File op N33 door bekneld paard in trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

File op N33 door bekneld paard in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 11:08

http://www.rtvnoord.nl
Ingezonden door Froukje

Op de N33 tussen Meeden en Veendam heeft het verkeer zaterdagochtend enige tijd stilgestaan. De reden hiervoor was dat een paard bekneld zat in een paardentrailer.

De bestuurder van de auto met de trailer merkte tijdens het rijden dat het dier in de trailer onrustig was. Hij zette de wagen langs de kant en zag dat het paard met zijn benen bekneld zat.

Bij het bevrijden van het dier uit zijn benarde positie, bestond het gevaar dat het zou losbreken. Hulpdiensten zetten de weg daarom in beide richtingen af. Uiteindelijk werd het dier weer vastgezet in de trailer en kon het verkeer weer doorrijden.

Hubbels

Re: File op N33 door bekneld paard in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:19

He jakkes, altijd vervelend, hoop dat het goed afloopt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:00

Ik dacht dat er weersvoorspelling slecht was en afgeraden wordt om met caravan te rijden laat staan een levend paard erin? Al hoeft dit daar niets mee te maken te hebben. Gek dat mensen dit risico nemen zijn nu ook allemaal wedstrijden waar iedereen met trailer heen gaat met deze wind

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:11

unihorses schreef:
Ik dacht dat er weersvoorspelling slecht was en afgeraden wordt om met caravan te rijden laat staan een levend paard erin? Al hoeft dit daar niets mee te maken te hebben. Gek dat mensen dit risico nemen zijn nu ook allemaal wedstrijden waar iedereen met trailer heen gaat met deze wind

Ik woon er vlakbij en hier is het weer gewoon goed. Staat wel een windje maar de zon schijnt en het is verder goed weer.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:17

Ik wilde net zeggen. Geen last van het weer hier hoor, af en toe een zucht wind maar dan houd het ook wel op.
Durf nog best met carvan of trailer op pad.

Hoop dat het allemaal mee valt en paard er met alleen wat schrik vanaf gekomen is.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:30

Inderdaad, tot nu toe hier in Drenthe niks te merken van het noodweer. Het waait wel, maar nog zeker geen storm. Ben zelf vanmorgen ook op pad geweest met de trailer, niks gemerkt.

Gewoon pech, al vraag ik me wel af hoe dit is gebeurd?

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:31

Ik woon zelf in de buurt en hier idd nog niks te merken.
Hoop dat het meevalt met het paard!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:26

Ik denk dan altijd, Kun je niet even een stukje door rijden en ergens op een erf of andere uitrit gaan staan. Lijkt me voor alle partijen wat veiliger

Karlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:57

Het is geen landweggetje.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:05

pillow schreef:
Ik denk dan altijd, Kun je niet even een stukje door rijden en ergens op een erf of andere uitrit gaan staan. Lijkt me voor alle partijen wat veiliger

Zou jij doorrijden als je paard met de benen klem zit en zich niet in evenwicht kan houden in een rijdende wagen?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:32

Lekker makkelijk, oordelen zonder erbij te zijn.. weet jij veel misschien is het nieuwsartikel ook wel niet helemaal volledig en soms maken mensen niet de meest handige beslissing.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:21

unihorses schreef:
Gek dat mensen dit risico nemen zijn nu ook allemaal wedstrijden waar iedereen met trailer heen gaat met deze wind

Er staat toch nergens dat deze op weg was naar een wedstrijd? Misschien moest 'ie wel naar de kliniek, weten wij veel.. ;)
Fijn dat ze het paard hebben kunnen bevrijden!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:25

unihorses schreef:

Is het erger om te rijden met een trailer met een dood paard erin? :D
Soms moet je wel, en als het dan mis gaat met het paard in de trailer zul je het toch op moeten lossen lijkt me...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:28

balen zeg, hopen dat het meevalt!

Het weer was volgens mij vanochtend in het noorden nog prima, daar ligt het niet aan!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:47

N33 is inmiddels een snelweg dus een landweg is niet meteen voorhanden.

gelukkig konden ze verder rijden

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:55

pillow schreef:

via de taluud eraf dan maar? Het is een 100 km, 4 baan weg. Geen mogelijkheid om er "even" af te gaan. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.

En tot een uur of 14/15 was het hier nog prima te doen. Tussen 17/18 was het ff spannend qua weer.

Gelukkig is het goed afgelopen!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:45

Bah wat vervelend. Hoop dat alles goed gaat nu

Ik woon zelf in Meeden en idd het weer viel hier echt mee. Zeker vanochtend

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 07:32

unihorses schreef:

Hier was pas om half 6 de wind, niet eerder. Toen het gebeurde was het bij ons nog bladstil.