Warum Nicht FRH overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Warum Nicht FRH overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 09:21

* http://www.bokt.nl / http://www.isabell-werth.de
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding
Foto: Agnes ten Wolde

"Warum Nicht FRH is overleden", dit meldt de Duitse amazone Isabell Werth op haar website.

"Onze kudde met pensioenpaarden is kleiner geworden. Warum Nicht FRH, door ons liefkozend Hannes genoemd, is niet meer in leven. Ik kan het niet geloven, ook al is het nu al een paar dagen geleden."

Warum Nicht kreeg een koliekaanval. Met spoed werd hij geopereerd, maar tijdens de operatie bleek het al te laat te zijn. Werth koos ervoor om het dier rustig in te laten slapen. Hannes moest zijn sportcarrière beëindigen door een heupfractuur. Sindsdien genoot hij van een pensioen op de stal van Isabell Werth.

Warum Nicht (Weltmeyer x Wenzel I) werd in 1992 gefokt door Hinrich Lüssen in het Duitse Kirchlinteln. In 1996 verhuisde de grote vos naar Reinhard Baumgart. Hier kwam hij op vierjarige leeftijd onder zadel bij Reinhards zoon: Hannes Baumgart. Zij behaalden de tweede plek bij de vierjarigen tijdens het Bundeschampionat. Als vijfjarige bereikte Warum Nicht de finale bij de Duitse kampioenschappen voor jonge paarden.

In 2003 kocht Madeleine Winter-Schulze Warum Nicht aan voor Isabell Werth, die hem "Hannes" noemde, naar zijn vorige berijder. Hun internationale wedstrijddebuut vond plaats in maart 2005. Tijdens het Duitse kampioenschap in 2006 werd het duo tweede, waarmee Warum Nicht zijn stalgenoot Satchmo versloeg. Dit betekende dat Warum Nicht met Isabell aan de start zou komen op het WK in Aken. Uiteindelijk kwam het echter niet zo ver, vanwege een blessure aan Hannes’ rechterachterbeen en was het toch Satchmo die naar het WK ging.

In 2007 was Warum Nicht weer helemaal terug en won hij met Isabell de wereldbekerfinale in Las Vegas, waarbij zij in de kür op muziek een percentage van 84,25 scoorden.

"Dank je Hannes voor alles wat ik met je heb mogen meemaken. Ik hoop dat je nu galoppeert op een andere weide, misschien samen met Gigolo en zijn vrienden. Vaarwel."

Klik hier voor de belangrijkste prestaties van Warum Nicht.

xAntoinettex

Re: Warum Nicht FRH overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:44

Arm paard heeft ook nietveel geluk zeg :(. Heel veel sterkte voor Isabell en het team!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:04

xAntoinettex schreef:
Arm paard heeft ook nietveel geluk zeg :(. Heel veel sterkte voor Isabell en het team!

Valt wel mee toch? Hij is 23 jaar geworden

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:28

Oh wat jammer. Ik vond dat zo'n mooi dier.

Wat top dat ze haar pensioenpaarden laat opereren trouwens!

Edhunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:59

Raar dat die paarden als ze op " rust " staan koliek krijgen..... Als je zo goed bent voor je paarden en zo'n zwaar stal beleid...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:01

Edhunter schreef:
Raar dat die paarden als ze op " rust " staan koliek krijgen..... Als je zo goed bent voor je paarden en zo'n zwaar stal beleid...

Wat is dit nu weer voor sneer? Volledig misplaatst en als je naar de oorzaken van koliek kijkt kan dat van alles zijn en hoeft geeneens mismanagement op stal te zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:05

Edhunter schreef:

Ik mag hopen dat jij die pech niet treft :roll:

Koliek is een van de meest voorkomende doodsoorzaken bij paarden, daar doe je zelfs met een top management soms niets aan.

Wat jammer dat hij er niet meer is, ik vond het een prachtige combinatie.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:35

Shiit...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:21

Schrok wel even. Heel veel sterkte. Jammer dat die nu al miet gaan naar mooi dat die van z'n pensioen nog heeft kunnen genieten.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:22

Edhunter schreef:

Domme opmerking, paard stond gewoon lekker op het land.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:05

Er kan zoveel gebeurd zijn dat hij koliek kreeg, dat gebeurd bij amateurs en bij profs. Dus ik snap niet waarom deze opmerking. Ik weet verder niet hoe het bij Isabel werth er aan toe gaat op stal, maar ik denk niet dat het aan het stal management heeft gelegen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:27

Edhunter schreef:

Dat staat weer netjes..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:55

wat sneu zeg.

hoop niet dat het paard teveel pijn aan de koliek heeft gehad. Y;( Y;(

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:24

Edhunter schreef:

Wat een domme zinloze opmerking zeg...
Mijn paard is ook doodgegaan aan koliek en tijdens de operatie werd duidelijk dat een vetbult aan de binnenkant van zn buikwand de boosdoener was. Koliek kan zoveel verschillende oorzaken hebben.. Misschien iets beter nadenken de volgende keer ?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:32

Heh bahh...
Grootste angst van iedereen. Koliek.

Ik moet er niet aan denken dat het zou gebeuren...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:15

Citaat:

Overduidelijk niet al te veel verstand van paarden. Darmfunctie van oudere paarden neemt af, gebit is niet meer wat het geweest is ( ook niet bij regelmatig tandartsbezoek) en speekselaanmaak is vaak ook minder. Allemaal redenen die maken dat oudere paarden ( die ivm leeftijd op rust staan) gevoeliger zijn voor koliek, en daadwerkelijk vaker koliek hebben....

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:59

Edhunter schreef:

laten we gezien je anderen reacties op bokt.nl maar niet te veel woorden vuil maken aan dit Cometaar. paar kleine tips,
1. er zijn zat boeken waar in je een hoop over paarden kan leren.
2. Deze dame is goed voor haar paarden maar koliek kan iedereen overkomen, je opmerking is dus zeer kwetsend voor alle die dit paard lief hadden.
3. 23 is een respectabele leeftijd dat ze hem ubberhoudt nog hebben laten opereren zegt al zat over de liefde voor dit dier. Zo een operatie is duur en heeft zeker bij zo een oud paard maar een lage percentage van slagen.

Sterkte voor ieder die dicht bij warum nicht stonden.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:19

Ubberhoudt?????
Je bedoelt denk ik uberhaupt...........

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:38

R12312 schreef:
Ubberhoudt?????
Je bedoelt denk ik uberhaupt...........

überhaupt :P

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:21

Het is vreselijk om je paard op zo'n onverwachtse manier te moeten verliezen. Veel strekte aan Isabell & team.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:25

Wat triest! Ik vind 23 niet bijzonder oud voor een paard. Ik heb het altijd een waanzinnig gaaf paard gevonden. Ook heel leuk hoe hij aan de naam "Warum Nicht" gekomen is.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:19

Wat sneu! Ik vond het altijd een geweldig paard om te zien in de dressuurring!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:24

Volgens de website van Werth is hij in 1996 geboren, dus dan zou hij nu 19 zijn geweest.