Duitsland: Paard verlaat trailer door open zijdeurtje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Duitsland: Paard verlaat trailer door open zijdeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 19:09

www.presseportal.de/bokt.nl

Vanmorgen werd de brandweer van Essen voor een bijzonder geval te hulp geroepen. Om, tot nu toe onverklaarbare redenen, opende het zijdeurtje van een trailer zich terwijl de auto met trailer richting een tunnel reed. Het zijdeurtje, dat ervoor dient om personen toegang tot de trailer te verschaffen, brak vervolgens af. In de paardentrailer bevonden zich op dat moment twee paarden. Een van die paarden wist zich los te maken en wilde via het zijdeurtje naar buiten. Dit lukte niet en het paard bleef in de opening vastzitten waarna het enkele meters werd meegesleept.

De bestuurder merkte dit gelukkig direct op en stopte meteen voor de ingang van een tunnel. Door dit plotselinge remmen werd het paard helemaal naar buiten geslingerd. Toen de brandweer arriveerde lag het paard tussen de auto en trailer.

De brandweer maakte de trailer van de auto los zodat het paard ruimte had om op te staan. De dierenarts ter plekke gaf de merrie vervolgens een kalmeringsspuitje. Na het eerste onderzoek van de dierenarts bleek het paard enkel schaaf- en vleeswonden te hebben. Voor de zekerheid is het paard met een speciale trailer naar een dierenkliniek gebracht. Het andere paard in trailer heeft gelukkig niets aan dit avontuur overgehouden.
Hoe het kon dat het zijdeurtje van de trailer tijdens het rijden open is gegaan, gaat de politie nog onderzoeken.

Voor een foto, klik hier.

ikkedus

Re: Duitsland: Paard verlaat trailer door open zijdeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:39

Fuck AU!!!! Arm dier!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:40

Oeps... Gelukkig komt ze er goed vanaf!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:42

Jee dat is schrikken! Ligt natuurlijk aan de klemmetjes op het deurtje, maar meestal gaan ze open als je ze niet dicht doet :+

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:46

Zo, die heeft mazzel gehad!
Pony op de manege heeft dat ook eens gedaan: winkelhaak op z'n neus en iets van 30 krammen erin... 8)7

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:47

OMG! Dan zit je hart effe tussen je oren.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:51

Dat is ook geluk hebben. Wat een nachtmerrie om zoiets mee te maken...

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:20

Jemig! Beest heeft ook geluk! Zag de foto, en dat is echt shocking.. Pff..

Dus niet gek dat ik 3x het trailer-deurtje check..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:35

Arm dier :(

Wat een geluk deze uitkomst. Dit had heel anders af kunnen lopen natuurlijk..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:02

Dit is niet de eerste keer dat ik dit hoor. Deurtje maar op slot dan...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:16

Is die voorstang zo makkelijk los te halen voor een paard zelf? - wie schetst voor mij dit beeld? Ik heb nog nooit geprobeerd om die los te maken....

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:27

Als ik dat paard was, ging ik nooit meer die trailer in :o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:29

O, ken ook zo'n verhaal. Een zieke E-pony werd jaren geleden vervoerd naar Utrecht, omdat DA niet wist wat er met m was. Zo ongeveer bij Gouda brak ie de trailer af en zette de chauffeur de trailer aan de kant van de weg om even te kijken wat er aan de hand was. Kwam t paard door het deurtje naar buiten zetten. Alles in de trailer had ie zo ongeveer dr uit getrokken. Daar lag ie dan op de snelweg.
Door vrachtwagenchauffeurs werd de weg afgezet. Tot de politie arriveerde met een platte wagen en een geweer met de bedoeling om t beest af te schieten. Toen kreeg t beest "de geest" en heeft zich toch weer in de verwoeste trailer laten laden. Klep dicht en daarna zijn ze door gereden naar DAP Bodegraven.
Na onderzoek bleek het dier hersenvliesonsteking te hebben. Door het dolle geweest van de pijn.
Kortom, hij heeft er niets aan overgehouden. Maar wat een verhaal....
Het heeft me in ieder geval 1 ding geleerd. Nooit maar dan ook nooit het deurtje open op de snelweg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:30

Hangt van je trailer af.
De voorstang van mijn trailer kan je enkel van buitenaf los halen door aan schroef te draaien. Maar moet ook zeggen dat sommige paarden zo slim zijn dat ze beetje door hun benen en rug zakken als ze ergens onder door willen kruipen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:31

Auw... Oh wat is dat naar zeg..

Maar ik snap niet hoe dat kan gebeuren.
Je zet het paard vast in de trailer, paard heeft stang op borsthoogte, en deurtje gaat dicht, meestal nog met een schuifje erop :?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:33

Jeetje, dan heb je ook een hartverzakking als bestuurder. Fijn dat het paard er goed vanaf lijkt te zijn gekomen.

X_Michelle_X schreef:
Is die voorstang zo makkelijk los te halen voor een paard zelf? - wie schetst voor mij dit beeld? Ik heb nog nooit geprobeerd om die los te maken....

Ik heb een paard gehad, die onder de voorstang door via het deurtje naar buiten is gekropen, dus daar hoeft de stang niet voor los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:34

Touw kan los raken, en sommig paarden kruipen gerust onder stang door die op borsthoogte hangt. Het enig wat dan overblijft is het deurtje die misschien niet goed dicht heeft gezeten.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:35

Wat een doodeng verhaal zeg! Gun je niemand :n

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:52

paard die in paniek is of gewoon eruit wil... mwaah dan is bijna niks veiig kwa trailer.. al liggende wild doen zijn ze zo door of over de stang of er onder of breken alles af...

ik heb al eens een dak er af zien gaan...

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:18

Ben blij dat ik een poosje geleden een chauffeur heb kunnen waarschuwen voor het klapperende deurtje van zijn trailer!

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:40

Dan schrik je!

Dit klinkt misschien onwaarschijnlijk maar het komt vaker voor dan je denkt, zijn genoeg paarden die om een of andere reden door dat deurtje heenkomen en dan maakt die voorstang of dat touw (met vaak veiligheidsklip eraan die losspringt) echt niet meer uit...

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:28

Zo stevig is de constructie van zo'n deurtje niet, scharnieren aan de ene kant, als je pech hebt alleen één of twee "deurklinkjes". Als een paard tegen de deur duwt buigt het door, floep, schuifjes open. De betere deuren hebben een grendel, maar of dat 600kg tegenhoudt? Ik heb wel eens een Fries vervoerd die het slot er gewoon afgemept heeft, ook fijn.

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:48

Ik ben 1 keer vergeten het deurtje dicht te doen, deurtje zat wel vast dus klapperde niet, maar ik heb er een volledige rit mee over de snelweg gemaakt :oo enorm stom natuurlijk, was een nieuwe trailer en het deurtje zat op een andere plek dan bij mijn oude trailer maar ik heb wel geluk gehad.. pony is gelukkig enorm braaf, maar zo zie je maar dat het ook fout kan aflopen zeg. Dit paard heeft nog een engeltje op zijn schouder gehad

Sanny79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:54

Vreselijk verhaal! Gelukkig is het aardig goed afgelopen. Trailers zijn niet zo heel stevig als er zo'n 'Houdini"instaat.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:58

Babootje schreef:
Tot de politie arriveerde met een platte wagen en een geweer met de bedoeling om t beest af te schieten.

Politie heeft noch platte wagens, noch geweren....