Mestproblemen voor softwaregigant Bill Gates

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Mestproblemen voor softwaregigant Bill Gates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 08:49

bokt.nl / www.horsetalk.co.nz

Op het domein van softwaregigant Bill Gates is al een tijdje een saga rond paardenmest aan de gang. Zijn fonds, Mallet Hill Trust, kan daar nu een einde aan maken door een boete van 30.600 dollar te betalen.

De problemen begonnen toen Bill Gates in 2013 een domein kocht in Wellington. Dat deed hij via zijn fonds. In de winter is Wellington de paardenhoofdstad van de Verenigde Staten, en de stad neemt het verwerken van paardenmest dus heel ernstig. Dat is niet verwonderlijk, aangezien er op het hoogtepunt van het seizoen zo'n 12.000 paarden gestald zijn. Geschat wordt dat in het gebied dan ook 100.000 ton paardenmest per jaar verwerkt moet worden. Voor de mestverwerking zijn in Wellington bepaalde regels, om de waterwegen en het nationaal park Everglades te beschermen.

Op het domein van Bill Gates zou een vergaarbak voor mest te dicht bij een kanaal gezet zijn, en dat was tegen de lokale regels. Er zou ook een tweede vergaarbak gebouwd zijn zonder de nodige vergunningen.

Het fonds werd verwittigd van de inbreuken en er werden documentatie opgestuurd, maar dat kwam niet bij de juiste persoon terecht. De boetes liepen dan ook op, en werden per dag met 250 dollar verhoogd.

Een onderzoeksjournalist bracht het fonds dan op de hoogte. De boetes waren intussen al opgelopen tot 147.000 dollar. Ze werden echter met 80 procent verminderd, blijkbaar niet ongewoon in het district. Een magistraat heeft nu de uiteindelijke boete van 30.600 dollar goedgekeurd. Het fonds heeft 30 dagen om te betalen en de zaak te regelen.

Anoniem

Re: Mestproblemen voor softwaregigant Bill Gates

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:54

Dat is te vergelijken met een 1 eurocent boete voor ons 'gewone mensen'. :+

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:44

We hebben het over Dollar naar Euro Kim, dus ik denk eerder een halve euro cent. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:49

Je snapt mijn punt niet, volgens mij.
Die man is multi multi multi multi multi miljardair.
Die lacht om een bedrag als dit.

Zijn vermogen is nu 79,3 miljard dollar.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:56

Jij snapt mijn punt niet, de euro is meer waard dan de dollar :) Jou 1 euro cent zou dus eigenlijk een halve moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:59

*zucht*

Ik heb het voor het gemak alvast omgerekend, nou goed?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:06

Jeetje, wat een kinderachtige reactie kim. Ik snapte de react van Benfan namelijk wel.

Tjah. Bill Gates zal er niet wakker om liggen nee.

Wat Is eigen de reden dat dat de "paardenhoofdstad" in de winter is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:09

IK een kinderachtige reactie?
Nee, zeuren over dat het omgerekend in Dollars anders is, dat is volwassen. :+
Kom op zeg, het gaat toch helemaal niet om het bedrag! Voor hetzelfde geld ( :+) had ik 1 euro gezegd, had het dan een halve dollar moeten zijn? Djeez.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:12

Ik probeerde leuk met je mee te grappen, maar je begreep het niet ook niet na de uitleg (zo zie je maar weer, nooit een grap uitleggen) . Zag er geen nut in eigenlijk om er wat nog van te zeggen. Dus ik zou zeggen, laat het lekker gaan mensen.. ik zit er absoluut niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:14

Tja, op internet kunnen dingen altijd anders overkomen dat je ze bedoelt.
Ik dacht dat je serieus ging zeuren over mijn euro voorbeeldje. :+

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:18

Nee hoor, ik was lekker met je mee aan het grappen. Maar het kwam volledig anders over. Je zult zien dat jan en alleman er zich mee gaat bemoeien, ondertussen het mij eigenlijk niet zo boeit :P. Is aardig van je bedoelt hoor Peelie! daar niet van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:21

Sorry dan! _O-
Ik dacht echt dat het serieus was.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:26

:') Bovenstaande is wel vrij grappig. :+

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:31

Eigenlijk is de discussie onder de berichten vaak veel interessanter en/of grappiger dan het bericht zelf! Niet alleen op Bokt hoor! _O-

Nee, Gates zal van dat bedrag echt niet wakker liggen. En Benfan, ik snapte je grapje wel hoor ;)

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:42

Peelie schreef:
Jeetje, wat een kinderachtige reactie kim. Ik snapte de react van Benfan namelijk wel.

In de winter hebben ze in Wellington de 'Winter Equestrian Festival' Heel veel (semi)profs in Amerika verhuizen voor de winter maand naar Wellington(dat in Florida ligt) omdat het daar nog fijn weer blijf tegenover andere delen waar het echt winter wordt. Op de WEF zijn er in de wintermaanden 5 dagen per week wedstrijden, van Springen en Hunters en ook in mindere maten dressuur.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:44

Crazy boon, super gaaf. Ik snap dat ze dan die kant op verhuizen. Zou ik ook doen denk ik :)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:48

Peelie schreef:
Crazy boon, super gaaf. Ik snap dat ze dan die kant op verhuizen. Zou ik ook doen denk ik :)

Als je een miljoentje of 10 meebrengt denk ik dat je wel een klein spulletje kunt kopen.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:56

juliomariner schreef:
Peelie schreef:

Als je een miljoentje of 10 meebrengt denk ik dat je wel een klein spulletje kunt kopen.

Ehm... in dollars of euro's? :D :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:35

Embe, alsjeblieft zeg :P hahahahahahahababna. Ik pies in mn broek hier....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:45

:')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:00

KoudbloedKim schreef:
Sorry dan! _O-
Ik dacht echt dat het serieus was.

Geen probleem! het is immers maandag ;) :(:)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:18

Ik vraag me af in hoeverre Bill Gates zich nu daadwerkelijk over dit probleem buigt. Waarschijnlijk ligt dit issue bij managers van dit specifieke fonds die verder bij jan en alleman niet bekend in de oren klinken, maar de expliciete benoeming van dhr Gates trekt natuurlijk wel meer aandacht. Dit is overigens totaal geen kritiek op de berichtgeving van het bokt nieuwsteam hier, maar meer om mijn volgende opmerking alvast te nuanceren.

In zoverre als het dus inderdaad om Bill Gates zelf zou gaan, denk ik juist wél dat hij er tot op zekere hoogte mee zit. Hij heeft als persoon én als bedrijfsman altijd ontzettend veel maatschappelijke verantwoording en liefdadigheid vertoont. Ik heb altijd de indruk gehad dat hij zich ontzettend bewust is van de waarde van zijn geld in maatschappelijke zin. Ik denk daarom dat hij het betalen van een boete aan zoiets stoms (mag ik dat zo noemen?) als het milieuverantwoord verwerken van paardenstront dan ook erg vervelend vindt, omdat datzelfde geld niet meer uitgegeven kan worden aan andere doeleinden.

Kortom, ik denk dat iemand met het profiel dat Bill Gates heeft zich weldegelijk meer zorgen maakt over deze boete dan je uit de reacties op zou maken. Dat heeft niets van doen met de hoogte van zijn vermoge en juist alles met zijn besef van dat vermogen. Rijk of arm, er zijn mensen die heel nonchalant over geld denken en mensen die zich heel bewust zijn van hun uitgaven. Ik denk dat Gates tot de laatste categorie behoort.

Zo, en nu weer terug naar grappen en grollen over misverstanden :p

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:25

Basilicium schreef:
Ik vraag me af in hoeverre Bill Gates zich nu daadwerkelijk over dit probleem buigt. Waarschijnlijk ligt dit issue bij managers van dit specifieke fonds die verder bij jan en alleman niet bekend in de oren klinken, maar de expliciete benoeming van dhr Gates trekt natuurlijk wel meer aandacht. Dit is overigens totaal geen kritiek op de berichtgeving van het bokt nieuwsteam hier, maar meer om mijn volgende opmerking alvast te nuanceren.

In zoverre als het dus inderdaad om Bill Gates zelf zou gaan, denk ik juist wél dat hij er tot op zekere hoogte mee zit. Hij heeft als persoon én als bedrijfsman altijd ontzettend veel maatschappelijke verantwoording en liefdadigheid vertoont. Ik heb altijd de indruk gehad dat hij zich ontzettend bewust is van de waarde van zijn geld in maatschappelijke zin. Ik denk daarom dat hij het betalen van een boete aan zoiets stoms (mag ik dat zo noemen?) als het milieuverantwoord verwerken van paardenstront dan ook erg vervelend vindt, omdat datzelfde geld niet meer uitgegeven kan worden aan andere doeleinden.

Kortom, ik denk dat iemand met het profiel dat Bill Gates heeft zich weldegelijk meer zorgen maakt over deze boete dan je uit de reacties op zou maken. Dat heeft niets van doen met de hoogte van zijn vermoge en juist alles met zijn besef van dat vermogen. Rijk of arm, er zijn mensen die heel nonchalant over geld denken en mensen die zich heel bewust zijn van hun uitgaven. Ik denk dat Gates tot de laatste categorie behoort.

Zo, en nu weer terug naar grappen en grollen over misverstanden :p

AMEN _O_

DutchFarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:05

Peelie schreef:

De reden dat het de paardenhoofdstad in de winter is, is omdat alle mensen met paarden "die het zich kunnen veroorloven" (want het is duur om daar te verblijven met je paarden, en daarbij komt dat je je werk ook niet kan meenemen tenzij je paardentrainer bent) de kou van de Noordelijke Staten ontvluchten. In Wellington wordt drie maanden lang intensief aan dressuur en spring wedstrijden gedaan, voornamelijk op internationaal niveau.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:33

Ach als je de helft van je kapitaal kan doneren aan goede doelen en het binnen een jaar terug verdient hebben zal die 147000 dollar heel zeer doen :+