Totilas ook in Special onverslaanbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:25

Bij Gal was het een paard dat geleerd had in een houding te lopen die meer op showen leek dan op dressuur. Het extreme actieve voorbeen heeft iedereen in herinnering. Nu zie je veel meer het natuurlijke van dit paard zonder alle aangeleerde extraatjes. En opeens is het niet meer speciaal. Opmerkelijk dat veel mensen daar niet doorheen gekeken hebben en nu opeens zoveel te bemerken hebben.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:41

Ik weet niet of je het tegen mij had, maar dat was niet mijn punt. Mijn mening is niet gebaseerd op wat Totilas beter of slechter deed onder Gal. Het gaat me ook niet om de ruiter, maar om de gehele sport op dit niveau.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:47

Naar aanleiding van al het commentaar hier toch maar eens het filmpje van de special gekeken. Wat ik zie is een zeer getalenteerde combinatie die door een gebrek aan wedstrijdroutine nog wat miscommunicaties en aanleuningsprobleempjes hebben. Het beeld is voor mij dat Rath en Totilas veel meer een combinatie zijn geworden en elkaar beter zijn gaan begrijpen. Een combinatie die als de storinkjes er uit zijn zich zeker in de strijd om de medailles gaan mengen. Nu hopen dat hij het gevraagde niveau vol kan blijven houden en niet weer geblesseerd raakt.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:53

Thesserd schreef:
Ik weet niet of je het tegen mij had, maar dat was niet mijn punt. Mijn mening is niet gebaseerd op wat Totilas beter of slechter deed onder Gal. Het gaat me ook niet om de ruiter, maar om de gehele sport op dit niveau.


Doel je op mij? :) was een algemene reactie niet tegen iemand persoonlijk.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:10

Wilawander, oh haha. We wisten dus allebei niet of we elkaar doelden, er vanuit gaande dat je het wel tegen mij had, had ik die reactie geplaatst. Snap je het nog? :')

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:29

Wat een mooie combinatie!
ik vind dat Rath hem er heel mooi doorheen loodst!
Fijne proef om naar te kijken, en ik denk dat zodra ze weer meer wedstrijd kilometers gaan maken de spanning en de foutjes ook minder worden!

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:35

Thesserd schreef:
Wilawander, oh haha. We wisten dus allebei niet of we elkaar doelden, er vanuit gaande dat je het wel tegen mij had, had ik die reactie geplaatst. Snap je het nog? :')

:D haha ja

Chancley12

Berichten: 141
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:14

Afbeelding
Don't shoot the messenger, maar er wordt flink gepraat over het optreden van Totilas. Er wordt zelfs beweert dat het paard een illegale operatie heeft ondergaan. Een zenuwsnede. Hoop dat dit niet waar is.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:22

Zo dat is wel even voer voor nog een 10 pagina's op bokt.

Als het paard daadwerkelijk een zenuwsnede heeft ondergaan (en dat zijn idd operaties die een dierenarts niet graag doet...heb ik zelf ervaring mee en overigens toen ook niet gedaan) is dat een schande voor de sport om het dier dan toch weer op wedstrijd te brengen.

Mag hopen dat de waarheid boven tafel komt.

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:00


R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:06

royposter80 schreef:
[ [url=m/uRUApl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Don't shoot the messenger, maar er wordt flink gepraat over het optreden van Totilas. Er wordt zelfs beweert dat het paard een illegale operatie heeft ondergaan. Een zenuwsnede. Hoop dat dit niet waar is.

Dom gelul, complete complottheorieen enz enz. Met een zenuwsnede lopen ze niet meer in de sport.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:16

R12312 schreef:
royposter80 schreef:
[ [url=m/uRUApl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Don't shoot the messenger, maar er wordt flink gepraat over het optreden van Totilas. Er wordt zelfs beweert dat het paard een illegale operatie heeft ondergaan. Een zenuwsnede. Hoop dat dit niet waar is.

Dom gelul, complete complottheorieen enz enz. Met een zenuwsnede lopen ze niet meer in de sport.

Waarom niet? Ze voelen het dan niet meer maar kunnen prima lopen?

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:17

smurffie schreef:
R12312 schreef:

Dom gelul, complete complottheorieen enz enz. Met een zenuwsnede lopen ze niet meer in de sport.

Waarom niet? Ze voelen het dan niet meer maar kunnen prima lopen?

Ieder wedstrijd worden ze compleet nagekeken door een aantal veterinairen. Die zien dat gelijk. Het is gewoon onmogelijk om met een paard met een zenuwsnede op dat nivo te rijden.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:20

R12312 schreef:
royposter80 schreef:
[ [url=m/uRUApl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Don't shoot the messenger, maar er wordt flink gepraat over het optreden van Totilas. Er wordt zelfs beweert dat het paard een illegale operatie heeft ondergaan. Een zenuwsnede. Hoop dat dit niet waar is.

Dom gelul, complete complottheorieen enz enz. Met een zenuwsnede lopen ze niet meer in de sport.


Al het om geld gaat kan alles en dat geld is het nou net waar het om draait in die verdomde paardensport. Anders was dat paard misschien wel nooit verkocht. Zolang iedereen zijn mond houd (betaald of niet betaald) komt niemand er (voorlopig)achter.

*edit* was stuk tekst weggevallen

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:24

Maar hoe zouden ze het moeten zien? Als het echt netjes gebeurt zie je het na een aantal maanden niet meer, en laat dit paard er lang uit geweest. Ik zeg nergens dat dit waar moet zijn, maar ik acht het niet onmogelijk.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:54

Het is in ieder geval verboden om met een paard te starten dat een zenuwsnede heeft gehad.

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:01

Ja het is gaaf paard en ja sommige oefeningen gaan erg goed..
Alleen ik stoor mij mateloos aan het stang gebruik van MR. De tegenwerkende hand en de stang die constant horizontaal staat. Niet gek dat er takt fouten ontstaat. Ik denk als MR meer lucht van voren geeft dat de beweging van T enorm ten goeden komt.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:44

Mousmous schreef:
Het is in ieder geval verboden om met een paard te starten dat een zenuwsnede heeft gehad.


Dat betekend niet dat het niet gebeurt. Doping in de wielersport is ook verboden geweest de afgelopen 50 jaar en dat heeft bijna geen grote winnaar tegen gehouden..
Er is bekend dat hij een operatie gehad heeft maar moeten daarvan beelden vrij gegeven worden? Foto's? Ik ben niet bekend met deze hoge sport en controle op dat gebied. Ik weet wel dat mijn merrie haar achterbeen geopereerd is en je dat met geen mogelijkheid meer kan zien(Geen zenuwsnede, maar toch)

Anoniem

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:56

Gal heeft paarden genoeg te rijden als zijn krak verkocht wordt, maar ik heb toch al wel wat ruiters geweten die geen runner up onder hun kont hadden en nood gedwongen een punt achter hun loopbaan moesten zetten (denk maar aan Stefaan Van Ingelgem), daarom vind ik het erg dat goede paarden voor grof geld naar de hoogste bieder gaan.
Maar ik gun deze jonge man zijn succes wel, hij heeft al meer dan genoeg onder vuur gelegen.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 23:07

Ik had totilas zijn pensioen op de wei met soortgenoten gegund.
Dit paard heeft al zoveel zware arbeid verricht, is heel lang geblesseerd geweest, maar blijkbaar weer opgelapt.
Is het nog een happy athlete of een hele grote investering die hoe dan ook aan de bak moet.
Menig menselijke atleet had zijn carriere beeindigd met zo een historie.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 00:30

Even een quote die ongeveer beschrijft wat ik bedoel met mijn reacties:
"How did it happen that we have two standards, that the classical training scale does not apply to grand prix horses anymore, that a tense, goose-stepping horse has highest scores whereas bending of the haunches, an active hint leg and most of all, suppleness (content facial expression, relaxed tail, calm mouth) is not more than a bonus? The message is clear. If you just want to have fun with your horse, the traditional rules, the rules of the FEI rule book, apply. If you want to win, the new, unwritten rules will take you there."

Bron: http://beeandthehorse.com/2014/05/30/to ... -creature/

Just saying... De volgende keer dat ik een negatieve comment lees in een topic van een Bokker hier die op haar paard rijdt met een valse krul of achter de loodlijn of een te strenge hand, verwijs ik even naar dit topic :) Lang en laag over de rug lopen enzo...

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 06:10

Smurffie, dat snap ik natuurlijk ook wel dat dingen gebeuren die verboden zijn. Hier wordt alleen geinsinueerd dat Totilas misschien wel een zenuwsnede heeft gehad. Geen idee of dat zo is. En er wordt iets gezegd op controles daar op. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat als het idd zo is, en ze komen er achter MAR dan dik in de shit zit.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:57

Sussie85 schreef:
Naar aanleiding van al het commentaar hier toch maar eens het filmpje van de special gekeken. Wat ik zie is een zeer getalenteerde combinatie die door een gebrek aan wedstrijdroutine nog wat miscommunicaties en aanleuningsprobleempjes hebben. Het beeld is voor mij dat Rath en Totilas veel meer een combinatie zijn geworden en elkaar beter zijn gaan begrijpen. Een combinatie die als de storinkjes er uit zijn zich zeker in de strijd om de medailles gaan mengen. Nu hopen dat hij het gevraagde niveau vol kan blijven houden en niet weer geblesseerd raakt.


Wat doe jij in vredesnaam op Bokt? Zo weloverwogen en genuanceerd commentaar geven, helemaal geen wilde veronderstellingen over zenuwsnedes of dat "Toot zoveel beter ging onder Edward |( ",
ik moest echt even twee keer lezen.... :D *\o/* _/-\o_

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 02:10

Jeetje wat is het leven toch moeilijk als je je overal druk om maakt.....
Wat een onzin weer allemaal....
Ik denk dat Toot daar weinig te klagen heeft. En alsof wij bokkers het beter zouden doen/kunnen?
Het feit is nou eenmaal dat Toot gereden word door Rath, en daar kunnen wij niks aan veranderen. Ik vind dat hij het erg goed doet, ondanks al dat kritiek wat hij over zich heen krijgt.
En ja, dat dit niet zijn beste proef was en hem toch wint? Laat het gaan, je veranderd er toch niks aan.
Ik hoop dat Rath en Toot zsm in positief licht staan, ipv al dat negatieve.
Ik gun het ze van harte!