Einde juridische strijd om KWPN springhengst Indorado

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Einde juridische strijd om KWPN springhengst Indorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:50

http://www.bokt.nl / Persbericht

Afbeelding

Het gesteggel rond de goedgekeurde hengst Indorado lijkt aan een einde te zijn gekomen. Beide partijen zijn het er over eens geworden dat de hengst van zijn pensioen mag gaan genieten bij VDL Stud in Friesland, zo werd vandaag bekend.

Begin juni liet VDL Stud beslag leggen op de schimmelhengst. Indorado zou door de Duitse hengstenhouder Delight Stables, waar de hengst aan verhuurd was om een beperkt aantal merries te dekken en verder te genieten van de rust, verkocht zijn aan de Nederlandse hengstenhouderij Klomphaar. "We hadden Indorado verhuurd naar de Delight Stables, maar hij was absoluut niet te koop!" aldus VDL Stud destijds. “Bij zo’n oude hengst gaat het allang niet meer om de waarde, maar wel om het principe. Indorado heeft veel voor ons betekend en voor ons gedaan. Die verdient een goede oude dag.”

Inmiddels zijn beide partijen tot een besluit gekomen en mag de Corrado I-zoon terug naar het Friese Bears, waar hij mag genieten van zijn pensioen. Indorado maakte furore onder Jur Vrieling en eindigde vaak in de top vijf bij grote internationale wedstrijden. Bekende nakomelingen van de schimmel zijn de bij het KWPN goedgekeurde Radisson (mv. Nimmerdor) en Whispering Hope (mv. Ahorn).

Edhunter

Re: Einde juridische strijd om KWPN springhengst Indorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:50

Ben benieuwd hoelang hij nog blijft leven ....... Als hij niks meer dekt is hij voor zo'n stal ook niks meer waard ...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:53

dat is wel heel cru gezegd. Bij die hengstenhouders worden die beestjes na hun dekperiode vaak goed verzorgd en mogen ze nog lang van hun pensioen genieten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:53

Edhunter schreef:
Ben benieuwd hoelang hij nog blijft leven ....... Als hij niks meer dekt is hij voor zo'n stal ook niks meer waard ...

Ben je überhaupt wel eens bij VDL wezen kijken? Dan had je vast wel geweten dat ze daar ook erg begaan zijn met de oude gepensioneerde hengsten.
Één woord: Nimmerdor.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:54

Als je het stukje leest edhunter, zie je dat vdl het paard een pensioen gunt... Een rechtszaak aanspannen om een paard terug te krijgen om pensioen te gunnen doe je niet om m in de worst te stoppen lijkt me..

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:16

Goede actie van VDL, erg netjes dat ze Indorado een goede oude dag gunnen en niet laten verpieteren.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:18

nou fijn!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:36

Nou vdlstud, is een begrip dat deze zn toppers nooit verkoopt..en ze een goed pensioen geeft!

En dat ze deze actie ondernomen hebben is dat ze er niet van gediend zijn, dat iemand hun dit flikt.

claimen dat ie verkocht is, en dat ie dan weer verkocht is en voor een schijntje ter dekking staat in Nederland.

En dit doen ze met al hun paarden...dit was gewoon diefstal!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:50

Cayenne schreef:
Edhunter schreef:

Ben je überhaupt wel eens bij VDL wezen kijken? Dan had je vast wel geweten dat ze daar ook erg begaan zijn met de oude gepensioneerde hengsten.

Ik noem er ook nog eentje: Concorde (niet bij de VDL maar bij Nijhof).
En nog eentje die heel lang heeft mogen genieten van zijn pensioen in Friesland: Chin Chin. Bij mijn weten staan er daar nog meer te genieten van hun oude dag.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:57

alle oudere tophengsten zijn nog in bezit van vdl en niet te koop.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:31

Edhunter schreef:

Dan ken jij Wiepke niet !

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:50

En daar komt bij dat Indorado heel succesvol is geweest in zijn dekcarrière (wij hebben nog een leuke nakomeling staan op stal). Plus dat er legio opvolgers bij Wiepke staan die het stokje over hebben genomen van de oude garde en het nu zullen moeten verdienen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:57

Gelukkig is hij weer thuis. Alleen niet handig dat hij hem naar Delight stables heeft gedaan. Als hij de naam van de eigenaar had gegoogled had hij geweten dat dat lang geen zuivere koffie was..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:36

Cayenne schreef:
Edhunter schreef:

aan de andere kant had ik wel een beetje een raar gevoel bij het eerdere artikel op horses
http://www.horses.nl/algemeen/vdl-stud- ... -indorado/

en dan vooral
". Indorado heeft veel voor ons betekend en voor ons gedaan. Die verdient een goede oude dag”,
" “Indorado is oud, maar was nog goed fit, dus was een beperkt aantal merries natuurlijk dekken een mooie optie voor hem”, legt Van de Lageweg uit. “Bij Delight Stables kon dit en hij zou daar kunnen genieten van een mooie oude dag. Zij hoefden ons geen huur te betalen en wij zouden geen kosten meer hebben.”
zo'n oudje zijn pensioen laten genieten kon toch prima bij hun ..dat kost nu ook geen duizenden € ..."Wij zouden dan geen kosten meer hebben " geeft mij een ander gevoel dan al wat hierboven staat

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:01

En nou ben ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig of die Delight Stables nog vervolgt worden. Want als ik het zo lees heeft die hengstenhouder in Nederland 'm ter goede trouw gekocht van de Delight Stables.... terwijl ie dus niet van hun was.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:02

ik ben ook erg benieuwd wat er naar de delight stables gaat gebeuren?

gaan de vdl stud en hengstenhouderij klomphaar de handen in 1 slaan om delight stables aan te klagen? :o

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:10

Nou dat denk ik niet.....klomphaar werkte al niet mee, en ik denk dat vdl stud daar geen tijd meer aan besteden. Dan had hij maar eerder naar eer en geweten moeten handelen. Toen ze indorado aanboden had ie al moeten bellen met vdl....loser die klomphaar

En denk dat delight stables ook niets meer van vdlstud hieft te verwachten, je naait vdlstud maar 1 x. En dan te weten dat delight stables nog wel actief was met koop van vdl hengsten....denk dat dat nu wel voorbij is! En dat vind ik zeer terecht!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:26

Hoeveel oudjes op n rij wil je hebben bij VDL?
Indoctro, Corland, Cardento , Emilion en ik ben er vast n paar vergetenaar allemaal oude besjes van ruim boven de 20 die in n super conditie verkeren en nog steeds in bears op stal staan

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:35

sigrid1182 schreef:
Nou dat denk ik niet.....klomphaar werkte al niet mee, en ik denk dat vdl stud daar geen tijd meer aan besteden. Dan had hij maar eerder naar eer en geweten moeten handelen. Toen ze indorado aanboden had ie al moeten bellen met vdl....loser die klomphaar

En denk dat delight stables ook niets meer van vdlstud hieft te verwachten, je naait vdlstud maar 1 x. En dan te weten dat delight stables nog wel actief was met koop van vdl hengsten....denk dat dat nu wel voorbij is! En dat vind ik zeer terecht!

Als jij een paard gaat kopen bel je dan ook naar de vorige eigenaar of die hem wel echt verkocht had?
Daarnaast is Indorado nooit aangeboden aan Klomphaar maar heeft hij zelf contact opgenomen.

Ik geloof er ook wel in dat VDL Indorado een goed pensioen gaan geven, maar het is allemaal wel lullig gelopen zo.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 00:02

eilander schreef:
Hoeveel oudjes op n rij wil je hebben bij VDL?
Indoctro, Corland, Cardento , Emilion en ik ben er vast n paar vergetenaar allemaal oude besjes van ruim boven de 20 die in n super conditie verkeren en nog steeds in bears op stal staan

quasimodo van de molendreef :)

Harley VDL

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 08:09

Edhunter heeft zich al teruggetrokken uit de discussie