Foto: helenrigbyphotography.com
Hij is dan wel erg klein, maar het Amerikaanse miniatuurpaardje Microdave (v. Little Dave) heeft sinds zijn geboorte op 11 juni al heel wat kattenkwaad op zijn kerfstok.
Het overokleurige veulentje met de blauwe ogen was vlak na zijn geboorte 30,5 cm groot. Het is de bedoeling dat hij carrière maakt in de showring.
Microdave heeft het erg naar zijn zin op de weide in Kent (Groot-Brittannië) en galoppeert de weides door. Grenzen kent hij niet, aangezien hij gewoon onder de afsluitingen door kan.
Eigenaar Jen Baldwin Murphy vertelt: "Hij doet het erg goed en wordt steeds ondeugender. Hij galoppeert onder de afsluiting door en maakt zijn moeder helemaal gek. Ik moet er er een extra afsluiting onder plaatsen, zodat hij niet kan ontsnappen. Mijn hooiopslagplaats is al omgevormd tot een miniatuurstal met lage deuren. Mensen kunnen niet geloven hoe klein hij is, zijn schoft komt lager dan je knieën als je naast hem staat. Hij is erg populair en krijgt voortdurend bezoek. Ik check de zakken van die mensen wanneer te vertrekken, om te zien of ze hem niet gestolen hebben."
Dressuuramazone Baldwin Murphy houdt pas twee jaar miniatuurpaardjes, als ontspanning. Ze wilde Microdave oorspronkelijk verkopen, maar toen ze zijn bijzondere kleur en blauwe ogen zag, besloot ze hem te houden.
. 

Even groot als een knuffelpaardje wat nog ergens in mijn kamer ligt.