Fotoverslag CAI Beekbergen: De Marathon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Fotoverslag CAI Beekbergen: De Marathon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 07:56

http://www.bokt.nl

Zaterdag 18 juli werd de marathon verreden als onderdeel van de CAI in Beekbergen. Met een klein zonnetje en een briesje begon de dag wat fris. Ook het publiek had even nodig om op te warmen, maar naarmate de dag vorderde werd het warmer en kreeg ook het publiek de smaak te pakken bij het aanmoedigen van de menners. Kijk mee naar een dagje menspektakel!

De dag begon met de 1-span pony's die het zeker niet verkeerd hebben gedaan. Omdat het terrein erg groot is zijn er twee commentatoren tegelijk aan het werk. Hieronder zie je de commentator die verslag deed van hindernis één, twee, drie en vier. Elk jaar zit de beste man weer te paard om zo het beste zicht te hebben.
Afbeelding

Daarna volgden de 2-span pony's, Rodinde Rutjens werd derde in dit klassement. Een prachtig stel pony's!
Afbeelding

Voor zich moest zij Roger Campbell dulden.
Afbeelding

Bij de perspectieven reed Melanie van de Bunt mee met haar twee kleine vosjes.
Afbeelding

Na de perspectieven volgden de paramenners, één van hen was Francisca den Elzen.
Afbeelding

Bij de 2-span paarden reden een groot aantal deelnemers mee en werd er fanatiek gestreden om de winst. Niet alle paarden waren er van overtuigd, maar het duo van de Belg Roger Vercruyssen dook zonder aarzelen de waterhindernis is.
Afbeelding

Anna Sandmann uit Duitsland reed ook mee bij de 2-span paarden.
Afbeelding

Rainer Bruelheide in hindernis 1...
Afbeelding

... en in hindernis 6.
Afbeelding

Barones Von Buchholtz in hindernis 6 met haar 2-span.
Afbeelding

Bij de 4-span paarden ging het er niet altijd even goed aan toe. Zo kwam een paard van Theo Timmerman ten val en had het voorste stel paarden van Franz Schnider zich om een boom gewikkeld. Gelukkig liep het in beide gevallen goed af en kon het parcours verder gereden worden.
Afbeelding

Dat het ook wel eens wat spannend kan worden voor jullie nieuwsredactielid Anoli blijkt wel uit onderstaande foto. Door een hoog tempo en een stuurfoutje kwam dit 4-span wel erg dichtbij.
Afbeelding

Het 4-span van menner Rob Lommers vlogen door het water alsof het niks was. Dat de grooms moeten kunnen multitasken is te zien voor de oplettende kijker. De achterste groom hangt niet alleen mee maar moedigt de paarden ook nog aan door te fluiten op zijn vingers.
Afbeelding

Hoe verder de dag vorderde hoe spannender het werd. Langzaam aan werd het tijd voor de top tien om te starten. De strijd werd vooral gereden tussen Boyd Exell en IJsbrand Chardon. Toch moesten zij beiden de Duitser Michael Brauchle uiteindelijk voor zich dulden in de eindstand.
Boyd Exell
Afbeelding

IJsbrand Chardon
Afbeelding

Fitzroy

Re: Fotoverslag CAI Beekbergen: De Marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 08:15

Super gaaf om te zien, ik kon er helaas niet bij zijn live.
Mooi fotoverslag!
Melanie van de Bunt is toch MelanieB hier?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 08:19

Gave foto's.

Zelf er niet veel van mee gekregen omdat ik staldienst had op het stallen tenten terrein. Wel een paar twee en vierspan combinaties gezien. :)

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:17

Ik vroeg me steeds af wat voor ras t paard van de commentator was: zo braaf stil staan. Of t nu een zwaargebouwd warmbloed is, of dat t paardje veel van grasjes houdt?! :=

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:24

Fitzroy schreef:
Super gaaf om te zien, ik kon er helaas niet bij zijn live.
Mooi fotoverslag!
Melanie van de Bunt is toch MelanieB hier?

Klopt dat is MelanieB !

Gave foto's!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:58

mooie foto's hoor!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:53

Dat klopt Fitzroy :D
Het was een super gave marathon! Flink pittig 7 hindernissen op een relatief kort traject en flink lastig ook.
Was genieten! Wat een super mooie wedstrijd om te rijden.

Mijn kleine krachtpatsers hebben hun uiterste best gedaan! Toch de 3e tijd vd dag gepakt op hindernis 1 en ook in de giga diepe waterbak (verzoop zowat :D ) 13e tijd van alle deelnemers.
Hartstikke trots op de kleine mannen!

Mooi Foto verslag!

Syllke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:29

Het was een geweldige dag, lekker zonnetje, mooi terrein, prachtige hindernissen en vooral hele gave sport. Het paard van de presentator stond trouwens helemaal niet stil, vond het knap dat hij zo goed kon blijven presenteren :o
En Melanie was echt super _/-\o_

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 18:43

Lienboon schreef:
Ik vroeg me steeds af wat voor ras t paard van de commentator was: zo braaf stil staan. Of t nu een zwaargebouwd warmbloed is, of dat t paardje veel van grasjes houdt?! :=

Paard stond zeker niet stil hoor de hele tijd. Met regelmaat reed hij in stap heen en weer.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:55

Erg leuk fotoverslag! :D

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 06:06

Mooi verslag van een mooie wedstrijd!