Willem Greve beste Nederlander in Falsterbo

Moderators: Polly, Dani, khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoli

Willem Greve beste Nederlander in Falsterbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 17:39 Tip de Nieuwsredactie

http://www.bokt.nl / http://www.knhs.nl

Willem Greve en Carambole N.O.P. zijn op een mooie zesde plaats geëindigd in de vijfsterren Grote Prijs van Falsterbo. Vrijdag waren ze reserve in de door Nederland gewonnen landenwedstrijd in de Zuid-Zweedse badplaats, vandaag de beste van de drie Nederlandse combinaties in de Grote Prijs. Elf combinaties reden de tweede ronde direct op tijd, waarin Greve en zijn elfjarige hengst foutloos bleven.

“Er had misschien meer ingezeten dan de zesde plaats, maar ik heb de tweede ronde iets behoudend gereden omdat de bodem wat hard en glad was”, legt Willem Greve uit. “Dan ga ik geen risico’s nemen. Ik ben wel heel tevreden. Carambole N.O.P. sprong vandaag zo makkelijk. Het was een super mooie wedstrijd, heel goed gebouwd. De beste 25 procent van de eerste omloop mochten terugkomen voor de tweede. En dat waren ook precies de elf foutlozen. Donderdag sprong Carambole N.O.P. al heel goed in de kwalificatiewedstrijd. Vandaag ging het gewoon super.”

Na Greve was Leopold van Asten met VDL Groep Zidane de beste van de Nederlanders op de zeventiende plaats. Gerco Schröder en Glock’s Cognac Champblanc – die vrijdag niet eens hoefden te rijden in de landenwedstrijd – reden de wedstrijd met een totaal van negen strafpunten.

Uitslag CSIO5* Grote Prijs van Falsterbo, 1.60m
1. Janika Sprunger (Zwi), Bonne Chance W (v.Baloubet du Rouet), 0 – 0, 43,14 sec
2. Henrik von Eckermann (Zwe), Cantinero (v.Cento), 0 – 0, 44,24 sec
3. Charlotte Mordasini (Zwe), Romane du Theil (v.For Pleasure), 0 – 0, 44,29 sec
6. Willem Greve, Carambole N.O.P. (v.Cassini I), 0 – 0, 45,68 sec
17. Leopold van Asten, VDL Groep Zidane (v.Heartbreaker), 4
30. Gerco Schröder, Glock’s Cognac Champblanc (v.Clearway), 9

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie