Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:08

Fijn voor ze! Nu hopen dat het goed blijft gaan :)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:10

Het gevoel heb ik er zeker niet bij deze combi als bij Edward Gal. Maar dat is puur persoonlijk en dat neemt zeker niet weg dat ik ze echt super fijn voor ze vind en dat het er ook netjes uitziet. Ik moet wel zeggen dat ik de eerste kur van hun samen echt prachtig vond. Jammer dat die Totilas toen niet aan het rijden kreeg.

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:11

_Yasmine_ schreef:
DeniiSee schreef:
Hij reed apart los maar je mocht gewoon foto's maken hoor. Wij stonden ook langa de binnen baan en daarnaa buitenbaan foto's te maken :)
Fijn dat hij weer heeft kunnen starten, ik vond het weer gaaf hem te zien en vast te kunnen leggen!


Dus jij hebt foto's om te delen *\o/*
Hint hint hint.

Hoe kwamen ze op jou over?




Haha inderdaad!

Hier alvast één dan :)

Afbeelding

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:18

Wauw, dit is pas nieuws!
Ik vind het filmpje best oke hoor.

Cinnepin

Berichten: 8957
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:19

Oef ik vind Totilas geen fijne blik in de hebben....en die stang is zowat horizontaal.....

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:33

_Yasmine_ schreef:
Slim aangepakt! zo stond er veel minder druk op. Benieuwd hoe het gegaan is :j


Jep zo was de druk toch een stuk mindet.
Goede zet vind ik op zicht.
Hopelijk komt het nu goed met toot en rath.

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:43

De stang slaat door vanwege de losse kinketting, wat veel vriendelijker is dan een strakke kinketting waardoor de stang niet door kan slaan. Als je geen verstand van zake hebt, reageer dan niet.

Daarnaast is toot natuurlijk een gigantisch kanon, doe het maar eens na! Geweldig dat we deze legende terug mogen zien in de ring :)!

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:51

Hiephoi totilas en Rath zijn weer gestart en dat niet al te ver van mijn huis af. Zag op FB een link staan waar je de proef kon zien. Heerlijk om te zien dat er fietsers en koeien in de buurt zijn. Op een paar fouten na vond ik het wel een goede proef.

Niet te vergeten dat hun al ruim een jaar niet meer zijn gestart. als Totilas en Rath meer wedstrijd ritme krijgen gaan we nog veel van hun horen.

Nu nog alleen hopen dat Totilas blessure vrij blijft natuurlijk.

Katyatje

Berichten: 1866
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:04

Wat fijn dat ze op deze manier een keer rustig zijn kunnen starten. Hopelijk raken ze deze keer echt op gang.
Inderdaad geen spectaculaire proef, maar dat komt door vele factoren. Ze zijn nog niet terug op topniveau, 't is geen kür dus geen muziek en 't is geen groot concours waardoor de hele sfeer anders is.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:21

Ik wou net zeggen. Zie hier zowel stang als trensteugel niet strak staan, dus die druk valt wel mee.
En misschien moeten we nog eens kijken naar de uitgestrekte draf bij Gal. Die was met Toot absoluut niet zoals de richtlijnen het voorschrijven hoor.
Van voren de benen eruit, maar van achteren werd de pas korter. Heel apart die voorbenen, maar daar gaat het toch eigenlijk niet om.

Dus we kunnen wel Rath af gaan kraken, maar waarom ?
Waarom zouden we überhaupt iemand afkraken.
Laat mensen toch in hun waarde.

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:22

Top van paard en ruiter!
Fijn dat Toot nog weer z'n beste beentje voor mag zetten.
Nu hopen dat 'alles heel blijft'.

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:24

Losse kinketting. Stang niet doorgeslagen maar horizontaal. Neusje mooi op de loodlijn. Oortjes mooi gefocust.

Nee. Hij straalt nog niet uit: iedereen aan de kant. Hier ben ik, Totilas, de King van de fokking dressuurring.

Maar als je hier issues mee hebt, ben je gewoon een beroepsazijnpisser. Als hij nog wat scherper wordt, wordt hij een waardevolle aanvulling voor het Duitse team en zeker ook een kanshebber individueel.

LisaxSilvano

Berichten: 282
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:27

dresjoepie schreef:
LisaxSilvano schreef:
Was heel gaaf hem eens te zien en mogen aaien! :D


[ [url=m/Nbz7rJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Brutale mensen komen veel verder zie je wel :o Een kusje ook nog _/-\o_ _/-\o_ wat zal jij lekker slapen vnv ?

Heeft die nou rode sokken aan? beetje jammer dan weer Wel een hele mooie foto


Ik vroeg het heel netjes hoor :o
Ja dat zeker!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:36

Ik had ook de eer hem aan het werk te kunnen zien :D

En voor al degenen die negatieve commentaar hebben: zolang je alleen kunt afgaan van een paar foto's, hoef je niet zo negatief te doen.

Hij zag er goed uit, werd netjes gereden, en zag er zeker niet ongelukkig uit!

Dat de stang eens een keertje wat verder door getrokken is, is ook geen ramp he.
Ik heb daar andere paarden gezien! Overal mond open, een paard zelfs een blauwe tong...
En daar heeft niemand dan iets op tegen? :)
Ik wil niemand afbreken, maar zou het wel zo netjes vinden als iedereen ook Mathias in zijn waarde laat.
Tenzij jullie het allemaal zoveel beter zouden kunnen :Y)

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:06

Ik denk dat de meeste mensen die het over de eerdere chemie van Totilas en Edward hebben en dit niet terug kunnen vinden bij Matthias en Totilas, het eerder hebben over de chemie van Edward. Edward is een hele charmante persoonlijkheid en weet het publiek op een leuke manier naar zich toe te trekken. Matthias heeft dat wat minder, maar ik zie Totilas hier heel fijn lopen en als Edward erop gezeten had ipv Matthias en eenzelfde proef had neergezet na een blessure, dan had je alleen maar lovende kritiek gehad.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:10

Ik heb de proef gezien. Ik vond het 100 keer beter lopen dan een aantal maand geleden. De appuyementen vind ik minder netjes, en de galopwissels kunnen beter.
Maar ja wie ben ik, op het moment doe ik het hem ook niet na. :o

Maar als dit het begin is ben ik wel benieuwd waar ze gaan eindigen.

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:18

WAT een machtig paard.. wat een atleet!! Prachtige proef

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:40

Die jury's en schrijvers, die hadden dit toch ook niet gedacht toen ze vanmorgen uit bed stapten...

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 00:46

Hij loopt misschien wat opgekruld maar de teugels staan niet strak! Ik vind tot nu toe de foto's er goed uit zien. Goed idee om stilletjes een iets minder groot concours te rijden. Staat hun veel beter :)

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 01:45

Het commentaar is beter dan een komedie _/-\o_ :')


Wie had dat gedacht... wel super om ze weer in de ring te zien! :))


En wat een leuke reacties van de mensen die erbij waren! :))

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 07:32

Ik heb het toot /rath onderwerp de laatste tijd vrij lachwekkend gevonden en had er weinig hoop op.
Ik heb maar even gauw gisteravond een stukje gezien en voor wat ik kon zien zag het er netjes uit en zag toot en ontspannen en goed uit.
Ik vond het een fijn beeld en het is super dat toot weer in de ring is, nou hopen dat er niet weer wat tussen komt.
Ik denk dat hij het goed heeft gedaan om het niet te melden, zo zat niet alles en iedereen op zijn lip.
Het getuigd ook van lef.
Langzaam begin ik zelfs respect te krijgen voor Rath, hij had immers ook op kunnen geven na alle negatieve reacties en tegenslagen.
En toot die heeft het daar best naar zijn zin.

Tendance

Berichten: 6134
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:05

LBLGypsyCobs schreef:
Die jury's en schrijvers, die hadden dit toch ook niet gedacht toen ze vanmorgen uit bed stapten...


Ik denk dat die niet zo onder de indruk zijn hoor. Juryleden niet tenminste.
Toot wordt hier door sommigen bijna heilig verklaard, maar voor veel juryleden is het gewoon een combinatie die beoordeeld moet worden.

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:05

Bettine schreef:
En ook nog eens super vriendelijk naar iedereen!
Stond iedereen uitgebreid te woord, alle fans mochten met Toot op de foto, noem maar op :)


Dit vind ik heel erg voor hem pleiten!
Hij bevindt zich op zo'n wedstrijd toch in het hol van de leeuw (letterlijk!) :D

Hopen dat ze lekke verder blijven rijden en vaker kunnen starten!

manubres

Berichten: 2786
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:13


rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:21

Tendance schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Die jury's en schrijvers, die hadden dit toch ook niet gedacht toen ze vanmorgen uit bed stapten...


Ik denk dat die niet zo onder de indruk zijn hoor. Juryleden niet tenminste.
Toot wordt hier door sommigen bijna heilig verklaard, maar voor veel juryleden is het gewoon een combinatie die beoordeeld moet worden.


Dit vind ik een van de meest zinnige opmerkingen in een heleboel Rath/Toot topics.
Mensen, het is een paard, geen halfgod. Honderden (wat zeg ik? Duizenden) paarden worden verkocht en gereden door mensen die ze niet zo "goed" rijden als de vorige eigenaar of ruiter. Daar gaan ze niet dood van hoor. Zonde? Ach, ik vond hem bij Edward vaak te "electrisch" met dat voorbeen boven z'n hoofd uit ;) en achter echt niet zo groot als voor. Er is bij iedere combinatie wel wat aan te merken. Ik hoop gewoon dat het paard weer voor het grote publiek te zien komt, kunnen de liefhebbers weer lekker genieten. Maar wel dat Nederland de landenwedstrijd wint, dat dan weer wel. :D