Kürmuziekproducent Theo van Bruggen is overleden. Dat maakte collega Joost Peters op zijn facebookpagina bekend. Theo werd 65 jaar.
Theo kwam in aanraking met de paardensport via zijn zus Inge Fokker. Zij was ook de eerste die Theo, die toen muziek maakte voor commercials en documentaires, vroeg om een kür te componeren. Later maakte Van Bruggen onder andere de Griekse kür voor Coby van Baalen met Olympic Ferro. Ook Carl Hester wist de Nederlandse kürproducent te vinden voor zijn Freestyle.
Voor Mischa Koot, de vriendin van Joost Peters en haar zus Barbara maakte Van Bruggen küren in hun Young Riders tijd. Peters:”Zijn overlijden komt voor mij totaal onverwacht. Ik werd vanmorgen door Mischa getipt over een bericht maar vanmiddag wist ik pas zeker dat het bericht echt waar was. Ik wens zijn vrouw, familie en vrienden heel veel sterkte.”
Van Bruggen’s bedrijf Horsedances International maakte de afgelopen twintig jaar meer dan dertig Olympische küren, maar ook voor een wedstrijd van de lokale ponyclub kon je bij Van Bruggen terecht. Later bouwde van Bruggen Topdressage.tv.
Jakkes, wat een nare berichten toch steeds. Sterkte aan de familie en bekenden.
NatasjavE
Geplaatst: 27-06-15 21:12
Wow,..Theo!!! Hij was vroeger heel veel op manege Gunterstein.(destijds de thuisbasis ook voor Inge) Vooral als we les hadden. Heb nog een hele serie foto's van de springles liggen die hij gemaakt had.
Heel veel sterkte met dit verlies Inge. 65 is echt veel te jong.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 27-06-15 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt
NatasjavE
Geplaatst: 27-06-15 21:13
Abacab schreef:
Pfoe dat is schrikken, zo jong en onverwacht. Theo zat trouwens ook op Bokt.