brak bij het ongeval zijn been. Het meisje bleef ongedeerd.

De politie is op zoek naar de vrachtwagenchauffeur die is doorgereden.

Klik hier voor een foto

Anoniem

Re: Paard overleden na beenbreuk, vrachtwagen rijdt door

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:15

Wat ontzettend sneu! En wat asociaal dat de chauffeur is doorgereden. Als je ziet dat er zoiets gebeurt stap je toch uit lijkt me.

Tenzij hij het niet heeft gezien natuurlijk. Ik rijd zelf niet op een vrachtwagen dus geen idee...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:16

Gatsie... Wat een vervelend ongeluk. Ik zie dat het fietspad onderdeel is van de weg, en niet een losliggend pad. Ik kan ook niet duidelijk krijgen of het meisje er al naast liep of nog op het paard zat?

Al met al, ik hoop dat de vrachtwagen chauffeur zich alsnog meldt en ook uitleg kan geven over wat er gebeurd is. Als het paard niet geraakt is, maar gewond is geraakt door het in paniek raken hoeft hij er inderdaad niets van gemerkt te hebben.

Sterkte voor alle betrokkenen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:17

Nouja zo'n klap merk je wel hoor

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:17

He bah wat naar , sterkte voor alle betrokkenen !

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:18

inowa schreef:
Nouja zo'n klap merk je wel hoor

In artikel staat dat het nog niet duidelijk is of het paard geraakt is of niet. Dan hoef je als vrachtwagen chauffeur niks te merken als je niet in je spiegel kijkt of de amazone er nog op zit. Misschien heeft het paard zelf wel tegen de vrachtwagen aan geslagen en zich daarbij verwond...

Zulke dingen zijn altijd enorm gissen als alle opties open zijn in een nieuwsbericht.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:19

Dit is al de tweede deze week, kwam op Facebook laatst nog een foto tegen van een bruin paard dat geraakt was door een auto. Veel sterkte voor de betrokkenen, ik hoop dat er toch nog duidelijkheid van de chauffeur komt :(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:22

Er ligt daar ook een fiets/voetpad los van de weg, maar zo te zien heeft ze daar niet gereden.
Het is een hele bochtige weg en heel onoverzichtelijk vind ik.

Hoop dat de chauffeur wat duidelijkheid kan scheppen over de situatie, wat een hel dit zeg! Sterkte!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:23

Wat een ongelooflijk zielige foto :\ Omstanders erbij, het andere paard staat er ook zo sneu bij :\

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen :(:)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:24

Staat in het artikel op de site van de Gelderlander:

Het paard liep voor het ongeluk met zijn berijdster, een meisje uit Oosterbeek, op het fietspad naast de weg.

Dus ze liep niet op de weg met paard.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:31

FriesWytske schreef:
Staat in het artikel op de site van de Gelderlander:

Het paard liep voor het ongeluk met zijn berijdster, een meisje uit Oosterbeek, op het fietspad naast de weg.

Dus ze liep niet op de weg met paard.

En toch ligt het paard op de weg. Heel apart hoe hij dan daar terecht is gekomen want een vachtwagen gaat niet zomaar het fietspad op om een paard dan vervolgens een heel andere kant op te slingeren...

Maar al met al afschuwelijk om mee te maken. Echt een traumatische ervaring voor de berijdsters. Ik kan me voorstellen dat je zo verward bent de eerste dagen dat je ook niet precies kan bevatten hoe het ging.
Sterkte.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:32

Wat als hij op de kletter ging en daardoor op de hoofdweg terecht is gekomen. En daar is uit gegleden en zijn been gebroken. Een paard wat aan de kletter is gegaan. Kun je echt niet sturen
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 05-08-15 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:34

Kan dat ie na de aanrijding gewoon die kant op gevallen is. Met een gebroken been gaat een paard gewoonlijk niet aan de kletter.
Wat ontzettend triest dit! Sterkte voor de eigenaresse en alle betrokkenen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:36

Het is niet eens zeker dat het paard is aangereden.

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:37

Wat een naar ongeluk, arm paard. Sterkte voor de eigenaar(s) en rijmaatje/andere betrokkenen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:40

Ik dacht dat ik iets had gepost maar het is blijkbaar weg.
Je kunt goed zien bij de blauwe auto vooraan, dat er een rode baan ligt, wat doorgaans een fietspad is als er geen fietspad naast ligt.

Het is dus aannemelijk dat de ruiter daar liep / reed. Het kan ook een overgangspunt zijn bij een overgang bebouwde kom. Dat zie je wel vaker, buiten de bebouwde kom kun je dan een losliggend fietspad nemen waar je binnen de bebouwde kom nog op de rode baan rijdt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:40

Als je goed kijkt zie je dat het paard op het fietspad ligt. De weg waar het dier ligt is verdeeld in rij en fietsgedeelte. Dat zie je goed op de foto linksonder.

Het andere pad wat daar loopt is voetpad volgens mij.

Nou ja, boeit ook niet eigenlijk, sneu zat dit. Sterkte voor de eigenaresse.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:45

He bah wat een rotfoto.. Wat een nachtmerrie voor die meiden en wat ontzettend sneu voor het paard -O-

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:53

Wat afschuwelijk!

Je paard verliezen terwijl je lekker op buitenrit dacht te gaan.

Heel veel sterkte voor de eigenaresse!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:57

Hoe onwerkelijk is dat...
zo ben je lekker op buitenrit in het zonnetje en zo ben je je paard kwijt...

heel veel sterkte voor de betrokkenen...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:57

Verschrikkelijk! Heel veel sterke aan de amazone om dit trauma te verwerken.
Echt een nachtmerrie.

Is er duidelijkheid hoe de vrachtwagen eruit ziet? Kleur / merk / grote
Nederlands kenteken?

Wellicht dat de regioconsultant van de KNHS ingeschakeld kan worden. Zij kunnen bemiddelen voor veiligere paden voor paarden.
Deze weg ziet er behoorlijk onoverzichtelijk uit voor het verkeer in het algemeen. Er staan geen borden met spiegels zodat je de bocht al in kunt kijken wat je aan tegemoet komend verkeer kunt verwachten.

Helaas ooit zelf een voorval meegemaakt met een bijna aanrijding van een vrachtwagen van een groothandel-leverancier. Heb daarvan werk gemaakt hoe er met paarden in het verkeer werd omgegaan en dat is toen serieus genomen.
Laatst bijgewerkt door PaysBas op 05-08-15 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:59

Ze moet zelfs officieel op de weg lopen.
Maar veel gekken die je niet zien als weggebruiker maar als hinder en je dan op allerlei vage manieren willen gaan inhalen. Ze snappen soms niet dat je als ruiter ook recht hebt op de weg. Net als andersom het respect moet er zijn voor alle weggebruikers.
ik hoop dat de vrachtwagen chauffeur zich meld en zijn verhaal doet!

Sterkte voor het meisje van het overleden paard!!

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:04

Gevaarlijk punt ook om met een paard te wandelen. Kan heel goed dat deze vrachtwagen chauffeur niets gezien of gevoeld heeft. Paard in paniek of net even aantikken is al voldoende voor deze ravage. Dus aso zou ik zeker niet willen zeggen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:20

Ai...

Als vrachtwagenchauffeur merk je niet altijd een klap op..
Kan ook zijn dat het dier zelf geschopt heeft..

Ik hoop dat ze kunnen achterhalen wat er gebeurt is..

Vreselijk...

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat ik op de foto iemand die filmen/fotos maken..
Maar ojee als deze foto in het nieuws bij de eigenaresse terecht komt....dan barst de bom waarschijnlijk zoals meestal...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:28

Jolliegirl, als er een ongeluk is worden er nou eenmaal foto's gemaakt, zo is het nou eenmaal en ja, die verschijnen ook in de media, hoe vervelend het ook is als je slachtoffer bent.

Sneu voor paard en eigenaresse...
Wat er ook gebeurt is bij die aanrijding / schrikpartij.
Mocht het aanrijding zijn geweest hoop ik dat ze chauffeur kunnen achterhalen maar dat zal wel niet.