Springruiters verzekerd van deelname finale Nations Cup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Springruiters verzekerd van deelname finale Nations Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 19:19

http://www.knhs.nl

De Nederlandse springruiters hebben hun goede prestatie van een paar weken geleden in Falsterbo niet kunnen herhalen in Hickstead. In de Zuid-Engelse plaats kwam de equipe van Rob Ehrens in de voorlaatste wedstrijd van de FEI Furusiyya Nations Cup niet verder dan de zevende plaats. België won de wedstrijd na een barrage met Zwitserland en de Verenigde Staten. In de tussenstand staat Nederland nu op de derde plaats na zeven van de acht wedstrijden en is zeker van deelname aan de finale.

“We zijn zeker van deelname aan de finale in Barcelona. Dat is het beste wat we vandaag kunnen melden”, meldt bondscoach Rob Ehrens opgelucht. “De paarden sprongen goed, maar we hadden net een paar fouten te veel. Ja, dan doe je gewoon niet mee in de top.” Willem Greve en Carambole N.O.P. waren de beste Nederlandse combinatie met een vlekkeloze nulronde in de eerste manche en een fout op de immense open waterhindernis. Jur Vrieling en zijn imponerende schimmel VDL Zirocco Blue N.O.P. reden een smetteloze foutloze tweede manche. In de eerste manche waren een springfout en overschrijding van de tijd de oorzaak van de vijf strafpunten voor het tweetal. “Jur reed wat behoudend de eerste ronde. Die tijdfout was eigenlijk niet nodig geweest”, analyseert Ehrens het optreden van de Groninger.

België, Zwitserland en het team van de Verenigde Staten reden de barrage na een totaal van vier strafpunten over twee manches. België won en neemt daarmee de leiding in de tussenstand. Frankrijk staat nu tweede. Door de vijfde plaats in Hickstead blijft Duitsland achter Nederland in de tussenstand. Volgende week in Dublin is de laatste wedstrijd waar de Ieren, de Britten, Zwitsers, Italianen en Spanjaarden nog punten kunnen verdienen. Nederland rijdt ook in Dublin en is al zeker van deelname aan de finale van de landenwedstrijden eind september in Barcelona.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:45

Ja ja ja die heb ik gezien vanmiddag *normaal mis ik al die dingen* :o die laatste barrage van België, niemand geloofde volgens mij dat 'ie foutloos was :') voiceover helemaal perplex en de ruiter reed ook weg met een kop vol verbazing :')

Toch wel knap, vooral met een paard dat continue bokt en met zn staart zwiept O:)

Wel jammer van sommige fouten, bepaalde fouten konden toch wel voorkomen kunnen worden...

Zoe_97

Re: Springruiters verzekerd van deelname finale Nations Cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 06:51

Ik was zo boos op demeersman toen die devos met Dylano de barrage instuurde :o dat beest had eerste ronden 2 en 2e 12 strafpunten gesprongen terwijl 2 andere combinaties dubbel foutloos waren! Dat was pas spectaculair hou dat paard die barrage rondcrosste!