Paard mishandeld in wei bij Schimmert, Limburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Paard mishandeld in wei bij Schimmert, Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 15:37

www.1limburg.nl
Ingezonden door meerdere Bokkers

In een weiland in Groot-Haasdal bij Schimmert is in de nacht van vrijdag op zaterdag een paard ernstig mishandeld.

De eigenaresse trof het paard zaterdagochtend gewond aan in de wei. Het dier had een grote snee in de bil. Een gewaarschuwde dierenarts kon bevestigen dat het om dierenmishandeling gaat. De andere paarden in de wei bleven gelukkig ongedeerd.

In Limburg worden vaker paarden mishandeld. Een groot onderzoek naar de paardenmishandelingen leverde tot dusver nog geen arrestaties op.

othelloster

Re: Paard mishandeld in wei bij Schimmert, Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:05

Bahbah, dat is een dorp 3 km van mijn huis vandaan..

Wodan198021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:22

Houdt dit dan nooit op??ik hoop echt dat deze zieke monsters snel de verkeerde tegen het lijf lopen en dezelfde behandeling ondergaan als wat ze die arme dieren aandoen!!

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:14

:(

my7ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:56

Serieus zeg. word is volwassen Als dat bij mij zou gebeuren ...... ik zou echt gek worden bah bah hebben ze niks beters te doen zeg

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:00

Het paard van een vriendin van me staat daar ook in de wei, dus ik hoorde het vanmorgen al.
Het paard is gehecht en maakt het naar omstandigheden gelukkig goed.
Het is echt verschrikkelijk, hoop dat ze de dader(s) snel gaan vinden!

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:14

Nou lekker. Bij mij om de hoek.
Kan je verzekeren, mocht ik hem betrappen bij mijn paarden kan hij nooit meer kindjes maken.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:17

NRJ: Is er bloed getrokken bij dit paard ivm gebruik van verdovende middelen?
Er moet toch ergens een aanknopingspunt zijn, en die paarden moeten toch iets gekregen hebben wat verdoofd/versuft?

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:21

Verschrikkelijk weer... Een merrie 500 meter bij mijn paard vandaan ook, tijdje terug. Afschuwelijk.. Ook in limburg...

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 01:48

Ik krijg het idee dat elke snijwond tegenwoordig wordt gezien als mishandeling, ook door dierenartsen. Het komt op mij steeds ongeloofwaardig over. Ik geloof in ieder geval niet dat er de laatste jaren ineens in heel Nederland paardenbeulen opgestaan zijn uit het niets. Je hoort het de laatste tijd steeds vaker, in alle delen van het land. Daarvoor hoorde je er nooit iets over. Of heeft iemand per ongeluk een blik paardenbeulen opengetrokken? :+

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 05:42

different1 schreef:
NRJ: Is er bloed getrokken bij dit paard ivm gebruik van verdovende middelen?
Er moet toch ergens een aanknopingspunt zijn, en die paarden moeten toch iets gekregen hebben wat verdoofd/versuft?

Dat weet ik eerlijk gezegd niet.

De dierenarts heeft bevestigd dat het geen wond was die in de wei had kunnen ontstaan.
Misschien is het ook wel andersom: waren er vroeger ook al paardenbeulen maar werd het afgedaan als een weide ongeluk. Iets om over na te denken...
En er bestaat altijd de mogelijkheid dat anderen geïnspireerd raken door de berichten over paardenmishandeling. Net zoals dat er steeds meer gif wordt geplaatst overal om honden en katten te vergiftigen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 06:26

Mijn eerste paard is in de jaren 80 van de vorige eeuw met een stok in haar doos bewerkt volgens de DA destijds, maar dat kwam toen niet in het nieuws. Nu, met alle social media hoor je lees je er zo vaak over, dat het denk ik lijkt alsof het meer gebeurt. Dat er Copy-cats zijn inmiddels zou best kunnen, maar ik denk dat de eerste gevallen wel door dezelfde dader zijn gedaan.
Het zou mooi zijn als er eens eentje betrapt werd, niet om het heft in eigen hand te nemen, maar om dit vreselijke gedoe te stoppen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 08:18

Narobi schreef:
Ik krijg het idee dat elke snijwond tegenwoordig wordt gezien als mishandeling, ook door dierenartsen. Het komt op mij steeds ongeloofwaardig over. Ik geloof in ieder geval niet dat er de laatste jaren ineens in heel Nederland paardenbeulen opgestaan zijn uit het niets. Je hoort het de laatste tijd steeds vaker, in alle delen van het land. Daarvoor hoorde je er nooit iets over. Of heeft iemand per ongeluk een blik paardenbeulen opengetrokken? :+

Ben ik helemaal met je eens! ze zien nu alles als mishandeling.
Ik vond mijn paard een poos geleden met deze wond in de wei.Er werd toen niet aan mishandeling gedacht,maar gewoon dat de paarden dat onderling gedaan zouden hebben.Het bloedde best wel die snee.
Afbeelding

Of deze met allemaal striemen op haar kont.
Afbeelding

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:56

Vergif wat gestrooid wordt voor honden en katten vind ik een ander verhaal. Dat wordt vooral gedaan door mensen die overlast hebben van honden of katten. Ook dan spoor je niet natuurlijk als je gif gaat strooien. Maar wat wel een mooi voorbeeld is, een tijd terug was er paniek omdat er overal 'gif' gevonden werd. Van die grijze krijtachtige stompjes. Het begon met een melding dat een hond ziek was geworden na het eten van waarschijnlijk zo'n grijs stompje. Kort daarna kwamen er steeds meer meldingen van gevonden stompjes. Iedereen dacht dat er een bende gifstrooiers actief was. Na onderzoek van de stompjes bleek dat het om vuurwerkresten ging en niet om gif. Inderdaad door de media van tegenwoordig wordt men zo snel 'opgehitst' door elkaar.

tillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:10

Heb zelf 30 jaar paarden paardehouderij gehad in Limburg mijn hart is er kapot van dat er tegenwoordig zo met paarden omgegaan wordt dat ik dit nog moet meemaken op mijn 71e

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:34

Bah dan komt het opeens eng dichtbij..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:14

Kom je thuis van vakantie, lees je dit ;( .

Aan het andere eind van het dorp, maar wel heel dicht bij :brr: .

Vraag me af bij wie het dan is geweest.

Wij hebben nu overal camera's ophangen, niet alleen vanwege de paarden, maar vanwege de inbraken die we ca. 1 keer per jaar in de loodsen hadden. Maar ja...wat heeft je paard aan camerabeelden, als ze al bewerkt is %) .