Merrie mishandeld in Dalfsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Merrie mishandeld in Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 12:34

http://www.rtvdrenthe.nl

Afbeelding

In het Overijsselse Dalfsen is in de nacht van dinsdag op woensdag een paard mishandeld. Dat heeft de politie vandaag laten weten. De merrie stond in een weiland tussen de Koesteeg en de N34.

De politie roept mensen op zich te melden als ze iets van de mishandeling hebben gezien.

De afgelopen weken zijn in Drenthe verschillende paarden opzettelijk verwond. Dat gebeurde onder meer in Gasselte, Balloo, Roden, Eext en Paterswolde. Ook vanuit andere regio's in het land zijn mishandelingen gemeld.

_Balou

Re: Merrie mishandeld in Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:37

Wanneer stopt deze nachtmerrie?! ;(

Alweer in de buurt, telkens in t oosten de laatste tijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:39

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:39

Was zelfs net op de radio...

Hoe is het arme dier eraan toe?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:41

Ik ben inmiddels lid van een Facebookgroep waarin meldingen en informatie gedeeld worden. Ik vraag me af wat er nog aan te doen is. Hij lijkt niet te stoppen/Ze lijken niet te stoppen te zijn. Wat moeten we hiermee? Zo langzamerhand begin ik ook wel een beetje zenuwachtig te worden.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:44

Ik sta de laatste tijd als ik de paarden hoor rennen ook meteen naast mn bed om naar buiten te kijken, word er erg bang van..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:53

Het is jammer dat er geen duidelijk meldpunt is. Het lijkt mij veel makkelijker als alle meldingen bij dezelfde personen gemeld wordt.
Wij zitten in de regio (niet heel dichtbij) en hadden gister een verdacht persoon op het erf met een scooter. Ik had wat foto's (helaas erg wazig en geen kenteken van de scooter) en die heb ik net doorgestuurd naar de politie. Maar het was best even zoeken waar ik dat dan precies moet melden.

Maar ik hoop dat ze er wat mee kunnen. Wij houden de ogen iig goed open en melden alles wat we niet vertrouwen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:09

Gatsie echt steeds meer in de buurt. Gelukkig hebben ze goede waakhonden bij m'n merrie op stal. Al hebben die ook soms dat ze het niet zien/horen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:34

gadverdamme, weer dichtbij :( Laten ze die gek(ken) maar eens een keer pakken!

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:36

Godverdomme. Walgelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:49

He verdomme!! Zal je altijd zien, het begint er op te lijken dat ze per Provincie te werk gaan, mij benieuwen wanneer Zuid Holland goed aan de beurt is, want het lijkt erop alsof die als enige nog niet echt goed "behandeld" is door dit "ongedierte"...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:51

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:53

Shanna schreef:
Niet helemaal up to date, maar volgens dit overzicht zijn er wel meerdere ''veilige'' provincies. Zoals zeeland en friesland.

http://horsetalk.co.nz/2014/06/13/natio ... z3e1B6uTHW

Het enige probleem is dat het (denk ik) om meerdere daders gaat. Anders zou het vrij onlogisch zijn dat hij actief is van Limburg tot Groningen terwijl het in Nederland stikt van de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:58

Dat dacht ik dus ook steeds Eilleen333, ik heb zelf het idee van een soort van "sekte" achtig iets, dat ze elkaar erna vol trots hun daden vertellen ofzo, maar vind het wel apart dat ze zo steeds een bepaalde provincie aanpakken.
Zeeland heeft ook idd al verscheidene mishandelingen achter de kiezen, van Friesland weet ik het zo niet uit het hoofd....

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:59

Bah, wel heel dichtbij. Deze persoon/personen mogen wel even aan de deur komen. Kzou graag even een praatje met ze willen maken terwijl de politie onderweg is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:01

ohjajoh6 schreef:
Dat dacht ik dus ook steeds Eilleen333, ik heb zelf het idee van een soort van "sekte" achtig iets, dat ze elkaar erna vol trots hun daden vertellen ofzo, maar vind het wel apart dat ze zo steeds een bepaalde provincie aanpakken.
Zeeland heeft ook idd al verscheidene mishandelingen achter de kiezen, van Friesland weet ik het zo niet uit het hoofd....

Het kan goed zijn dat het enkele daders zijn. Op de kaart zie je bv wel diverse 'hotspots' waar er meer gevallen zijn. Ik denk niet dat de persoon uit Limburg ook de dader is in Groningen, maar ik denk bv wel dat de zaken uit Limburg verband met elkaar houden.
Het kan inderdaad dat het mensen zijn van een bepaalde 'groep'. In dat geval zou het in theorie op internet te vinden moeten zijn als ze met elkaar communiceren mbv een forum oid.

Maar het is gewoon bagger dat je er niets tegen kan doen. Ik zou echt niet weten hoe ik mijn paard beter moest beveiligen. Behalve goed opletten en verdachte mensen melden bij de politie kan je weinig doen denk ik.
Ik heb de paarden niet aan huis, dus camera's plaatsen oid is geen optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:02

Ik vraag me nu wel af, zullen de daders onderling (misschien op 1 of ander ziekelijk forum) ook contact hebben met elkaar en ''opscheppen'' over hun daden al dan niet voorzien van foto's en nieuwsberichten om hun verhaal aan te sterken?
Ze brengen elkaar tenslotte op ideeen en zien bij elkaar dat je het ongestraft kan doen. De ene met wat meer lef dan de ander (locatie met meer kans om betrapt te worden e.d.).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:07

Nou schaam je maar niet hoor, er zijn al gevallen bekend bij de mensen in de "achtertuin" om het zo maar te zeggen en zelfs een aantal op stal...
Hier staan ze in principe vrij veilig, met een grote waakse hond die op stal slaapt en toch slaap ik ook niet rustig en ik lig er nog pal naast ook...
1 ding; als ik die persoon toch betrap op heterdaad, ga ik met plezier 10 jaar de bak in...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:09

ohjajoh6 schreef:
Nou schaam je maar niet hoor, er zijn al gevallen bekend bij de mensen in de "achtertuin" om het zo maar te zeggen en zelfs een aantal op stal...
Hier staan ze in principe vrij veilig, met een grote waakse hond die op stal slaapt en toch slaap ik ook niet rustig en ik lig er nog pal naast ook...
1 ding; als ik die persoon toch betrap op heterdaad, ga ik met plezier 10 jaar de bak in...

Hier net zo. Ik hoop voor die persoon dat ik die dag niet met de auto ben maar op de fiets. Mocht ik met de auto zijn, dan raad ik ze aan om niet weg te rennen, mijn Renault 5 valt vluchtende mensen aan you know ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:15

Ik heb op elke hoek een hele vieze hooi of mestvork in de aanslag staan....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:13

Ik hoop dat ze hem een keer vinden in een weiland na een trap voor zijn harsen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:14

Ook hier eet mijn peugeot mensen als t echt moet brr moet em niet tegen komen, wij hebben hier ondertussen wel de weide beveiligd.
Maar idd ook hier een mestvork ergens neer gezet om zo te kunnen pakken, mocht dit nodig zijn.

Hier zit er de angst toch ook best goed in nadat er 4 mannen op onze weide zijn geweest.

Misschien is t ook handig om dat topic op bokt te sluiten waar in mensen foto,s en filmpjes delen hoe hun paarden staan, t is een grote jnformatie topic voor de dader/s

Maar t mag van mij ondertussen wel stoppen, ik hoop echt dat de dader eerdaags gewoon gepakt word.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 25-06-15 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:15

heel dichtbij |(

KyraX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:23

Het houd niet op.. Nee niet van zelf :n

Md_ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:23

Het houd niet op... |(