Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lusitano schreef:Het is de hele tijd al dichtbij.... Er is geen regio ongemoeid gelaten. Als ik een merrie had zou ik er weinig rust van hebben. Het gebeurt ook gewoon overdag. Ik zou toch ook verwachten dat het een groep mannen is. Dit kan geen individu meer zijn.
Amy77 schreef:Afschuwelijk..ook in Zutphen een paard mishandeld, snijwonden aan andere delen van het lichaam en niet gericht op de geslachtsdelen.
Zo uit mn hoofd op zelfde dag gemeld/ontdekt/gebeurd..
astridklomp schreef:Paarden kunnen zich soms op een rare manier verwonden. Tegenwoordig wordt er meteen gedacht aan mishandeling. Ik geloof niet dat er een 'groep' is die dit doet, maar dat het in 9 van de 10 gevallen gaat om een verwonding die niet door mensen is toegebracht.
astridklomp schreef:Paarden kunnen zich soms op een rare manier verwonden. Tegenwoordig wordt er meteen gedacht aan mishandeling. Ik geloof niet dat er een 'groep' is die dit doet, maar dat het in 9 van de 10 gevallen gaat om een verwonding die niet door mensen is toegebracht.
Maar als ik zie wat voor meldingen ik links en rechts en in de omgeving hoor dan heb ik toch het idee dat elk wondje wat scherpe randen heeft nu meteen gezien wordt als 'bewerkt met een mes.' Verwondingen bij merries bij de kling zonder dat er een ruin bij staat zijn wel erg verdacht inderdaad. Als er wel een ruin bij staat is het aannemelijk dat de ruin stout is geweest. Ik heb wel vaker flinke verwondingen aan de kling gezien bij merries door toedoen van een ruin. Vooral als er met grof geweld staartharen mee naar binnen worden geduwd kan dit heel veel schade geven. Dan krijg je snijwonden die sterk lijken alsof er iemand met een scherp voorwerp bezig is geweest. astridklomp schreef:Paarden kunnen zich soms op een rare manier verwonden. Tegenwoordig wordt er meteen gedacht aan mishandeling. Ik geloof niet dat er een 'groep' is die dit doet, maar dat het in 9 van de 10 gevallen gaat om een verwonding die niet door mensen is toegebracht.
Foss schreef:astridklomp schreef:Paarden kunnen zich soms op een rare manier verwonden. Tegenwoordig wordt er meteen gedacht aan mishandeling. Ik geloof niet dat er een 'groep' is die dit doet, maar dat het in 9 van de 10 gevallen gaat om een verwonding die niet door mensen is toegebracht.
Dat is bij deze ook waarschijnlijk, een kennis van mij heeft vandaag de politie gesproken over deze paarden en hun denken da t het in de wei is gebeurd aangezien het paard zich aan dingen heeft kunnen verwonden.
Iedereen denkt gelijk aan de beul maar controleer eerst het land.
Paarden kunnen elkaar ook goed verwonden.