Tweehonderd verwaarloosde paarden aangetroffen in de VS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Tweehonderd verwaarloosde paarden aangetroffen in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 09:54

http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz

Afbeelding

Tweehonderd paarden zijn in beslag genomen in Texas, de Verenigde Staten. De paarden werden verwaarloosd aangetroffen samen met wat geiten en melkkoeien.

De dieren stonden gestald op boerderij. De eigenaren werden gearresteerd op verdenking van verwaarlozing van hun dieren. De rechtbank heeft de eigenaren schuldig verklaard en de paarden in beslag genomen. Door het grote aantal paarden blijven de meesten op de boerderij, waar politie toeziet op de bescherming en de verzorging van de dieren.

"De Houston SPCA zorgt ervoor dat de dieren medische behandeling krijgen en goede verzorging die paarden nodig hebben. Volgens de organisatie waren de meeste paarden uitgehongerd, moesten hun hoeven nodig verzorgd worden en hadden zij last van bloederige wonden."

"Achttien paarden hebben we nu medisch behandeld en worden getransporteerd naar het Houston SPCA opvangcentrum. Er ligt nog enorm veel werk in het verschiet."

Anoniem

Re: Tweehonderd verwaarloosde paarden aangetroffen in de VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:57

jeutje dat zal inderdaad erg veel werk worden maar gelukkig zijn ze nu in goede handen. Zal de eigenaren boven het hoofd zijn gestegen de verzorging voor zo ontzettend veel dieren. Jammer dat ze de SPCA niet zelf ingeschakeld hebben dan....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:04

Weet je wat ik nu nooit zo goed bij dit soort berichten snap: de gigantische hoeveelheid dieren. Vooral omdat het vaak toch mensen betreffen die nu niet bepaald in goede doen zijn financieel gezien. Sterker nog; bij veel van dit soort gevallen heb ik het idee dat die mensen niet eens het geld hebben om 1 of 2 paarden fatsoenlijk te kunnen onderhouden.
En dan zoveel dieren. Ik snap wel natuurlijk dat het een animalhoarder is (kan bijna niet anders met deze hoeveelheden en omstandigheden), maar ik snap niet dat het eerst zover moet komen, voordat er ingegrepen wordt.
Misschien toch eens een wet instellen die een maximum stelt als je particulier bent en dus hobbymatig dieren houdt. Ja dat is lullig voor diegenen die wel hun zaakjes voor elkaar hebben, maar aangezien het om levende wezens gaat, zou welzijn van dieren belangrijker moeten zijn dan het pleziertje van de mens.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:27

Het was een fokkerij van quarter horses en bedrijf dat zuivel produceerde, geen particulier.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:53

200 nog wel...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:13

200... Sodeknetter!

Nyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:17

xxCYNNxx schreef:
Weet je wat ik nu nooit zo goed bij dit soort berichten snap: de gigantische hoeveelheid dieren. Vooral omdat het vaak toch mensen betreffen die nu niet bepaald in goede doen zijn financieel gezien. Sterker nog; bij veel van dit soort gevallen heb ik het idee dat die mensen niet eens het geld hebben om 1 of 2 paarden fatsoenlijk te kunnen onderhouden.
En dan zoveel dieren. Ik snap wel natuurlijk dat het een animalhoarder is (kan bijna niet anders met deze hoeveelheden en omstandigheden), maar ik snap niet dat het eerst zover moet komen, voordat er ingegrepen wordt.
Misschien toch eens een wet instellen die een maximum stelt als je particulier bent en dus hobbymatig dieren houdt. Ja dat is banketstaaf voor diegenen die wel hun zaakjes voor elkaar hebben, maar aangezien het om levende wezens gaat, zou welzijn van dieren belangrijker moeten zijn dan het pleziertje van de mens.

Je kunt de wet wel instellen maar ze zullen zich er toch niet aan houden, dat doen ze nu immers ook niet.