Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simonedkstr

Berichten: 44
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:36

NathalietjeB schreef:
Leuk dat toot weer in de ring is maar ik vind er eerlijk gezegd niet meer echt schitteren


Precies dit! Eerst was die uitgestrekte draf echt wauw wauw wauw, nu is het nog steeds mooi, maar niet echt wauw voor mij..

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:45

En de azijnpissers vinden altijd wel weer wat om over te klagen :roll:

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:50

De uitgestrekte draf was onder Edward altijd zwaar onder de maat. Nul verruiming en extreem voorbeengezwaai. MAR probeert er tenminste nog iets van een verruiming uit te rijden. Het is minder spectaculair, ja, dat is waar. Ik mis ook nog het laatste aan expressie. Maar verder, petje af. Nog even doorpuzzelen tot het EK om de fouten eruit te krijgen. Hopelijk wordt het dan echt spannend.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:11

Ja, het blijft de eerste echte wedstrijd. Knap om dan al zo voor de dag te komen! Hopelijk kunnen ze nog een paar wedstrijden tussen nu en midden augustus meepakken om de rust er in te krijgen.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:43

Azijnpisser meldt zich. Ik begrijp werkelijkwaar niet waar iedereen zo enthousiast van wordt. Ik schaam me kapot voor de manier waarop paarden tegenwoordig getraind worden. En beloond worden voor trainingsmethoden die slecht zijn voor het paardenwelzijn.

Zie hieronder Toot aan het lorijden


https://vimeo.com/133187236
Worden jullie ook zo blij van dat afgeknepen keeltje? Of die vreselijk onregelmatige zweefdraf? Dat mooie zwiepende voorbeen? Die valse knik in z'n hals? De achterhand die compleet verpest is?

Overigens vind ik de opname van de proef even wanstaltig. Dus dit is dressuur? Pfffff. Ik lees liever een boek.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:05

Ik begrijp wat je bedoelt en ben het ook voor een deeltje wel met je eens. Maar een zweefdraf wordt niet getoond. In een zweefdraf blijft een paard hangen, wordt ie traag, en is niet makkelijk meer naar voren te rijden, en dat is bij Totilas niet het geval.

En ach, je hebt azijnpissers, maar ook blinde mollen die het gewoon niet willen/kunnen zien, en alles wat daar tussen in zit. Wat maakt het uit, je hebt allemaal recht op je mening. Hoe je het ook wend of keert, zijn percentage zal omhoog moeten, wil hij het kunnen redden tegenover Charlotte/Valegro, die dit weekend ruim 85 procent scoorden in de GP.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:08

Olympia96 schreef:
Azijnpisser meldt zich. Ik begrijp werkelijkwaar niet waar iedereen zo enthousiast van wordt. Ik schaam me kapot voor de manier waarop paarden tegenwoordig getraind worden. En beloond worden voor trainingsmethoden die slecht zijn voor het paardenwelzijn.

Zie hieronder Toot aan het lorijden
[ Video ]

https://vimeo.com/133187236
Worden jullie ook zo blij van dat afgeknepen keeltje? Of die vreselijk onregelmatige zweefdraf? Dat mooie zwiepende voorbeen? Die valse knik in z'n hals? De achterhand die compleet verpest is?

Overigens vind ik de opname van de proef even wanstaltig. Dus dit is dressuur? Pfffff. Ik lees liever een boek.

En bij Gal deed ie dat allemaal niet? Imo is hij meer op lengte onder Rath.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:14

Olympia96 schreef:
Azijnpisser meldt zich. Ik begrijp werkelijkwaar niet waar iedereen zo enthousiast van wordt. Ik schaam me kapot voor de manier waarop paarden tegenwoordig getraind worden. En beloond worden voor trainingsmethoden die slecht zijn voor het paardenwelzijn.

Zie hieronder Toot aan het lorijden
[ Video ]

https://vimeo.com/133187236
Worden jullie ook zo blij van dat afgeknepen keeltje? Of die vreselijk onregelmatige zweefdraf? Dat mooie zwiepende voorbeen? Die valse knik in z'n hals? De achterhand die compleet verpest is?

Overigens vind ik de opname van de proef even wanstaltig. Dus dit is dressuur? Pfffff. Ik lees liever een boek.

volledig met je eens... ik werk al jaren om van mijn paard een dressuurpaard te maken: bomproof, gehoorzaam en soepel. Maar ik ben helemaal het noorden kwijt als ik dit zie en ik krijg het gevoel dat dressuur tegenwoordig niet meer is dan een paard dat op vijf minuten even zijn 'kunstjes' laat zien.

Overigens wel leuk dat deze combi weer naar buiten komt.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 12-07-15 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:29

Ayasha schreef:
Olympia96 schreef:
Azijnpisser meldt zich. Ik begrijp werkelijkwaar niet waar iedereen zo enthousiast van wordt. Ik schaam me kapot voor de manier waarop paarden tegenwoordig getraind worden. En beloond worden voor trainingsmethoden die slecht zijn voor het paardenwelzijn.

Zie hieronder Toot aan het lorijden
[ Video ]

https://vimeo.com/133187236
Worden jullie ook zo blij van dat afgeknepen keeltje? Of die vreselijk onregelmatige zweefdraf? Dat mooie zwiepende voorbeen? Die valse knik in z'n hals? De achterhand die compleet verpest is?

Overigens vind ik de opname van de proef even wanstaltig. Dus dit is dressuur? Pfffff. Ik lees liever een boek.

En bij Gal deed ie dat allemaal niet? Imo is hij meer op lengte onder Rath.


Zéker wel! Net zo dramatisch. Net als vele andere toppers overigens.

*blij dat er meer bokkers zijn die er ook zo naar kijken*

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:43

Vind voornamelijk de stang te veel doorslaan. Dat halthouden, prikken en inbuigen snap ik niet zo. Maar vind hem fijner in de aanleuning dan bij gal.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:45

Olympia96 schreef:
Ayasha schreef:

En bij Gal deed ie dat allemaal niet? Imo is hij meer op lengte onder Rath.


Zéker wel! Net zo dramatisch. Net als vele andere toppers overigens.

*blij dat er meer bokkers zijn die er ook zo naar kijken*


Daarom zei ik ook de juiste knoppen gevonden zeg maar... Al vind ik het wel "beter" gaan dan dat hij eerst bij MAR liep. Het lijkt nu meer op wat het bij Gal was. Even in het midden gelaten of dit met dressuur bedoeld wordt. :)

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:19

Viennanova schreef:
Vind voornamelijk de stang te veel doorslaan. Dat halthouden, prikken en inbuigen snap ik niet zo. Maar vind hem fijner in de aanleuning dan bij gal.

Kinketting zit gewoon erg los.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:06

R12312 schreef:
Viennanova schreef:
Vind voornamelijk de stang te veel doorslaan. Dat halthouden, prikken en inbuigen snap ik niet zo. Maar vind hem fijner in de aanleuning dan bij gal.

Kinketting zit gewoon erg los.


Paard loopt in valse knik (halswervel 3/4). Zorgwekkend dat men dat het 'normale' beeld vindt tegenwoordig.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:16

in de proef had hij anders hele stukken een mooie open aanleuning met neus er goed uit. Die eerste uitgestrekte draf leek hij wel kreupel achter. Dat ging inderdaad niet lekker net als de eners en de inzet van 1 vd appuyementen. De proef van gister vond ik prettiger om naar te kijken. Het losrijden minder vriendelijk dan het rijden in de proef maar de gemiddelde B ruiter geeft een hardere por bij een paard wat niet aan het been is dan MAR hier gaf. Laten we eerlijk wezen. Het paard reageert gewoon veel sterker op een kleinere scherper makende hulp.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 01:05

purny schreef:
Toot is op het nieuws. Werd verteld dat hij 3 keer per dag moest dekken a 8000 euro per buisje en dat hij daarom zoveel geblesseerd was

Is dat echt zo of hebben ze dat zelf ingevuld?
Dat is toch absurd, kan me niet voorstellen dat hij zoveel merrie's moet bedienen, of hij moet slecht zaad hebben ofzo.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:13

Olympia96 schreef:
Azijnpisser meldt zich. Ik begrijp werkelijkwaar niet waar iedereen zo enthousiast van wordt. Ik schaam me kapot voor de manier waarop paarden tegenwoordig getraind worden. En beloond worden voor trainingsmethoden die slecht zijn voor het paardenwelzijn.

Worden jullie ook zo blij van dat afgeknepen keeltje? Of die vreselijk onregelmatige zweefdraf? Dat mooie zwiepende voorbeen? Die valse knik in z'n hals? De achterhand die compleet verpest is?

Overigens vind ik de opname van de proef even wanstaltig. Dus dit is dressuur? Pfffff. Ik lees liever een boek.


Ik begrijp net als jij ook niet waarom iedereen hier zo enthousiast van wordt. Als je een beetje verstand hebt van de biomechanica van een paard, dan word je hier niet blij van. Nepkrul (hoogste punt is de derde nekwervel), gebroken diagonalen. Inderdaad, de achterhand toont nu een deuk achter het zadel. Hij draagt niet. De achterbenen brengt hij onvoldoende onder, waardoor de voorbenen te hoog worden opgetild wat tot een soort zweefdraf leidt. Dit is niet gezond voor een paard.

Ik vraag me wel af hoe Totilas nu had gelopen als Rath de tijd had genomen om hem zelf opnieuw op te leiden.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:20

Goh ben dus niet de enige die t niets vind, mis ook gedragenheid en achterhand die er goed onder toont.
Maar nee vind t gewoon niet dan vind ik zelfs johnson meer shinen

JudithGigi

Berichten: 4204
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:12

Olympia96 helemaal mee eens, precies de reden waarom ik nooit echt vrolijk word van het beeld.

listiglistje

Berichten: 14405
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:16

Niet kijken dan :P ik sla sommige sporten ook over.... maar daar ga ik niet op social media over zitten mauwen :Y)

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:15

listiglistje schreef:
Niet kijken dan :P ik sla sommige sporten ook over.... maar daar ga ik niet op social media over zitten mauwen :Y)

:D :D :+ ;) ;)

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Totilas scoort 80.360% tijdens internationaal rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:26

Als er niemand 'mauwt' dan zal de meerderheid met oogkleppen op -en vol vertrouwen- achter de Sjefjes, Galletjes en Rathtjes aan blijven galopperen. In de volle overtuiging van dat dát onze grootmeesters zijn in de dressuur. Tijd om wakker te worden en je hersenen aan het werk te zetten.

Onwetendheid is nooit een excuus geweest. Kijk eens een filmpje van 'vroeger' en vergelijk dat met de hedendaagse 'dressuur'. Of... Lees eens een goed boek over anatomie, africhting of scholing.

Daarna wil ik graag nog eens praten.

listiglistje

Berichten: 14405
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:29

Vreuger was alles beter :7

Saarin

Berichten: 464
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Hier aan de kust..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:48

Jawel, hier ook een 'azijnpisser'! :wave:

Het is allemaal heel leuk en aardig voor ze hoor, gun het Rath van harte en wat een doorzetter is hij *applausje*, maar volgens mij wordt het welzijn voor het paard een beetje op een tweede plaats gezet en dat stoort mij. Naar mijn weten staat dat paard niet in de wei of op z'n minst buiten en daar hoort een paard naar mijn mening, net als dat een vis in het water hoort. Ook de speculaties over allerlei operaties staan me niet aan. Zolang naar mijn gevoel, ik herhaal naar mijn gevoel, het welzijn niet voorop komt kan ik hier niet van genieten.
Ik praat niet over mishandeling maar op mij komt het over alsof alles draait om het binnen harken van centen over de rug van het paard, letterlijk :Y)

listiglistje

Berichten: 14405
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:54

Saarin schreef:
Jawel, hier ook een 'azijnpisser'! :wave:

Het is allemaal heel leuk en aardig voor ze hoor, gun het Rath van harte en wat een doorzetter is hij *applausje*, maar volgens mij wordt het welzijn voor het paard een beetje op een tweede plaats gezet en dat stoort mij. Naar mijn weten staat dat paard niet in de wei of op z'n minst buiten en daar hoort een paard naar mijn mening, net als dat een vis in het water hoort. Ook de speculaties over allerlei operaties staan me niet aan. Zolang naar mijn gevoel, ik herhaal naar mijn gevoel, het welzijn niet voorop komt kan ik hier niet van genieten.
Ik praat niet over mishandeling maar op mij komt het over alsof alles draait om het binnen harken van centen over de rug van het paard, letterlijk :Y)

binnen harken van centen? ......die knol heeft alleen maar bakken geld gekost := Miljoenen...

Daarbij dressuur levert echt geen drol op, kost alleen maar bakken met geld :o

Saarin

Berichten: 464
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Hier aan de kust..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:58

listiglistje schreef:
Daarbij dressuur levert echt geen drol op, kost alleen maar bakken met geld :o


Ik doelde eigenlijk meer op het binnen harken van dekgeld ;)