Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:07

Ik vind logisch wat te makkelijk gesteld. Het is niet zomaar logisch en acceptabel om te gaan rellen en geweld te gebruiken. Ik kan het anderzijds wel enigszins begrijpen dat de situatie frustraties oplevert. Maar niet iedereen gaat daar op dezelfde manier mee om, en niet iedereen zal direct geweld gebruiken.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:08

Maar dit is Den Haag en geen VS

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:08

Gillbo schreef:
En over discriminatie, dat wordt overal gedaan. Er zijn nog steeds vrouwen met topfunctie's die veel minder salaris krijgen dan een man in die zelfde functie.
Zie je die geweld gebruiken.....


Ik heb het niet over man vrouw discriminatie. Het gaat over allochtonen en minderheden die grof gediscrimineerd wrden door de politie. Over pesten en jennen van onze gekleurde Nederlanders. In het filmje uit een van de eerdere post zie je het groepje agenten om de al of bijna dode man staan. Er is er wel te verstaan een die de hartslag opneemt. De rest stond er bij en keek er naar. Erger nog een gaat gewoon wat drinken. -O- _-:( Het interesseert ze geen reet wat daar is gebeurt. Anders was er wel iemand geweest die had gezegt: ho even allemaal. Eerst een ambulance.

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:09

Shadow0 schreef:
LoveUggs schreef:
En onschuldige burger word bouwt zomaar aangehouden en opgepakt.


Dat is nu juist het probleem - dat komt wel voor. En daar moeten we heel zorgvuldig mee zijn. Misbruik van macht door de politie is van alle tijden... als we onze ogen daarvoor sluiten kan het des te makkelijker gebeuren. Ook bij de politie kunnen dingen mis gaan, hoeveel aardige en leuke mensen er ook werken.

LiesxAnne schreef:
Ik heb een POLITIE uniform aan, weet je hoeveel haat dat bij mensen zoiezo al oproept. Mensen zijn blind, die zien niet dat er in dat uniform ook een mens van vlees en bloed met gevoelens rond loopt.


Maar dat is dan des te meer een probleem :j Juist als je wilt dat mensen je meer als mens en persoon gaan zien en minder als uniform, kun je geen wapen in je hand hebben. (Zelfs als je het bij je hebt voor extreme situaties, dan nog zo ver mogelijk weg.) Wapens werken intimiderend en blokkeren juist die weg van het gesprek.

Er is een deskundige die veel trainingen geeft (ook aan politie, aan mensen op scholen met problemen, etc), Hans Kaldenbach, die daar over heeft geschreven, oa het boekje Respect! Heel interessant.


Ik zou echt willen dat ik je is kon laten zien hoe mensen op straat naar ons kijken ;) wapen of geen wapen. Sommige mensen hebben een vervelende ervaring gehad met de politie en zien dan gelijk de HELE politie als vervelend. Wat betreft leven wij in een glazen kom. Je kan geen politie meer zonder geweldsmiddelen de straat op sturen, dat is niet meer van deze tijd! Kijk hoe de maatschappij om je heen verhard, daar moet de politie op in spelen. Ik geef je de kost dat elke diender vertrekt op het moment dat je je geweldsmiddelen moet inleveren. Wat gaan wij doen tegen een persoon met een vuurwapen of mes? Smeken om die te late vallen. Kijk het programma "politie op je hielen "gaat over de engesle politie, hebben ook geen vuurwapen maar wel een hoop agressie en geweld over zich heen.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:13

Jennyj01 schreef:
Gillbo schreef:
En over discriminatie, dat wordt overal gedaan. Er zijn nog steeds vrouwen met topfunctie's die veel minder salaris krijgen dan een man in die zelfde functie.
Zie je die geweld gebruiken.....


Ik heb het niet over man vrouw discriminatie. Het gaat over allochtonen en minderheden die grof gediscrimineerd wrden door de politie. Over pesten en jennen van onze gekleurde Nederlanders. In het filmje uit een van de eerdere post zie je het groepje agenten om de al of bijna dode man staan. Er is er wel te verstaan een die de hartslag opneemt. De rest stond er bij en keek er naar. Erger nog een gaat gewoon wat drinken. -O- _-:( Het interesseert ze geen reet wat daar is gebeurt. Anders was er wel iemand geweest die had gezegt: ho even allemaal. Eerst een ambulance.



Wat een aannames!! Als er gewoon een hartslag is, wat moet de rest van de agenten dan doen? Moeten ze hem allemaal proberen bij te brengen ofzo. En denk je nou echt dat hun hier niet mee zitten? Denk je dat echt? Er is een ambulance gebeld, de man is met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd namelijk.
Echt, mensen roepen maar wat in het rond zonder de feiten te kennen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:16

Heb jij de filmpjes niet gezien? Je sleurt toch niet iemand die bewusteloos is een bus in?
Jij maakt aannames door de zeggen dat ze er wel mee zitten. Heb jij ze gesproken dan? Of kwamen ze bij jou uithuilen?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:17

Anoushka en dat is oom heel fout wat daar gebeurt maar zie je ook in die filmpjes dat er ook maar 1 iemand is die zich bekommert om de agenten?
Die zegt jongens niet vechten met die agenten?

Ik vind dat je alle politie over 1 kam scheert.
Er is hier een enorme inschattingsfout gemaakt maar om de politie nu neer te zetten als harteloze racisten dat is zeer onjuist

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:20

Jenny in zo'n menigte is die bus wel de veiligste plek.Relaxed wachten op een ambu is er dan niet bij

7ofhearts

Berichten: 2824
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:20

Volgens mij is die agente behoorlijk de weg kwijt.
Niet alleen omdat ze haar wapentuig op straat laat liggen, maar ze "rent "ook een andere kant op als haar paard.......


Gelukkig komen beide er met wat hechtingen vanaf.
Het hád veel ernstiger kunnen zijn.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:20

Gillbo schreef:
Anoushka en dat is oom heel fout wat daar gebeurt maar zie je ook in die filmpjes dat er ook maar 1 iemand is die zich bekommert om de agenten?
Die zegt jongens niet vechten met die agenten?

Ik vind dat je alle politie over 1 kam scheert.
Er is hier een enorme inschattingsfout gemaakt maar om de politie nu neer te zetten als harteloze racisten dat is zeer onjuist

Huh... Bedoel je mij? Harteloze racisten? Volgens mij heb ik het daar nergens over.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:24

Jennyj01 schreef:
Heb jij de filmpjes niet gezien? Je sleurt toch niet iemand die bewusteloos is een bus in?
Jij maakt aannames door de zeggen dat ze er wel mee zitten. Heb jij ze gesproken dan? Of kwamen ze bij jou uithuilen?


Ach kom nou toch, niet zo kinderachtig. Die politieagenten zijn geen monsters hoor. Er is iemand gestorven tijdens hun dienst en misschien mede door hun toedoen. Die zitten daar echt wel mee.

Daarbij bevestigen getuigen dat de ambu wel degelijk onderweg was. De bus was op dat moment wel de veiligste plek. En hij wordt er niet ingesleurd, hij wordt er ingelegd. Iemand die buitenwesten is verplaats je niet zo makkelijk zonder brancard oid.

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:28

LiesxAnne schreef:
Iijk hoe de maatschappij om je heen verhard, daar moet de politie op in spelen. Ik geef je de kost dat elke diender vertrekt op het moment dat je je geweldsmiddelen moet inleveren. Wat gaan wij doen tegen een persoon met een vuurwapen of mes? Smeken om die te late vallen.


Het punt is: de meeste situaties gaan helemaal niet om vuurwapens of messen. De waarneming is scheef. De samenleving verhardt maar in heel veel opzichten is die juist ook veel minder hard dan je denkt. Wat dat betreft lopen politieagenten uberhaupt makkelijk het risico om een vertekend beeld te krijgen, en dat vervolgens waar gaan maken. Maar het meerendeel van de mensen is helemaal niet gewapend en ook niet agressief, en een andere benadering kan heel veel uitmaken.

(En zoals gezegd - zelfs als je het wapen moet hebben, dan is het nog een behoorlijk verschil of je dat openlijk draagt en gebruikt, of dat je het onopvallend beschikbaar hebt voor noodgevallen. Het probleem is niet alleen het wapen, maar ook de vanzelfsprekendheid waarmee men denkt dat geweld de enige mogelijkheid is om te 'winnen'.)

Citaat:
Kijk het programma "politie op je hielen "gaat over de engesle politie, hebben ook geen vuurwapen maar wel een hoop agressie en geweld over zich heen.


Een afschuwelijk programma dat. Als dat is wat de context van de politie is, vind ik dat een probleem. Heel veel van die situaties gaan namelijk over jongeren die eigenlijk niet veel meer doen dan blowen en wat wiet smokkelen. Een boel situaties zouden veel beter op te lossen zijn door niet politie maar wat meer sociale gelijkheid in het land te brengen.

Plus, en hoe vervelend ook, het doel van de politie is niet om af te dwingen dat de politie met respect wordt behandeld. Het doel van de politie is de maatschappij fijner en veiliger te maken en de wet te handhaven. Ik wil het geweld tegen de politie niet goedpraten want ik vind het niet goed, maar ik vind tegelijkertijd dat het kiezen voor een functie als politieagent meebrengt dat je je bewust plaatst in een situatie die vaak ondankbaar is. Ik zou overigens groot voorstander zijn voor betere salarissen en betere verdeling van werk, minder reorganisaties, etc. Want ik zie de problemen daar beslist. Maar daarbij hoort wel ook dat mensen die aan het vak beginnen zich realiseren dat het krijgen van hun eigen gelijk niet het doel is, en dat de oplossing van het geheel belangrijker is dan het reageren als je gekwetst bent.

(En nee, ik vind het echt niet ok dat mensen agressief worden. Het mag duidelijk zijn dat ik geweld afwijs, en dat geldt zeer nadrukkelijk ook voor geweld richting de politie! In andere discussies, waar wel degelijk behoorlijk heftig over de politie gereageerd wordt, probeer ik juist te benadrukken dat het net zo goed niet aanvaardbaar is om de politie als groep weg te zetten, neer te halen en met (verbaal) geweld te benaderen.)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:29

Overigens heeft de man zelf geroepen dat hij gewapend is.
Sorry maar dan snap ik wel dat de politie hem hard heeft aanpakt.
Wat is de doodsoorzaak is dat bekend?

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:29

Anoeska schreef:
Gillbo schreef:
Anoushka en dat is oom heel fout wat daar gebeurt maar zie je ook in die filmpjes dat er ook maar 1 iemand is die zich bekommert om de agenten?
Die zegt jongens niet vechten met die agenten?

Ik vind dat je alle politie over 1 kam scheert.
Er is hier een enorme inschattingsfout gemaakt maar om de politie nu neer te zetten als harteloze racisten dat is zeer onjuist

Huh... Bedoel je mij? Harteloze racisten? Volgens mij heb ik het daar nergens over.

nee dat laatste was niet voor jou

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:34

Ik weet niet welk filmpje jullie gezien hebben maar ik heb er 2 gezien. Eentje dat hij die bus ingetrokken werd en eentje waarbij buiten de bus reanimatie werd verleend.

Gelukkig dat paard en agente hier weinig aan hebben overgehouden, had slecht af kunnen lopen :(:)

MevrouwtJ

Berichten: 1765
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:35

Shadow0 het merendeel van de mensen zijn inderdaad niet agressief of bewapend, maar de gene die met de politie in aanraking komen vaak wel. Dit zal heus verschillen per woonplaats gok ik. Mijn vriend werkt midden in het centrum van een grote stad en wat ik voor verhalen wel eens hoor. Dat is geen pretje! Een voorbeeldje is dat een of andere vent woest om zich heen met een mes loopt te zwaaien. Wat moeten ze dan doen? Sorry meneer ga je gang, we vallen je niet lastig. Als je tegen die man praat en hij blijft zwaaien kan je niet anders dan iets doen waarmee je hem tegenhoudt, ook al is dat geweld. Ook voor je eigen veiligheid.

Ook moeten ze heel veel verantwoording afleggen voor het gebruiken van een geweldsmiddel, zoals bv pepperspray of hun knuppel. Het is niet zo dat politie dit te pas en te onpas trekt. Hier moet een geldige reden voor zijn en anders krijg je gewoon op je donder.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:39

CoriienRN schreef:
Tja de schilderswijk is gewoon 1 en al volk wat gewoon niet te "hanteren" is

Nou ja waar slaat dat op. Lekker generaliserend ben jij. Het is tuig wat niet eens in de Schilderswijk woont wat gewoon een excuus zocht om de boel kort en klein te slaan. De meeste mensen in de Schilderswijk hebben een baan en een gezin en zijn sociaal. Je kunt beter een goede allochtoon als buur hebben dan een slechte Nederlander

BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:43

SAKKIA schreef:
Jennyj01 schreef:
Heb jij de filmpjes niet gezien? Je sleurt toch niet iemand die bewusteloos is een bus in?
Jij maakt aannames door de zeggen dat ze er wel mee zitten. Heb jij ze gesproken dan? Of kwamen ze bij jou uithuilen?


Ach kom nou toch, niet zo kinderachtig. Die politieagenten zijn geen monsters hoor. Er is iemand gestorven tijdens hun dienst en misschien mede door hun toedoen. Die zitten daar echt wel mee.

Daarbij bevestigen getuigen dat de ambu wel degelijk onderweg was. De bus was op dat moment wel de veiligste plek. En hij wordt er niet ingesleurd, hij wordt er ingelegd. Iemand die buitenwesten is verplaats je niet zo makkelijk zonder brancard oid.

En vooral niet als hij bewusteloos is en zijn boeien nog om heeft, ook al was er nog een hartslag, op dat moment staan ze er met zes/acht man omheen. Het was toen allang duidelijk dat de man geen wapen had, dan doe je de boeien af en zorg je dat hij zo comfortabel mogelijk ligt. Soms gaat menselijkheid en gezond verstand boven protocol. Ik zie op die filmpjes ook de aarzeling/verwardheid bij de agenten, ze weten gewoon niet wat ze nu precies moeten doen. Reken er maar op dat het voor hun ook een dramatische gebeurtenis is, vooral als ook nog blijkt dat ze schuldig zijn aan de dood van deze persoon. Dat is namelijk nooit de insteek bij agenten.

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:44

MevrouwtJ schreef:
Een voorbeeldje is dat een of andere vent woest om zich heen met een mes loopt te zwaaien. Wat moeten ze dan doen? Sorry meneer ga je gang, we vallen je niet lastig. Als je tegen die man praat en hij blijft zwaaien kan je niet anders dan iets doen waarmee je hem tegenhoudt, ook al is dat geweld.


Soms kun je inderdaad niets anders doen. En dat ontken ik ook niet. (Zelfs bij iemand die met messen loopt te zwaaien kan het van situatie tot situatie verschillen. Als iemand dat doet op een plek die verder ontruimd is, en hij dus niemand meer kan raken heb je bv wellicht toch weer andere mogelijkheden dan als er nog steeds mensen in de buurt zijn.)

Citaat:
Ook moeten ze heel veel verantwoording afleggen voor het gebruiken van een geweldsmiddel, zoals bv pepperspray of hun knuppel. Het is niet zo dat politie dit te pas en te onpas trekt. Hier moet een geldige reden voor zijn en anders krijg je gewoon op je donder.


Dat verschilt dus een beetje per korps. Als de sfeer anders is en het gebruik makkelijk geaccepteerd wordt, loopt het sneller uit de hand. Van het Haagse korps is gezegd dat klachten niet worden opgepakt, en dat er vaak niet ingegrepen of bestraft wordt na onnodig gebruik. Zie de docu die ik eerder linkte.

En dan kan het dus wel degelijk makkelijk uit de hand lopen... En dat hoeft dan ook helemaal niet voor alle politie te gelden, als andere korpsen daar veel zorgvuldiger mee omgaan.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:57

Wat een gezever zeg. Heel jammer dat die man overleden is. Als ie zo'n idioot grapje niet gedaan had en meegewerkt had was er niets aan de hand. Heel jammer dat dit juist nu moet gebeuren. En bewusteloos of niet, wie zegt dat ie niet alsof deed.. Zal niet de eerste keer zijn dat iemand faked..

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:59

Jolandaa_ schreef:
Wat een gezever zeg. Heel jammer dat die man overleden is. Als ie zo'n idioot grapje niet gedaan had en meegewerkt had was er niets aan de hand.


Dat klinkt een beetje als een politiestaat. Is dat echt wat je wilt voor Nederland?

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:02

Als je dat nu niet gaat afremmen worden die situaties niet minder. Mensen worden steeds asocialer. De straffen hoger. Aanpak met 6 man, tja wie gaat er nu angst zaaien als je ziet wat er net in Tunesië gebeurd is.. Dan ben jr al niet gezond in je bovenkamer

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:05

Shadow0 schreef:
Jolandaa_ schreef:
Wat een gezever zeg. Heel jammer dat die man overleden is. Als ie zo'n idioot grapje niet gedaan had en meegewerkt had was er niets aan de hand.


Dat klinkt een beetje als een politiestaat. Is dat echt wat je wilt voor Nederland?

Wil je dan liever dat mensen gaan roepen dat ze een wapen bij zich hebben en voor de lol gaan bedreigen?
De reden van zijn dood is niet eens bekend en de vinger wordt al naar de politie gewezen. De man was zelf ook niet zo braaf zoals sommige hier beweren.

Dat hij dood is maakt dat niet minder erg natuurlijk want het is en blijft triest
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 30-06-15 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:05

Ongeacht de aanleiding van deze "demonstratie" gaat dit werkelijk alle perken te buiten. Demonstreren is prima maar op een normale manier. Een fakkel gooien naar een paard en een agente slaat helemaal nergens op!! Gadverdamme! Waar gaan we heen met elkaar. Ik had meer respect gehad voor een stille tocht dan dit aso gedrag

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:07

Aanpakken met zoveel mensen is overigens een officieel protocol die ook in de psychiatrie en gehandicaptezorg wordt gehanteerd, dit ivm veiligheid van zowel belager als professional.
Het ziet er zeer heftig uit maar is een heel goed doordachte handeling waarbij als je je gewoon rustig je het geen pijn doet