NK: Edward Gal vierde maal op rij Nederlands kampioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

NK: Edward Gal vierde maal op rij Nederlands kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 16:36

http://www.bokt.nl

Edward Gal en Glock's Undercover N.O.P. (v. Ferro) werden zojuist voor de vierde maal op rij Nederlands kampioen Zware Tour. Met een grote voorsprong op nummer twee, zijn levenspartner Hans Peter Minderhoud met Glock's Johnson (v. Jazz), prolongeerden zij hun nationale titel. Dit is de zevende keer dat Gal deze titel in ontvangst mag nemen.

De Ferro-zoon was iets meer gespannen dan in de Grand Prix, maar toch liep de zwarte krachtpatser naar een score van 87,421%. Met een afstand van ruim 10% bewees de combinatie klaar te zijn voor het EK Aken, dat in augustus plaats zal vinden.

Hans Peter Minderhoud en Glock’s Johnson TN reden een prachtige kür met een score van 82,125%. Dit resulteerde in een zilveren plak en persoonlijk record. Hij ontving hoge punten voor zijn appuyementen en verruimingen, helaas liet de combinatie wat punten liggen in de staponderdelen.

Na een wat teleurstellende Grand Prix mogen Diederik van Silfhout en de eveneens KWPN-goedgekeurde hengst Arlando N.O.P. de bronzen medaille mee naar huis nemen. De score van de goed gereden kür kwam uit op 79,225%, waar het publiek het naar horen niet mee eens was.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:32

Super mooie proeven van alledrie! Edward zei dat Undercover nu alsnog wat spanning had. Wie weet kan de score nog hoger als hij meer ontspant. Ik vond Tommie Visser en Vingino ook leuk :j

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:55

Gefeliciteerd Edward, het is een 4 om te vieren met HP! *\o/*

Elisa2

Re: NK: Edward Gal vierde maal op rij Nederlands kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 07:54

Tommie reed super vriendelijk, echt een genot om te zien! Edward had al gewonnen voordat ie de kur begonnen was...maar spanning idd, neusje was regelmatig gewoon echt op de borst.

Combinatie die ik erg leuk vond was Lynne Maas met zamora, echt een super drafgedeelte in de kur.

Caroline52

Re: NK: Edward Gal vierde maal op rij Nederlands kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:16

Goed gedaan hoor! :j

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:52

Op eurodressage lees/zie ik helemaal geen fotoverslag hiervan. Alleen heel droog wat info.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 16:49

purkie schreef:
Op eurodressage lees/zie ik helemaal geen fotoverslag hiervan. Alleen heel droog wat info.

Wat bedoel je precies? :)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:59

Timo schreef:
purkie schreef:

Wat bedoel je precies? :)

Ik verwachtte een verslag met beeldmateriaal van het EK met mooie fotos van Edward Gal/undercover(Kür),
ook podiumfotos.. maw uitgebreid verslag

net als bij andere (vb Duitse) nationale kampioenschappen :)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:29

NK dus :D