Goud voor Nederlands dressuurteam op Maccabi Games

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Goud voor Nederlands dressuurteam op Maccabi Games

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 16:21

http://www.equnews.nl
Ingezonden door SoleroLove

Het was gisteren zeer tropisch weer op de European Maccabi Games in Berlijn. Met dat tropische weer wist het Nederlandse dressuurteam de gouden medaille binnen te halen. Het podium kleurde oranje met een eerste, tweede en derde plaats voor het Nederlandse team.

De landenproef van deze Joodse Olympische spelen werd gewonnen door Pascale de Miranda, zij reed met Bugatti naar een mooie score van 72.80%, waar zij vorige maand op het NK nog zesde werd in het ZZ-Zwaar. De tweede plaats ging naar Ireen de Leeuw, zij reed met haar Chicca naar een score van 71.50%. En het oranje podium werd compleet gemaakt door Malka Prosman die samen met haar Las Vegas naar de derde plaats reed met een score van 70.90%. Het wegstreepresultaat kwam van Chaja Kolthoff, die samen met haar Sir een score van 68.04% behaalde.

Voor het Duitse team was er zilver, waar het Amerikaanse team met de bronzen medaille naar huis gaat.

Er zijn verschillende dreigementen geweest van neonazi’s, wat tot een verscherpte beveiliging van de sporters heeft geleid in het in 1936 gebouwde Berlijnse stadion. Vooralsnog zijn er nog geen onregelmatigheden geweest.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:52

Hitler zou zich omdraaien in zijn graf als hij een had.

Maar waarom zijn er deze aparte olympische spelen? Was de olympische spelen juist niet voor saamhorigheid?

Maar goede prestaties! Gefeliciteerd!

xAntoinettex

Re: Goud voor Nederlands dressuurteam op Maccabi Games

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:29

Was dat niet omdat van Hitler de Joden geen deel mochten nemen aan de OS? In ieder geval, daar heeft het iets mee te maken.

Knappe prestatie!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:55

Top prestatie en ook top coaches +:)+

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:35

Vlado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:06

"Hitler zou zich omdraaien in zijn graf als hij een had" deze domme opmerking heeft vandaag 8-8-2015 de krant gehaald Gelderlander

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:22

Vlado schreef:
"Hitler zou zich omdraaien in zijn graf als hij een had" deze domme opmerking heeft vandaag 8-8-2015 de krant gehaald Gelderlander

Hoezo een domme opmerking? Leer jij maar eens de geschiedenis kennen... Het zouden Hitlers OS zijn, hij heeft dit stadion laten bouwen met de verwachting dat de uitkomst zou zijn dat de Germanen een superieur "ras" was. En nu houden er Joden een OS in.

Ik heb er helemaal niets op tegen hoor, maar als je de historie van het gebouw kent, zou je mijn reactie begrijpen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:28

heidy_wilco schreef:
Vlado schreef:

Hoezo een domme opmerking? Leer jij maar eens de geschiedenis kennen... Het zouden Hitlers OS zijn, hij heeft dit stadion laten bouwen met de verwachting dat de uitkomst zou zijn dat de Germanen een superieur "ras" was. En nu houden er Joden een OS in.

Ik heb er helemaal niets op tegen hoor, maar als je de historie van het gebouw kent, zou je mijn reactie begrijpen.

jij weet precies meer dan de geschiedenis want niemand lijkt echt zeker te weten wat er met Hitler gebeurt is en dus ook niet of ie al dan niet begraven is.
Maar bon. De opmerking is hoe dan ook danig ongepast in mijn mening.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:37

Ayasha schreef:
heidy_wilco schreef:

jij weet precies meer dan de geschiedenis want niemand lijkt echt zeker te weten wat er met Hitler gebeurt is en dus ook niet of ie al dan niet begraven is.
Maar bon. De opmerking is hoe dan ook danig ongepast in mijn mening.

Daarom zei ik ook: als hij een had. Omdat niemand zeker weet wat er is gebeurd, ook ik niet. Misschien niet helemaal goed verwoord, maargoed.

Ik vind het zelf wel ironisch dat juist op zo'n plek zoiets gehouden wordt. Daar sloeg die opmerking ook op. Vind het wel mooi dat het juist daar gehouden werd om die reden.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:35

Dit is een nog al late reactie maar wat leuk dat Ireen de 2e plek heeft gehaald *\o/* *\o/* *\o/*
Ze is mijn achternicht haha :Y)