Duitsland: Kinderverjaardag eindigt in drama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Duitsland: Kinderverjaardag eindigt in drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 07:41

www.stern.de/bokt.nl

Een vrolijk verjaardagspartijtje is afgelopen donderdag geëindigd met meerdere gewonden en een dode.

Een 78-jarige koetsier wilde op een kinderverjaardag een gezellig ritje maken. Met elf kinderen en een vader raakte hij met zijn koets, op nog onverklaarbare wijze, van de weg en botste tegen een boom. Hierbij verloor de koetsier het leven. Wat de oorzaak van het ongeluk was, is nog niet duidelijk. Er moet nog uitgezocht worden of de fout bij de koetsier lag of dat er sprake was van een technisch defect.

De koets reed op een weg die naar beneden afliep. Hoewel de koetsier hevig aan het remmen was, lukte het hem niet om de wagen onder controle te houden. De koets botste tegen een boom waarbij de koetsier tussen de boom en koets geplet werd en ter plekke overleed. De begeleider die naast hem zat liep lichte verwondingen op.

Een elfjarig kind werd tegen een boom geslingerd en raakte daarbij zwaargewond. Nog zes kinderen, met de leeftijd van elf of twaalf jaar, liepen lichte verwondingen op. De brandweer moest de twee paarden uit hun tuig bevrijden. De dieren hadden gelukkig geen verwondingen.

De onderzoekers van de politie gaan er in eerste instantie niet vanuit dat de leeftijd van de koetsier iets met het ongeluk te maken heeft.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Duitsland: Kinderverjaardag eindigt in drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 07:46

Wat verschrikkelijk... Het klinkt alsof hij de koets expres op de boom heeft laten klappen. Zoiets hoop je echt nooit mee te maken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 07:50

Gypsy schreef:
Wat verschrikkelijk... Het klinkt alsof hij de koets expres op de boom heeft laten klappen. Zoiets hoop je echt nooit mee te maken.

Ik kan dat uit het artikel niet opmaken. Ik denk dat dit gewoon hele erge pech is geweest. Er staat ook nergens dat de paarden op hol zijn geslagen...

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 07:54

Oh gétsie! Dat is ieders nachtmerrie |( :(

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 07:54

Gypsy schreef:

Tis dat er bij je avatar staat "soort van gewaardeerd verhalenvertellen" :Y)

Wat afschuwelijk dit zeg! Hopelijk herstellen de kinderen voorspoedig...sterkte voor de nabestaanden van de koetsier..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 07:56

Gypsy schreef:

Ben ook wel benieuwd uit welke stukje je dit opmaakt?

Wat een verschrikkelijk ongeluk.
Hopelijk herstellen de kinderen voorspoedig.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:02

Ik ken iemand die dat heeft gedaan. Hij is er gelukkig beter vanaf gekomen. Bij hem was die boom de enige mogelijkheid om het span tot stilstand te brengen. Hij heeft er bewust op aangestuurd.
Liever op een boom dan iemand aanrijden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:25

@gypsy, het gaat hier om een neergaande weg, daarbij gaan de paarden juist in de broek hangen, dus zeg maar achterover leunen, niet aan de race. Een koets waar 11 kinderen op kunnen plus koetsier, begeleider en vader (als die laatste niet en en dezelfde persoon was), lijkt mij nogal een gevaarte dat idd moeilijk te remmen is op een steile weg. Als je rem het dan begeeft of gewoon niet meer in orde is, bv, gebeuren er rare dingen. Technisch onderzoek zal wel uitwijzen of dat er mee te maken heeft.
Als je met opzet je koets tegen een boom zet (lijkt me nog best moeilijk) laat je jezelf toch niet pletten tussen koets en boom, dan leun je toch de andere kant op?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:35

De vraag is hoeveel tijd en ruimte er daarvoor is...
Maar sorry, ik had niet moeten gaan lopen speculeren. Het kwam gewoon naar boven. Een onbestuurbaar geworden voertuig met 11 kinderen erin, dan doe je misschien gekke dingen om dat te stoppen.

De persoon waar ik heb net over had, mende met 2 belgen. Hij voelde een tik in de leidsels en toen ging 1 belg aan de kletter en de andere ging mee. Hij kreeg die ene belg maar niet gestopt. Zijn groom is van de kar gevallen en hij heeft, uit angst iemand aan te rijden omdat het span maar niet stopte, het spul op een boom laten klappen. Is hij zelf ook gewond bij geraakt.
Later bleek dat er een las fout gemaakt was in het stangbit van een van de paarden. Dat was daardoor gebroken, heeft misschien in de mond geprikt.
Zijn gedachte op dat moment was om geen andere mensen in gevaar te brengen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 08:45

Sterkte voor de nabestaande van de koetsier en beterschap voor de anderen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:17

Gypsy schreef:

Er staat dat hij hevig aan het remmen was, maar dat hij de kar niet onder controle kreeg volgens mij.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 07:28

Ik begrijp wat Gypsy bedoelt, dat die koetsier als enige reddings poging de koets tegen een boom aan laat rijden,waardoor de koets dan tot stilstand zou komen.Dat is helemaal niet vreemd.
Dat hij tussen de koets en boom komt,is pure pech,was natuurlijk niet zijn bedoeling,dat had hij niet zien aankomen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 07:37

Gypsy schreef:

Ik krijg meer het idee dat de rem faalde en de waarschijnlijk zware kar met zoveel mensen doorgeduwt heeft.
Omdat in het stuk staat dat hij probeerde te remmen.
Maar wat een vreselijk ongeluk zeg.