Paard bloedend aangetroffen in wei in Blaricum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Paard bloedend aangetroffen in wei in Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 06:32

http://www.gooieneemlander.nl
Ingezonden door dynamiek

Een paard, dat in de wei stond aan de Oostermeent in Blaricum, is mogelijk slachtoffer van een paardenmishandelaar.

De politie kreeg donderdagavond de melding door van een fietser, die vertelde dat hij rond 17.00 uur langs de paarden fietste en één van de dieren zag staan met bloed aan de achterbenen. Bij nader onderzoek bleek dat het paard inwendige verwondingen had. De politie onderzoekt of er sprake is van mishandeling. Een arts heeft het paard behandeld.

De politie zoekt getuigen die iets gezien of gehoord hebben zich te melden. Vermoedelijk is het paard aan het eind van de ochtend, of begin van de dondermiddag gewond geraakt. Iedereen die informatie of tips heeft wordt verzocht te bellen met 0900-8844. Bij verdachte zaken mag ook direct 112 gebeld worden.

Eind juni werd op de Noord-Ervenweg in de Noordpolder van Eemnes een mishandeld paard aangetroffen. Kinderen die paarden uit de wei haalden, zagen toen ook bloed bij de achterbenen.

tellom

Re: Paard bloedend aangetroffen in wei in Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 06:59

Oh mennn waarom is die man/nnen nou niet te pakken te krijgen. Je zou ze toch wat doen

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 07:11

Ah bah wat komt dit dichtbij..

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:44

Het is de hele tijd al dichtbij.... Er is geen regio ongemoeid gelaten. Als ik een merrie had zou ik er weinig rust van hebben. Het gebeurt ook gewoon overdag. Ik zou toch ook verwachten dat het een groep mannen is. Dit kan geen individu meer zijn.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:56

Lusitano schreef:
Het is de hele tijd al dichtbij.... Er is geen regio ongemoeid gelaten. Als ik een merrie had zou ik er weinig rust van hebben. Het gebeurt ook gewoon overdag. Ik zou toch ook verwachten dat het een groep mannen is. Dit kan geen individu meer zijn.

Klopt ja, maar meer omdat ik hier een paar km vandaan woon..

Wat naar allemaal hopelijk vind de poltie snel de dader(s)

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:29

Het gebeurt door het hele land, er is denk ik nu geen provincie ongemoeid gelaten. Ik ga ook steeds meer denken aan een georganiseerde groep(je) mensen, het is onaannemelijk dat dit 1 individu is gezien het feit dat het kris kras door Nederland plaatsvindt. En dat ze ondanks de inspanningen van politie nog steeds niet gepakt zijn lijkt er op dat ze heel secuur te werk gaan en uitermate gewiekst zijn in het camoufleren/uitwissen van sporen aangezien er nog steeds niemand is aangehouden .

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:40

Afschuwelijk..ook in Zutphen een paard mishandeld, snijwonden aan andere delen van het lichaam en niet gericht op de geslachtsdelen.
Zo uit mn hoofd op zelfde dag gemeld/ontdekt/gebeurd..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:57

Amy77 schreef:
Afschuwelijk..ook in Zutphen een paard mishandeld, snijwonden aan andere delen van het lichaam en niet gericht op de geslachtsdelen.
Zo uit mn hoofd op zelfde dag gemeld/ontdekt/gebeurd..

Die foto's heb ik gezien maar dat is niet Door een mens gebeurd. Het waren geen snijwonden maar krassen. Paard is ergens achter blijven hangen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:18

Paarden kunnen zich soms op een rare manier verwonden. Tegenwoordig wordt er meteen gedacht aan mishandeling. Ik geloof niet dat er een 'groep' is die dit doet, maar dat het in 9 van de 10 gevallen gaat om een verwonding die niet door mensen is toegebracht.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:25

astridklomp schreef:
Paarden kunnen zich soms op een rare manier verwonden. Tegenwoordig wordt er meteen gedacht aan mishandeling. Ik geloof niet dat er een 'groep' is die dit doet, maar dat het in 9 van de 10 gevallen gaat om een verwonding die niet door mensen is toegebracht.

Ik ben in inderdaad eigenlijk ook wel benieuwd of er nog van dit soort verwondingen gemeld worden die duidelijk niet door een mens zijn toe gebracht. Hoe vaak kwam dat andere jaren bijvoorbeeld voor?
Lastig te bepalen en 9 van de 10 keer zeggen ze ook dat het vermoeden bestaat dat het door een mishandelaar gedaan is, maar wanneer heb je die zekerheid als niemand iets gezien heeft en er meerdere paarden bij elkaar staan in een weiland?

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:55

astridklomp schreef:

Het gaat vaak om inwendige verwondingen toch? Dat lijkt me toch lastig voor een paard!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:01

Staan er ook ruinen in de groep vraag ik me dan direct af.....?

Ruinen stoppen vaak niet met dekken, en wanneer ze er meermalen per dag opspringen kan dat helaas aardig wat schade veroorzaken.
Ik wil niet zeggen dat dat hier het geval is, maar het zou kunnen natuurlijk...

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:27

9 van de 10 keer weet ik inderdaad ook niet natuurlijk. :o Maar als ik zie wat voor meldingen ik links en rechts en in de omgeving hoor dan heb ik toch het idee dat elk wondje wat scherpe randen heeft nu meteen gezien wordt als 'bewerkt met een mes.' Verwondingen bij merries bij de kling zonder dat er een ruin bij staat zijn wel erg verdacht inderdaad. Als er wel een ruin bij staat is het aannemelijk dat de ruin stout is geweest. Ik heb wel vaker flinke verwondingen aan de kling gezien bij merries door toedoen van een ruin. Vooral als er met grof geweld staartharen mee naar binnen worden geduwd kan dit heel veel schade geven. Dan krijg je snijwonden die sterk lijken alsof er iemand met een scherp voorwerp bezig is geweest.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:04

astridklomp schreef:

Dat is bij deze ook waarschijnlijk, een kennis van mij heeft vandaag de politie gesproken over deze paarden en hun denken da t het in de wei is gebeurd aangezien het paard zich aan dingen heeft kunnen verwonden.
Iedereen denkt gelijk aan de beul maar controleer eerst het land.
Paarden kunnen elkaar ook goed verwonden.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:23

Foss schreef:
astridklomp schreef:

Dat is bij deze ook waarschijnlijk, een kennis van mij heeft vandaag de politie gesproken over deze paarden en hun denken da t het in de wei is gebeurd aangezien het paard zich aan dingen heeft kunnen verwonden.
Iedereen denkt gelijk aan de beul maar controleer eerst het land.
Paarden kunnen elkaar ook goed verwonden.

Er staat inderdaad ook bij dat het mogelijk dit een beul is gedaan.
Het is dan ook goed dat ze wel naar getuigen op zoek gaan, omdat ze ook niet kunnen uitsluiten dat het door mensen gedaan is.