NK: Twee keer Wilhelmus voor Lisanne Zoutendijk bij Junioren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

NK: Twee keer Wilhelmus voor Lisanne Zoutendijk bij Junioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 12:43

www.knhs.nl

Lisanne Zoutendijk heeft de junioren-titel op het Nederlands Kampioenschap gewonnen. Met Kostendrukkers Ringo Star won Lisanne overtuigend de Landenproef en de Kür op Muziek. Mercedes Verweij pakte het zilver, de bronzen medaille kwam in handen van Laura Quint.

Twee weken na het EK in Vidauban waar teamzilver en een vijfde plaats in de finale werden behaald, veroverde Lisannne Zoutendijk vandaag met Kostendrukkers Ringo Star haar eerste titel bij de junioren. Ze wonnen met overmacht de beide proeven van het kampioenschap. “Super tevreden. Ringo Star was super te rijden. Het liep heel fijn. Hij kan nog wel eens last van spanning hebben.” Vorig jaar, in haar laatste jaar bij de pony’s startte Lisanne, Kostendrukkers Ringo Star al bij de junioren. “Ringo Star was het Lichte Tour paard van mijn moeder. In het begin moesten we nog wel een combinatie vormen, maar ik kan hem nu overal rondrijden. Ringo was hier in Ermelo net als op het EK goed in vorm. Volgend jaar wil ik Ringo Star nog bij de junioren starten. Met mijn andere paard Watteau maak ik alvast de overstap naar de Young Riders. Die heeft nog meer aanleg voor de Young riders proeven, denk ik.”

Het zilver was voor Mercedes Verweij die met haar vosmerrie Zarah (v. Oscar) haar derde plaats van de eerste proef verbeterde met een mooi resultaat van 72,825 in de Kür op Muziek. Mercedes: “Het ging op het EK al heel goed en nu zilver dat is mooi. Ik vond de eerste dag mijn punten wat tegen vallen. Ik reed een foutloze proef, die misschien wat meer power had mogen hebben. Maar de paarden hebben een zwaar seizoen achter de rug. Volgend jaar maar proberen om goud te winnen. Op het EK was Lisanne ook beter, maar wie weet volgend jaar lukt het me wel.”
Voor bronzen medaille winnaar Laura Quint was het NK haar laatste wedstrijd bij de junioren. “Ik vind de Young Riders een mooie nieuwe uitdaging.” Laura reed haar imponerende KWPN-goedgekeurde schimmelhengst Velazquez met veel bravoure. “Hij kan wel hengst zijn, maar ik kan hem brutaal rijden. Hij is liever dan de meeste ruinen die ik heb gehad.”

Ook in de kleine finale won Lisanne Zoutendijk met Kostendrukkers Watteau (v. Jazz). In het eerste onderdeel werd Lisanne vierde met de voormalige Grand Prix ruin, echter mocht ze maar één paard starten in de finale. Met Kostendrukkers Watteau scoorde ze 71.316%, wat ruim voldoende was voor de overwinning.