Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:08

mylittlejoy schreef:
Lante schreef:
Een werkelijk goed opgeleid paard moet een super fijn na te rijden leermeester/proffesor zijn. Kijk naar Damon Hill. Zijn nieuwe amazone rijdt er weer zo op weg. Dat is een goed voorbeeld van een netjes opgeleid paard.


Dat vind ik wat simpel gesteld. In de praktijk heb je ook gewoon te maken met een karakter met zijn eigen voorkeuren. De ene gaat wat makkelijker met verandering om dan de ander.


Idd veel te simpel gesteld. Ik leid al jaren allerlei paarden op op precies dezelfde manier, met het merendeel kan iedereen zo weg rijden, maar er zijn er echt wel een paar bij die je absoluut niet als leermeester kan inzetten omdat ze stapelgek worden van verkeerde hulpen.
Dat de nieuwe amazone van Damon Hill er zo op weg rijdt zegt misschien meer over het talent van dat meisje? :)*

NB met scores van over de tachtig procent kun je mijns inziens ook moeilijk stellen dat Totilas door Rath niet na te rijden is....

Heb me weer heerlijk verbaasd over de opmerkingen die hier weer in de rondte zijn gevlogen, zoals het natuurlijk achter gesloten deuren in rollkur rondrijden (maar als er dan bekend wordt dat het losrijden openbaar was en er goed uitzag is dat wel lullig natuurlijk.... :(:) ).
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 02-07-15 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

purkie

Berichten: 1720
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:12

tessyke schreef:
Als je de dressurpaarden van nu in beslag zou nemen voor oorlog dat zit de helft na 5 schoten al aan de andere kant van het land :')


ben je wel lekker snel over de grens wanneer de russen aanvallen,

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:10

Ze hebben echt niet achter gesloten deuren los gereden hoor.
Iedereen kon daar binnen, en langs drie wanden waren ramen. Vanuit de kantine kon je ze nog beter zien...
Moest het achter gesloten deuren zijn, hadden ze de ramen wel afgeplakt.

En rollkur was er ook niet bij. Hij werd echt netjes gereden! Heel vriendelijk.
Terwijl ik heel wat amazones gezien heb die dag die veel bruter en onvriendelijker waren! Paarden met open mond, stang doorgetrokken, neuzen totaan de tenen trekken, enz.
Totilas heeft op geen enkele keer zo eruit gezien. Die werd heel netjes en vriendelijk gereden.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:34

Idd ik heb ze de vorige keer in België gezien en toen was het losrijden ook heerlijk om naar te kijken, zo rustig en relaxed. Maar dat is natuurlijk niet leuk, er moet wel wat te zeiken blijven dus als er niets is.... dan verzinnen ze wel wat!

Getup

Berichten: 8329
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:11

ik vind het superleuk, dat ze gestart zijn en hoop echt, dat hij nu heel blijft. Ik had het graag willen zien, en moet wel hard lachen om de aktie van bettine, die 1 + 1 bij elkaar opgeteld had :D

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:31

horseyfries schreef:
Idd ik heb ze de vorige keer in België gezien en toen was het losrijden ook heerlijk om naar te kijken, zo rustig en relaxed. Maar dat is natuurlijk niet leuk, er moet wel wat te zeiken blijven dus als er niets is.... dan verzinnen ze wel wat!

Nou dit dus. Gewoon allemaal volwassen penny's