Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:50

DatBenIkNou schreef:
Het zijn niet de Antillianen, Arubanen die 'actie' voeren. Niet de familie, die willen slechts de waarheid boven tafel en gerechtigheid. Het zijn relschoppers van overwegend Marokkaanse afkomst. Het is afschuwelijk wat er is gebeurd, maar deze rellen hebben er niets mee te maken.


En jij denkt dat die anders worden behandeld door de politie. Ga maar eens kijken bij een scootercontrole. De blanke mensen worden echt heel anders behandeld. Ik hoef m'n papieren alleen te laten zien. M'n ex (Marrokaan) moet op de rollerbank en alcohol controle en kijken of er boetes open staan. En hij is niet de enige.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:54

Tja, eerlijk?
Hier hebben we niet veel Turken/Marokkanen/Antilianen etc, wel Polen, Roemenen, en andere uit het Oostblok. Die krijgen ook eerder een alcohol controle. Het is algemeen bekend dat veel oostblokkers aardig willen drinken. Allemaal? Nee, heus niet. Is het generaliserend? Absoluut. Is het logisch? Ja, vind ik wel

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:58

Ik haat echt de discriminatie kaart, ik woon in een multiculturele wijk met verschillende problemen.
Ik word echt gewoon hetzelfde behandeld, ik denk wel dat als je zo overtuigt bent dat je anders word behandeld je het ook gewoon gaat zien.

Een goed voorbeeld hiervan is de tramervaringen van mijn moeder gisteren, de tram wou vertrekken en deed de deuren niet open.
Wij zitten op de volgende tram en in diezelfde situatie deed de tram wel open.
Lag het aan het feit dat het twee jonge poppetjes waren, of gewoon een chauffeur met een groter hart. Ik kan evengoed zeggen, het was een Marokkaanse chauffeur en hij heeft niks met mijn witte huid. Hoe gek klinkt dat? Maar andersom wordt het aanvaard?

Altijd die discriminatie kaart ik word er gek van, je zit in een land met duizend mogelijkheden en enige wat je wil zien is dat je anders behandeld wordt :r
Situatie die hier voor rellen zorgt is jaren geleden ook in belgie gebeurt met een blanke persoon.

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:10

Gillbo schreef:
Jennyj01 schreef:
Er is iemand doodgedrukt/verstikt door een paar politieagenten. Vervolgens is er schandalig gehandeld door ze. Niet geraninimeerd maar in een bus gesleurd. Terwijl een van de daders gewoon even wat stonden te drinken daarbij. Er werkelijk maar een iemand keek of er nog een pols was. Terecht dat deze mensen boos zijn. En blijkbaar moeten ze nog veel bozer worden voor dat de blanke Nederlanders door hebben wat er bij de politie allemaal mis is.

Oh ja is dat zo, de doodsoorzaak is nog niet eens bekend en jij weet al wat die is, dat is knap.
Mag die agent geen slokje water drinken dan? Er staan veel mensen bij en juist iemand die bewusteloos is moet je niet met z'n alle bovenop gaan zitten als een stelletje hysterische idioten, die moet je de ruimte geven.
Er waren mensen met de man bezig want reanimeren doe je niet op iemand met een hartslag.
Als je ook maar iets van ehbo af weer dan weet je ook dat juist 1 iemand de leiding moet nemen en de rest moet wel alert blijven maar niet overal mee bemoeien.
De bus was volgens de agenten ws de beste optie op dat moment. Ik geloof echt niet dat zij dachten: he jammer voor die kerel die laten we gewoon lekker dood gaan, kan ons het schelen.



Het nieuws niet meegekregen zeker? Gisteravond nog, uitleg OM en politie. Doodsoorzaak met grote waarschijnlijkheid toe te wijzen aan optreden politie. geen drugs/alcohol in het spel. 5Agenten geschorst en aangemerkt als verdachte!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:13

in principe ben ik ook allochtoon met een tintje.. word ik anders behandeld? nee nooit! een deel houding en verwachting naar de medemens heeft zo veel invloed.. maarja het is altijd makkelijk met je vinger naar de ander te wijze dan maar jezelf te kijken.. en naast mij ken ik genoeg andere van turks/marrokaanse afkomst en ervaart een van deze discriminatie? nee! zij voelen zich meer hollands dan allochtoon..

het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar ik weet niet wat er aan vooraf gebeurd is.. misschien waren er al meerdere opstootjes geweest? maar zal het zeker ook niet goed praten, maar om nou op discriminatie gooien

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:15

juist verdachte en hier in Nederland ben je dan nog steeds niet schuldig.
Vermoedelijk is de nekklem een oorzaak.
Dus niemand is nog veroordeeld.
Op het filmpje is ook duidelijk te zien dat de man zich blijft verzetten, ij heeft geroepen dat hij een wapen heeft.
Nu is zijn dood absoluut niet goed te praten maar ik vind het erg makkelijk om te zeggen dat de agenten dit met opzet gedaan hebben omdat het een gekleurd persoon is.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:22


liedje89
Berichten: 7159
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:16

Furrow schreef:
Altijd die discriminatie kaart ik word er gek van, je zit in een land met duizend mogelijkheden en enige wat je wil zien is dat je anders behandeld wordt :r


Sowieso nemen veel van de mensen die altijd de discriminatie kaart trekken natuurlijk ook gewoon geen eigen verantwoordelijkheid meer, voor hun gedrag of uitstraling. Mensen zijn racistisch en daarom wordt je anders behandeld nooit omdat jij zelf iets fout doet of je ook verdacht gedraagt.
Zo zat er ook eens een zwartrijder in mijn trein, hij kreeg in eerste instantie niet eens een boete maar moest wel de trein uit. Toen begon hij te roepen en te schreeuwen en weigerde hij de trein uit te gaan. Dan krijg je dus wel een boete en dreigt de conducteur met politie. Natuurlijk koos de hele coupe de kant van de conducteur want iedereen wilde door zijn bestemming en kreeg onderhand bloedende oren van die mafkees. Maar dat was natuurlijk racistisch omdat hij Marokkaan was en er toevallig alleen 5 blanke mensen in de coupe zaten. Als hij blank was geweest was het natuurlijk heel normaal geweest om zonder kaartje in de trein te zitten en de conducteur de huid vol te schelden en dan had niemand daar wat van gezegd :roll: .

Met dit geval imo ook, iemand roept op een druk festival dat ie een wapen heeft en geeft zich niet direct over. Tuurlijk wordt zo iemand dan wel met geweld tegen de grond gewerkt, al was het een albino geweest en had het niet blanker gekund? Je laat geen gewapende mensen op een druk bezocht festival lopen :? Het lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch dat als je mensen met geweld mag arresteren dat dat soms uit kan lopen op verwondingen of overlijden. Soms maak je een inschattingsfout en doe je iemand misschien veel meer schade dan de bedoeling was of heeft iemand een onzichbare afwijking waardoor het direct mis gaat als ie een klap voor zijn kop krijgt ofzo. Het valt toch nog mee dat de Nederlandse politie ieder jaar waarschijnlijk ontelbare mensen met geweld moet overmeesteren en het toch nog nieuws is als iemand daarbij overlijd :o? .

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:23

Gillbo schreef:
juist verdachte en hier in Nederland ben je dan nog steeds niet schuldig.
Vermoedelijk is de nekklem een oorzaak.
Dus niemand is nog veroordeeld.
Op het filmpje is ook duidelijk te zien dat de man zich blijft verzetten, ij heeft geroepen dat hij een wapen heeft.
Nu is zijn dood absoluut niet goed te praten maar ik vind het erg makkelijk om te zeggen dat de agenten dit met opzet gedaan hebben omdat het een gekleurd persoon is.



Dat laatste is ook helemaal niet aan de orde. 1 van de verdachte agenten is zelf Arubaan en zelfs de familie zegt dat daar geen sprake van is.

Jennyj01: Waarom reanimeren? Hij heeft waarschijnlijk dus gewoon een hartslag. Een man die bewusteloos is kun je niet reanimeren. Daar kun je zelfs vrij weinig aan doen. Niet anders dan zo snel mogelijk naar het ziekenhuis vervoeren en daar eerste hulp verlenen. Zelfs dat is gebeurd. Waarschijnlijk hebben ze zelfs tijdwinst behaald door de man in de bus te leggen en hem naar de ambu toe te rijden.
Dat wat onderzocht moet worden is enkel waarom er zo lang een nekklem aangelegd is, kon hij nog wel voldoende bewegen om aan de eisen van de agenten te voldoen om zijn handen op zijn rug te leggen.
Hier is iets afschuwelijk mis gegaan, iemand heeft het met de dood moeten bekopen.
In de krant van vandaag staan wederom getuigen verslagen, hierin staat dat zelfs de familie bij de man aandringt om mee te werken en dat hij zich rustig moet houden. Dit doet hij echter niet.
De man zelf is natuurlijk ook niet vrij te pleiten, het had alleen nooit zo ver moeten komen.

Dit alles is alleen geen reden om als een stel losgeslagen idioten door de Haagse schilderswijk te gaan rennen. De familie distantieert zich hier ook van. Maar blijkbaar hebben de relschoppers daar helemaal geen boodschap aan want het gaat hun alleen niet meer om dit voorval. Waarschijnlijk hebben ze het laatste nieuws niet eens meegekregen, maar zijn ze er echt alleen om te rellen. Triest vind ik dat. Ze hebben gewoon met hun poten van andermans spullen ed af te blijven.

DiscoDipp

Berichten: 2882
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:48

Ik vind de rellen eerlijk gezegd ook onnodig, ik snap echt wel uit diw kant dat erg boosheid en verdriet in zit maar dit is denk ik niet de manier om het te laten merken.

Ik vind dat de politie slecht hun werk heeft gedaan met de man die nu overleden is. Vooral om er over te liegen, en stel je voor niemand had dit gefilmd? Wat dan? Want ik denk dat ze daarom in eerste instantie hebben gezegd dat hij in de bus onwel is geworden.. Maar nu het gefilmd is..

En daarbij vind ik ook dat politie de laatste tijd gewoon slecht hun werk doet en niet de burgers helpt of wat dan ook.

Bij een muziek festival(tje) is ook een man onwel geworden, ik stond er recht achter, hij was meerdere malen iets over zijn ogen aan het schreeuwen. Op het moment dat mijn vriend en ik beslist hadden ernaar toe te gaan om te helpen kwam er een man op af ( achteraf zijn broer) het gebeurde allemaal in 1 seconde maar de man werd grof tegen de grond gewerkt en wat ik zag gewaarschuwd. Na een tijd het gevolgd te hebben kwam die zelfde man met water, ging bij de vent met de ogen zitten en probeerde hem wat te latem drinken, hierbij vlogen 5 politie mannen op hem af, werd weer tegen de grond gewerkt en uiteindelijk gearresteerd.

De man die onwel is geworden heeft uiteindelijk op kunnen staan, is naar de politie gelopen en heeft ( volgensmij ) hulp gevraagd, werd ook daarna grof omgedraaid, gefouileerd en gearesteerd.


Ook zo'n verhaal is met carnaval hier gebeurt. Naar mijn menig word politie in bepaalde omstreken, de laatste tijd agressiever en agressiever en reageert slecht op situaties waarbij iemand echt hulp of wat dan ook nodig heeft.


En de politie mensen die bij de overleden man waren? Mogen van mij op staande voet ontslagen worden, ten eerste wiengaat nou met 5 man op iemand zitten, en ten tweede politie die liegt? Dat vind ik al heeelemaaal ver gaan. Zo'n mensen mogen in mijn zien niet zo'n soort macht hebben.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:55

Jennyj01 schreef:
DatBenIkNou schreef:
Het zijn niet de Antillianen, Arubanen die 'actie' voeren. Niet de familie, die willen slechts de waarheid boven tafel en gerechtigheid. Het zijn relschoppers van overwegend Marokkaanse afkomst. Het is afschuwelijk wat er is gebeurd, maar deze rellen hebben er niets mee te maken.


En jij denkt dat die anders worden behandeld door de politie. Ga maar eens kijken bij een scootercontrole. De blanke mensen worden echt heel anders behandeld. Ik hoef m'n papieren alleen te laten zien. M'n ex (Marrokaan) moet op de rollerbank en alcohol controle en kijken of er boetes open staan. En hij is niet de enige.

Goh ...hoe zou dat nou toch komen?

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:01

DatBenIkNou schreef:
Jennyj01 schreef:
En jij denkt dat die anders worden behandeld door de politie. Ga maar eens kijken bij een scootercontrole. De blanke mensen worden echt heel anders behandeld. Ik hoef m'n papieren alleen te laten zien. M'n ex (Marrokaan) moet op de rollerbank en alcohol controle en kijken of er boetes open staan. En hij is niet de enige.

Goh ...hoe zou dat nou toch komen?


:=
Ik heb in de 2 jaar scootertijd nog nooit controle gehad en ben er nooit uitgepikt als ik langs een rollerbank reed. Mijn scooter was ook niet opgevoerd en reed ook verder normaal (kon toch niet harder dan 55)

Mijn broertje op dezelfde scooter is echt ontelbaar keer aangehouden voor controle enz. Kan je dat ook discriminatie noemen?
Ze kijken natuurlijk naar wie erop zit. Mijn broertje is best een grote, grove jongen. Ja, vaak zijn het toch echt de jongens die aan hun scooter of brommer sleutelen en meiden minder. Natuurlijk zijn ze er, maar je kan mij niet wijs maken dat daar net zo vaak iets "mis" mee is.
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 02-07-15 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:01

Misschien kunnen jullie je nog een zelfde soort incident herinneren, jaar of 4, 5 geleden? Bij een feest ook in den haag viel ook een dode, bij een aanhouding door bewakingspersoneel. Dit was gewoon een blanke, Nederlandse jongen. Ik snap niet waarom het nu ineens een discriminatie geval zou zijn. Zelfs de zwarte Piet discussie wordt er bijgehaald. Wat een onzin.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:05

Uiteraard valt wat er gebeurd absoluut niet goed te praten. Deze agent heeft buiten proportioneel geweld gebruikt. Maar met discriminatie heeft dit niks te maken, net als de rellen niks met het incident te maken hebben! Dat zijn gewoon raddraaiers en relzoekers.

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:53

Jennyj01 schreef:
DatBenIkNou schreef:
Het zijn niet de Antillianen, Arubanen die 'actie' voeren. Niet de familie, die willen slechts de waarheid boven tafel en gerechtigheid. Het zijn relschoppers van overwegend Marokkaanse afkomst. Het is afschuwelijk wat er is gebeurd, maar deze rellen hebben er niets mee te maken.


En jij denkt dat die anders worden behandeld door de politie. Ga maar eens kijken bij een scootercontrole. De blanke mensen worden echt heel anders behandeld. Ik hoef m'n papieren alleen te laten zien. M'n ex (Marrokaan) moet op de rollerbank en alcohol controle en kijken of er boetes open staan. En hij is niet de enige.


Sorry maar dit vind ik echt onzin :o
Om een klein voorbeeld te noemen als je naar wegmisbruikers kijkt en ziet wat soms allochtonen uitkramen tegen die mensen als ze 3 overtredingen hebben begaan. En ze alsnog maar 1 bekeuring krijgen vind ik toch bijzonder want ik had ze gewoon alle 3 gekregen. Dus ik ben het niet met je eens over de discriminatie van de politie. Kom op zeg

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:01

Dus jij vind een programma als wegmisbruikers opjectief?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:44

Helemaal eens met SAKKIA.

En ik snap nog steeds niet waar mensen extreem geweld zien in de filmpjes? Waarschijnlijk is er een nekklem niet goed gezet en is dat helemaal.verkeerd gegaan. Maar ik zie geen opgefokte agenten die het liefst zo hard mogelijk erin willen. Eerder veel rust en iemand die weigert zin handen te tonen en die juist bij zijn buik houdt. Met de mogelijkheid dat hij een wapen bij zich draagt wil je dan toch echt die handen zien. En als je niet meewerkt wordt er geweld gebruikt. Die nekklem is niet goed, maar natuurlijk nooit zo bedoeld door die agent.

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:04

Op ad.nl staat dat de familie van mitch de staat aansprakelijk stelt. Moeder van mitch was immers afhankelijk van de inkomsten van haar zoon. Blijf erbij dat hij gewoon niet had moeten roepen dat hij een wapen had. En zich niet had moeten verzetten bij zijn arrestatie. Als ik op het Binnenhof roep dat ik een bom heb of een wapen word ik ook hard naar beneden gewerkt. En dat doen ze ook niet met 2 man maar met 10

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:10

Ik denk dat iedereen gewoon maar even moet afwachten wat het uiteindelijke onderzoek voor conclusie gaat opleveren. :j

Er wordt zoveel gepraat en gedaan en vooralsnog is alleen bekend dat hij is overleden door zuurstofgebrek en dat de betrokken partijen als verdachte zijn aangemerkt.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:51

DatBenIkNou schreef:
Misschien kunnen jullie je nog een zelfde soort incident herinneren, jaar of 4, 5 geleden? Bij een feest ook in den haag viel ook een dode, bij een aanhouding door bewakingspersoneel. Dit was gewoon een blanke, Nederlandse jongen. Ik snap niet waarom het nu ineens een discriminatie geval zou zijn. Zelfs de zwarte Piet discussie wordt er bijgehaald. Wat een onzin.


Dus dit...het is gewoon tuig wat alles aangrijpt om maar te kunnen rellen en dan vinden ze t raar dat ze extra gecontroleerd worden. Ik snap dat wel hoor.

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:59

Kozbi schreef:
Ik vind de rellen eerlijk gezegd ook onnodig, ik snap echt wel uit diw kant dat erg boosheid en verdriet in zit maar dit is denk ik niet de manier om het te laten merken.

Ik vind dat de politie slecht hun werk heeft gedaan met de man die nu overleden is. Vooral om er over te liegen, en stel je voor niemand had dit gefilmd? Wat dan? Want ik denk dat ze daarom in eerste instantie hebben gezegd dat hij in de bus onwel is geworden.. Maar nu het gefilmd is..

En daarbij vind ik ook dat politie de laatste tijd gewoon slecht hun werk doet en niet de burgers helpt of wat dan ook.

Bij een muziek festival(tje) is ook een man onwel geworden, ik stond er recht achter, hij was meerdere malen iets over zijn ogen aan het schreeuwen. Op het moment dat mijn vriend en ik beslist hadden ernaar toe te gaan om te helpen kwam er een man op af ( achteraf zijn broer) het gebeurde allemaal in 1 seconde maar de man werd grof tegen de grond gewerkt en wat ik zag gewaarschuwd. Na een tijd het gevolgd te hebben kwam die zelfde man met water, ging bij de vent met de ogen zitten en probeerde hem wat te latem drinken, hierbij vlogen 5 politie mannen op hem af, werd weer tegen de grond gewerkt en uiteindelijk gearresteerd.

De man die onwel is geworden heeft uiteindelijk op kunnen staan, is naar de politie gelopen en heeft ( volgensmij ) hulp gevraagd, werd ook daarna grof omgedraaid, gefouileerd en gearesteerd.


Ook zo'n verhaal is met carnaval hier gebeurt. Naar mijn menig word politie in bepaalde omstreken, de laatste tijd agressiever en agressiever en reageert slecht op situaties waarbij iemand echt hulp of wat dan ook nodig heeft.


En de politie mensen die bij de overleden man waren? Mogen van mij op staande voet ontslagen worden, ten eerste wiengaat nou met 5 man op iemand zitten, en ten tweede politie die liegt? Dat vind ik al heeelemaaal ver gaan. Zo'n mensen mogen in mijn zien niet zo'n soort macht hebben.


En dat baseer je op deze twee voorvallen, dat DE politie niet goed hun werk doet? Maak jij de rest van de agenten in heel nederland ook mee dan? Omdat ik zelf werkzaam ben binnen de politie reageer ik hier op. Ik heb gister in mijn motorpak op een snikhete zolder een man staan reanimeren die daardoor nog een tweede kans heeft gekregen. Binnen twee minuten was ik ter plaatse waarbij ik zelf risico's heb genomen in het verkeer om het leven van iemand anders te redden.

Wat er nu gebeurt is, is vreselijk. Voor de jongen zelf, familie, vrienden maar ook zker voor de politieagenten. In dit hele verhaal zijn er alleen maar verliezers! en als, na alle onderzoek blijkt dat het geweld van de politie echt de oorzaak is van zijn dood dan vind ik het ook terecht dat de agenten daarvoor gestraft moeten worden. Wel kan ik met zekerheid zeggen dat dit de ergste nachtmerrie is voor elke agent en ik hoop dat burgers zich beseffen dat wij in situatie's komen waarbij er soms geen andere oplossing is dan geweld. Ik ben er zelf niet bijgeweest en weet ook niet wat er zich hiervoor heeft afgespeeld waardoor de collega's deze beslissing hebben moeten nemen.

Anoniem

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:03

Volgens mij zijn eerder relschopper die buitensporig geweldig plegen dan dat de politie dat doet.

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:47

Jennyj01 schreef:
Dus jij vind een programma als wegmisbruikers opjectief?


Ik vind vooral dat niet iedereen discriminatie moet roepen -O- wordt daar zo simpel van

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:33

Toen die agenten op die man sprongen, dachten ze toch dat ie gewapend was omdat ie zijn handen niet liet zien en riep dat ie een wapen had?

Wie van ons zou dat doen, op een man afspringen die mogelijk een wapen heeft, zodat andere mensen hopelijk niet gewond raken als hij dat wapen wil gebruiken?

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:45

LiesxAnne schreef:
En dat baseer je op deze twee voorvallen, dat DE politie niet goed hun werk doet? Maak jij de rest van de agenten in heel nederland ook mee dan? Omdat ik zelf werkzaam ben binnen de politie reageer ik hier op. Ik heb gister in mijn motorpak op een snikhete zolder een man staan reanimeren die daardoor nog een tweede kans heeft gekregen. Binnen twee minuten was ik ter plaatse waarbij ik zelf risico's heb genomen in het verkeer om het leven van iemand anders te redden.

Wat er nu gebeurt is, is vreselijk. Voor de jongen zelf, familie, vrienden maar ook zker voor de politieagenten. In dit hele verhaal zijn er alleen maar verliezers! en als, na alle onderzoek blijkt dat het geweld van de politie echt de oorzaak is van zijn dood dan vind ik het ook terecht dat de agenten daarvoor gestraft moeten worden. Wel kan ik met zekerheid zeggen dat dit de ergste nachtmerrie is voor elke agent en ik hoop dat burgers zich beseffen dat wij in situatie's komen waarbij er soms geen andere oplossing is dan geweld. Ik ben er zelf niet bijgeweest en weet ook niet wat er zich hiervoor heeft afgespeeld waardoor de collega's deze beslissing hebben moeten nemen.

Respect, collega! Goed gewerkt! En verder doen we het toch nooit goed.

Vreselijk dat die man zijn verzet heeft moeten bekopen met zijn eigen dood. Ik hoop dat het onderzoek gaat aantonen wat er precies is fout gegaan en dat het korps de collega's niet in de kou laat staan. Het zal je maar gebeuren. Ik heb ook al de nodige aanhoudingen met verzet gehad, en neem maar van me aan dat het echt geen pretje is als je je aan het realiseren bent dat je iemand écht pijn moet gaan doen, omdat hij niet onder controle te krijgen is. Heb een paar weken geleden nog met iemand liggen worstelen die probeerde om mij te grazen te nemen. Het laatste wat je wil is dat je verdachte door jouw toedoen zwaar letsel oploopt of overlijdt.