Omstreden dressuuramazone Christine Wels overleden [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Omstreden dressuuramazone Christine Wels overleden [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 11:59

http://www.bokt.nl / http://www.reiterrevue.de
Ingezonden door Ketaki

De omstreden dressuuramazone Christine Wels is overleden aan verwondingen, opgelopen na een ongeluk met een paard.

Wels reed op Grand Prix-niveau en deed mee aan onder andere de Wereldbekerfinale dressuur van 1992 in Götenborg. Na haar dressuurcarrière begon Wels met het trainen van paarden voor klanten.

Enkele jaren geleden kwam de Duitse amazone negatief in opspraak wegens dierenmishandeling, toen er videobeelden van een verborgen camera naar buiten kwamen waarop Wels te zien was terwijl zij een paard longeert. In 2008 werd zij door de rechtbank veroordeeld tot een jaar en negen maanden voorwaardelijke celstraf en een taakstraf van 150 uur, daarnaast mocht zij drie jaar lang geen dieren meer houden. In 2014 kwam Wels opnieuw in opspraak dankzij haar trainingsmethoden.

Wels is overleden op 67-jarige leeftijd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-15 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpje verwijderd in overleg

SillyB

Re: Omstreden dressuuramazone Christine Wels overleden [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:03

Denk dat iedereen nu een voorstelling kan maken van de situatie waarin dit 'ongeluk' heeft plaatsgevonden.
Ben normaal nooit zo ongenuanceerd maar voor deze ene keer: het zal een hele opluchting zijn voor alle paarden die bij haar in 'training' stonden.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:08

Ik snap wel dat ze van een paard is afgevallen. Dit is toch niet normaal :? .

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:13

Jeetje, ik heb het filmpje moeten afzetten, ik werd misselijk. Arm paard!

Ik weet niet hoe de val gebeurd is dus ik wil geen onterechte conclusies trekken maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer ze rijdt zoals ze longeert, bij een paard de stoppen kunnen doorslaan.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:21

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:24

Wow wat had die vrouw een hoop frustratie en woede in haar lijf :oo Arme paarden...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:27

Geen verrassing dat dit gebeurd is. Dat filmpje daar wordt je toch niet goed van? Blijkbaar had ze niet veel van haar straf geleerd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:27

Bij mij werkt de link ook niet. Ik denk dat ze het eraf hebben gehaald.

Ik heb het filmpje helemaal afgekeken maar van dat longeren kon ik werkelijk niet bedenken wat ze ermee wou bereiken. Van dat stukje waarop ze reed kon ik niet goed maken waar het paard zich op verzette.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:28

Nee hoor.. bij mij deed de link het wel.. maar het laden duurt wel lang.. ;)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:29

Appelflapje schreef:
Kennelijk heeft ze een trap gehad terwijl ze vanaf de grond aan het werk was met een paard: http://www.st-georg.de/news/pferde-und- ... -getreten/

als ik paard was geweest en ze had mij zo behandeld dan had ik haar ook een enorme trap gegeven. Ik heb het filmpje met tranen in mijn ogen zitten kijken.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:55

Wat een verschrikkelijk filmpje |(
Voor de nabestaanden van Wels heel triest om hun geliefde te missen. De paarden zullen haar niet missen :n .

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:04

Jeetje... Ik ben gewoon misselijk van het filmpje.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:29

Zo, ik vind enkele reacties hier toch wel érg hard.... Het is ook een moeder/zus/echtgenoot whatever geweest. Wat ze heeft gedaan is verschrikkelijk en niet goed te praten, maar om nou te zeggen 'ik hoop dat ze flink pijn heeft geleden' of 'ik hoop dat ze een langzame pijnlijke dood heeft gehad' is net zo erg. :n

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:30

Wat voor woede/onrust/kronkel/issues heb je in je als je een onschuldig dier met opzet zo behandelt...ik wil het niet eens weten geloof ik.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:35

Wat een walgellijk filmpje, arm paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:37

Ik weet niet wat ik misselijker vind, het rijden of het longeren. Vooral moedwillig doorgaan met deze praktijken vind ik misselijk, niet inzien dat je fout zit?
Dit was zeerzeker een terechte tik, jammer voor de mensen om haar heen dat ze het verdient...

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:49

Bij deze wil ik graag de familie condoleren, en de paarden feliciteren met dit verlies.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:50

Gatverdamme! Wat kan ik dan een hekel aan de mensheid hebben.. De enige wezens op aard die dat soort zieke geesten kunnen hebben.. Bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:56

Voor nabestaanden is zoiets natuurlijk erg verdrietig.

Vanuit mezelf; she had it coming. Als je keer op keer wordt gewaarschuwd en aangepakt en je zo koppig blijft om zo met paarden om te gaan en je macht te tonen...
Tja dan is er ineens een van een paar honderd kilo die besluit dat je te lang een luis in zijn pels bent geweest. Dat is het risico wat je neemt als je zo met dieren omgaat die vele malen groter en sterker zijn dan jijzelf.

Of ze zich bewust was dat ze dat risico nam is natuurlijk gissen... Ik denk dat als je zo handelt daar vaak wel wat aan ten grondslag ligt.

Hoe dan ook; sterkte voor haar nabestaanden.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:17

Bambolina schreef:
Bij deze wil ik graag de familie condoleren, en de paarden feliciteren met dit verlies.

dit.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:44

Vraag me af wat er met het paard gebeurd. Meestal krijgen paarden toch echt de schuld bij dit soort dingen.

Mosquito1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:44

Beetje vreemd.
De dame in kwestie is overleden, RIP en sterkte aan de nabestaanden.

Waarom moet er nu bij vermeld worden wat zij heeft misdaan in haar levensjaren..... beetje ongepast vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:47

Mosquito1980 schreef:
Beetje vreemd.
De dame in kwestie is overleden, RIP en sterkte aan de nabestaanden.

Waarom moet er nu bij vermeld worden wat zij heeft misdaan in haar levensjaren..... beetje ongepast vind ik.

Ik vind het een 1+1=2 verhaal, het is namelijk niet ondenkbaar dat zij door deze praktijken omgekomen is.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:29

petraaken schreef:
Van dat stukje waarop ze reed kon ik niet goed maken waar het paard zich op verzette.

Dan misschien nog eens kijken.
Al is het redelijk geaccepteerd tegenwoordig dat paarden op zijn kop getrokken worden laat deze mevrouw wel zien dat het nog erger kan.
Als ik het hoofd van mijn paard op die manier opzij trek om het te willen laten buigen, dan laat die ook wel weten het er niet mee eens te zijn.
Als je dan ook nog eens met de zweep erover heen slaat, dan snap ik heel erg goed dat het paard zo reageert als in het filmpje te zien is.

En verder ga ik hier niet op in.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:54

Veulen84 schreef:
Vraag me af wat er met het paard gebeurd. Meestal krijgen paarden toch echt de schuld bij dit soort dingen.

Precies wat ik ook dacht, wat gebeurt er nu met het paard? :(