Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:15

listiglistje schreef:
Saarin schreef:
Jawel, hier ook een 'azijnpisser'! :wave:

Het is allemaal heel leuk en aardig voor ze hoor, gun het Rath van harte en wat een doorzetter is hij *applausje*, maar volgens mij wordt het welzijn voor het paard een beetje op een tweede plaats gezet en dat stoort mij. Naar mijn weten staat dat paard niet in de wei of op z'n minst buiten en daar hoort een paard naar mijn mening, net als dat een vis in het water hoort. Ook de speculaties over allerlei operaties staan me niet aan. Zolang naar mijn gevoel, ik herhaal naar mijn gevoel, het welzijn niet voorop komt kan ik hier niet van genieten.
Ik praat niet over mishandeling maar op mij komt het over alsof alles draait om het binnen harken van centen over de rug van het paard, letterlijk :Y)

binnen harken van centen? ......die knol heeft alleen maar bakken geld gekost := Miljoenen...

Daarbij dressuur levert echt geen drol op, kost alleen maar bakken met geld :o

Wat dacht je van die 3x daags op de bok?

listiglistje

Berichten: 14405
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:43

Ja het loopt ook echt storm met € 8000 euro dekgeld en negatieve publiciteit omtrent
zijn gezondheid/blessures....zoveel nakomelingen heeft ie ook weer niet ;)

Ik denk niet dat schockemohle ooit zijn investering eruit haalt,
hij heeft zelf toegegeven dat Toot een slechte investering is [VN] Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:45

Nee daarom vraag ik me ook af wie die 3x daags op de bok uit zijn duim heeft gezogen.
Je laat een hengst toch niet springen als je geen klanten hebt.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:47

anneliesdj schreef:
Nee daarom vraag ik me ook af wie die 3x daags op de bok uit zijn duim heeft gezogen.
Je laat een hengst toch niet springen als je geen klanten hebt.


Ik vind het raar dat er in korte tijd allemaal wilde verhalen bovenkomen, net zoals die zenuwsnede en operatie...

listiglistje

Berichten: 14405
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:10

anneliesdj schreef:
Nee daarom vraag ik me ook af wie die 3x daags op de bok uit zijn duim heeft gezogen.
Je laat een hengst toch niet springen als je geen klanten hebt.

of als peperduur sportpaard (zwaar) geblesseerd was?

1 x op de bok, kun je ongeveer 6 tot 10 merries mee dragend krijgen (uiteraard afhankelijk van de kwaliteit)

Dus tel uit, allemaal wilde verhalen..... ook over die zenuwsnede, dat komt echt niemand te weten hoor!

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 23:08

Ik schaar mij dan maar onder de halve azijnpissers. Ik was in een eerder topic over zijn mogelijke rentree nogal terughoudend maar stiekem toch wel positief verrast na deze proeven. Neemt niet weg dat ik hoogstwaarschijnlijk niet verbaasd of teleurgesteld zal zijn als hij nu weer via de achterdeur verdwijnt. Ik vind het nog steeds een machtig paard om te zien.

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:46

Olympia96 schreef:
Als er niemand 'mauwt' dan zal de meerderheid met oogkleppen op -en vol vertrouwen- achter de Sjefjes, Galletjes en Rathtjes aan blijven galopperen. In de volle overtuiging van dat dát onze grootmeesters zijn in de dressuur. Tijd om wakker te worden en je hersenen aan het werk te zetten.

Onwetendheid is nooit een excuus geweest. Kijk eens een filmpje van 'vroeger' en vergelijk dat met de hedendaagse 'dressuur'. Of... Lees eens een goed boek over anatomie, africhting of scholing.

Daarna wil ik graag nog eens praten.


En kijk ik met regelmaat naar die filmpjes, niet te vaak, want wordt er verdrietig van. Ik zeg echt niet dat nu alles beter is, maar jeetje....een van Silfhout met Arlando is toch op en top genieten? Werth met Bella Rose......die filmpjes kijk ik wel 100 keer.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:17

Als jij denkt dat dat een correcte manier van rijden is, tja, dat zal dan wel enorm genieten zijn voor jou.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:29

Wat vind JIJ dan correct rijden olympia96?

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:36

Hoe ik het draai of keer. Die combinatie blijft niets voor mij. Geen wauw proeven, geen band dat er af straalt, ... Nee of ze nu mee doen of niet, winnen of niet, mij bekoren ze niet.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:59

Ayasha schreef:
Wat vind JIJ dan correct rijden olympia96?


Ik heb toch precies benoemd wat ik niet correct vind aan dit rijden? Okay, het was wat sarcastisch omschreven, maar het geeft wel weer (evenals de post van Damian) waar het zo gigantisch mis gaat.

Om in de tegenwoordige tijd te blijven, laatst bekeek ik filmpjes van een masterclass van Rien van der Schaft. Dat beviel me goed.
Verder kan ik me vinden in -wat men hier o.a.- zou scharen onder de klassieke rijkunst.

Er zijn genoeg tegengeluiden te horen, maar je moet ze wel wíllen horen. Om je blik te verbreden zou je op Facebook bijvoorbeeld kunnen kijken bij Horse friendly and abusive trainings methods in discussion.

Kennen jullie dit filmpje niet?


Niemand heeft de absolute wijsheid in pacht, maar het kan geen kwaad om eens verder te kijken dan de ellende die we nu op tv zien waar de normale ruiter (die niet nadenkt over wat wij eigenlijk van een paard vragen) een voorbeeld aan neemt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:20

Ik bedoelde meer, welke ruiters... :) Sorry voor de onduidelijkheid.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:53

Ingrid Klimke. :D

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:58

Eens met Olympia96 hier. Zal mijn post uit het andere Totilas topic ook even plaatsen:

Thesserd schreef:
Even een quote die ongeveer beschrijft wat ik bedoel met mijn reacties:
"How did it happen that we have two standards, that the classical training scale does not apply to grand prix horses anymore, that a tense, goose-stepping horse has highest scores whereas bending of the haunches, an active hint leg and most of all, suppleness (content facial expression, relaxed tail, calm mouth) is not more than a bonus? The message is clear. If you just want to have fun with your horse, the traditional rules, the rules of the FEI rule book, apply. If you want to win, the new, unwritten rules will take you there."

Bron: http://beeandthehorse.com/2014/05/30/to ... -creature/

Just saying... De volgende keer dat ik een negatieve comment lees in een topic van een Bokker hier die op haar paard rijdt met een valse krul of achter de loodlijn of een te strenge hand, verwijs ik even naar dit topic :) Lang en laag over de rug lopen enzo...


Ik snap niet zo goed waarom zo veel paardenmensen hier enthousiast over zijn. De manier van trainen idd o.a. wat normaal uit den boze zou zijn op Bokt? Begrijp ik hier iets niet?

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:59

Olympia96 schreef:
Ingrid Klimke. :D

Inderdaad!! Voor mij een groot voorbeeld

En zelfs Rath (duits klassiek) heb ik fijn zien rijden met Samba King. Maar Rath aanpassen aan Totilas ging vast sneller dat Totilas aanpassen aan Rath.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:13

damian23 schreef:
Olympia96 schreef:
Ingrid Klimke. :D

Inderdaad!! Voor mij een groot voorbeeld

En zelfs Rath (duits klassiek) heb ik fijn zien rijden met Samba King. Maar Rath aanpassen aan Totilas ging vast sneller dat Totilas aanpassen aan Rath.

:D :=
Dat zal het geval zijn geweest ja haha

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:18

Thesserd ik las jouw tamelijk eenzame strijd in het andere topic al. Het is wat. Hier waren het ook vier pagina's vol Sjef/Toot verering voordat de andere kant aangekaart werd. Jouw quote geeft het inderdaad mooi weer.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:26

Olympia96 schreef:
Thesserd ik las jouw tamelijk eenzame strijd in het andere topic al. Het is wat. Hier waren het ook vier pagina's vol Sjef/Toot verering voordat de andere kant aangekaart werd. Jouw quote geeft het inderdaad mooi weer.


Gelukkig toch wat erkenning! :')

Het lijkt wel alsof paardenmensen het niet willen weten, hun kop in het zand steken omdat onze top toch op die manier te werk gaat. Of je het nou wil of niet... Het gaat tenslotte wel om 'onze' Anky en 'onze' Gal :=

listiglistje

Berichten: 14405
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:56

Nederlandse ruiters met een enorme staat van dienst,
welke x op x met verschillende paarden af weten te richten tot de GP en ook de wereldtop weten te bereiken.
Persoonlijk heb daar heel veel respect voor _/-\o_

En ja tijden veranderen, maar wellicht ziet de FEI het zelf verkeerd....
zij maken immers de regels en jureren daar naar (ze stellen zelf de juryleden aan)
En het boehoehoe wat slecht allemaal gevoel heb ik bij die internationale GP paarden niet, ze lopen allemaal
nog op hoge leeftijd nog in de wereldtop, dus de vernieling in gereden zijn ze niet
of slecht management .... anders liepen ze daar niet.

+ik zou willen dat ik ook maar 1% ruitergevoel en kennis had wat zij hebben!
Maar goed basissport wat ik doe, is bij lange na niet te vergelijken met de wereldtop,
I wish om zelf een GP paard op te leiden, laat staan meerdere :z

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:09

Zolang 5 juryleden je op de eerste plaats zetten en je recordscores rijdt, zal het je r... roesten wat bijv. Bokt er van vindt. Zo zal Edward wel gedacht hebben. De internationale juryleden bepalen de lijn.

denisesilver

Berichten: 2888
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:16

Ik heb alleen het filmpje van de kür gezien, inrijdfilmpje kan ik niet zien en het andere filmpje vind ik onzin, maar ik vind Totilas goed ondertreden met de achterhand de constante kür. Bij Edward was dat wel anders. De appuyementen (vooral galop) zijn gewoon slordig gereden en hij loopt nog onder Rath uit in galop en soms in draf, maar hij heeft er ook een hele kluif aan natuurlijk! Ik vind hem netjes gereden!

edwardway
Berichten: 314
Geregistreerd: 18-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:10

Zo op Facebook zie ik wel eens dat iemand ervoor uitkomt Totilas geen goed paard te vinden. Je moet wezen dat je weg komt, je wordt gewoon vierkant uitgelachen en aangevallen als je dat hardop zegt. :n

Ik ben zelf ook een fan van Ingrid Klimke :D. Vind haar filmpjes altijd leuk om te zien.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:23

listiglistje schreef:
Nederlandse ruiters met een enorme staat van dienst,
welke x op x met verschillende paarden af weten te richten tot de GP en ook de wereldtop weten te bereiken.
Persoonlijk heb daar heel veel respect voor _/-\o_

En ja tijden veranderen, maar wellicht ziet de FEI het zelf verkeerd....
zij maken immers de regels en jureren daar naar (ze stellen zelf de juryleden aan)
En het boehoehoe wat slecht allemaal gevoel heb ik bij die internationale GP paarden niet, ze lopen allemaal
nog op hoge leeftijd nog in de wereldtop, dus de vernieling in gereden zijn ze niet
of slecht management .... anders liepen ze daar niet.

+ik zou willen dat ik ook maar 1% ruitergevoel en kennis had wat zij hebben!
Maar goed basissport wat ik doe, is bij lange na niet te vergelijken met de wereldtop,
I wish om zelf een GP paard op te leiden, laat staan meerdere :z



Met het vetgedrukt ben ik het best eens. Je moet wel wat in je mars hebben om op dat niveau te geraken.

Maar wat voor dierenartsenbegeleiding zij hebben en de bedragen die daar tegenaan gegooid worden kunnen de huis, tuin en keuken ruiters niet spenderen. Als ik mijn dierenartse hoor over de grand prix paarden en hoe vaak zij met gewrichtsvloeistof worden ingespoten in allerlei gewrichten om maar gewoon dat werk aan te kunnen (mijn paard wordt namelijk ook zo behandeld omwille van HKO/kapselprobleem in de voorvoet en ik vraag telkens hoe vaak we deze inspuitingen kunne herhalen voor het schadelijk is of niet meer kan) is haar antwoord dat de grand prix paarden zo minstens maandelijks behandeld worden..

Ach, niemand kan bij zulke toppers echt achter de schermen kijken wat er gebeurd en hoe ze de paarden op de been houden. Maar je maakt niemand wijs dat ze met zulke training zo maar blijven lopen zonder extra hulpmiddelen. Daar is een paardenlichaam gewoon niet op gemaakt.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:53

En hoeveel vallen er niet af op de weg naar die top? Talentvolle jonge paarden waar je nooit meer wat van hoort.

Ik vind Totilas een prachtig paard. Alleen ik vind hem verkeerd gereden waardoor hij een extreme zweefdraf heeft met een enorm voorbeengebruik maar een achterhand die niet meedoet. Dat kan ook niet als je een paard in elkaar trekt (holle rug, gebroken diagonalen, 3e nekwervel hoogste punt) Het ziet er natuurlijk spectaculair uit, maar het zijn bewegingen die je in de natuur niet ziet en wat niet gezond is. En ja, ze halen hun punten, maar dat zegt mij meer over wat juryleden tegenwoordig onder goed dressuur rijden verstaan. Takt, losgelatenheid en aanleuning :(

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:57

Het feit dat dat paard blijkbaar amper na te rijden is zegt eigenlijk genoeg. :)