Opnieuw paard mishandeld in Drenthe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Opnieuw paard mishandeld in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 21:37

www.nu.nl
Ingezonden door tamary

In Drenthe is opnieuw een paard het slachtoffer geworden van mishandeling. Net als bij eerdere incidenten is het dier gestoken in de schaamstreek. Het nieuwe geval deed zich voor in Paterswolde.
Een politiewoordvoerster bevestigde zondagavond een bericht van die strekking op RTV Drenthe.

Het incident is zaterdag gemeld bij de politie. Die onderzoekt nog wanneer het gebeurd is. De politie heeft ''niet direct'' aanwijzingen dat het om dezelfde dader gaat, maar dezelfde manier van mishandeling doet aan die mogelijkheid denken, aldus de zegsvrouw.

De afgelopen tijd werden in Drenthe dieren met een scherp voorwerp in hun schaamstreek gestoken in onder meer Gasselte, Balloo, Roden, Eext en al een keer eerder in Paterswolde.

__YSB__

Re: Opnieuw paard mishandeld in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:40

Ziek, verdomde ziek.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:41

:n
Zucht...hele diepe zucht... Het blijft maar doorgaan...

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:43

Wordt het niet eens tijd dat een paard hem een ontzettende trap geeft en deze droeftoeter de volgende dag wordt gevonden in het weiland

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:48

Ik kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat er nog altijd niemand is aangehouden |o

als dit om mensen zou gaan, pff, dan gaan er hele politiemachten op de been.

en als er een dader gepakt wordt.., wat wordt de straf? Minimaal....zoals vaak in Nederland
en dan is het straks raar dat iemand het heft in eigen hand neemt en een dader half dood slaat....

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:10

Ziek, houd het dan ook nooit op :(

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:13

Het is bijzonder dat zo'n figuur nou nooit ge-betrapt wordt. En idd ik zou hem half dood slaan.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:38

Zieke geest. Moet er niet aan denken. Denken dat die persoon niet meer leeft als ik en in hande kreeg

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:45

Maar een paar honderd meter van ons verwijderd... Duimen dat het bij ons goed gaat, komt veel te dichtbij :(.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:47

tja, het komt veel te dichtbij... klinkt als... beter daar en niet hier... vorige week was het in Soest, dat is dichtbij hier, maar al is het morgen in Groningen, misschien overmorgen in het Gooi, er is geen touw meer aan vast te knopen....

edit: ik bedoel het niet zo rot, maar ik hoop niet alleen dat het hier goed gaat, maar overal en bij iedereen van jullie.
of het nu dichtbij of ver weg is

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:54

er zijn zo veel van deze voorvallen op zo veel verschillende plaatsen en dat er nu toch nooit eens iemand is die dat gezien heeft, echt erg vreemd. :( ;( sterkte aan de eigenaren , wat moet dat vreselijk zijn je paard zo te vinden.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:56

Hobbyhorse schreef:
er zijn zo veel van deze voorvallen op zo veel verschillende plaatsen en dat er nu toch nooit eens iemand is die dat gezien heeft, echt erg vreemd. :( ;( sterkte aan de eigenaren , wat moet dat vreselijk zijn je paard zo te vinden.

een aantal weken geleden is mijn paard aan gort getrapt door een ander paard.. echter had ik het niet gezien en trof haar met behalve wonden aan benen en hals met een dikke bebloede opgezette vulva......
je wordt gek.....

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 05:55

Die paarden moeten toch op een of andere manier verdoofd zijn?!
Wellicht een idee om bloed te trekken bij elk paard dat verwond/mishandelt is.(of ben ik nu spuit elf?)
Dan is er misschien een aanknopingspunt wat betreft de gebruikte verdovende stof.

Het is te walgelijk voor woorden, kan er werkelijk niet bij hoe iemand zo ziek kan zijn en gewoon nog steeds niet gepakt is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:02

Lotus83 schreef:
Ik kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat er nog altijd niemand is aangehouden |o

en als er een dader gepakt wordt.., wat wordt de straf? Minimaal....zoals vaak in Nederland
en dan is het straks raar dat iemand het heft in eigen hand neemt en een dader half dood slaat....

Weer zo'n onzin uitspraak! de politie doet er genoeg aan,genoeg politiemachten op de been.
Soms is het gewoon zeer moeilijk om een dader te pakken.Zeker omdat deze dader geen vast patroon heeft.
w.b.t. de straf kan je wel eens gelijk in hebben ja.Maar dat ligt niet aan de politie,maar aan de Politiek,die bepalen de wet voor strafrecht.

Het komt voor iedereen in heel Nederland dichtbij.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:07

Nou blijkbaar niet genoeg.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:09

gohya schreef:
Lotus83 schreef:

Weer zo'n onzin uitspraak! de politie doet er genoeg aan,genoeg politiemachten op de been.
Soms is het gewoon zeer moeilijk om een dader te pakken.Zeker omdat deze dader geen vast patroon heeft.
w.b.t. de straf kan je wel eens gelijk in hebben ja.Maar dat ligt niet aan de politie,maar aan de Politiek,die bepalen de wet voor strafrecht.

Het komt voor iedereen in heel Nederland dichtbij.

Ja, je moest eens weten hoe ze hier in regio Exloo waakzaam zijn! HEb ze een keer moeten bellen ivm 2 merries bij mij op de weide met rare plekken aan de vulva. Veearts kon mishandeling niet uitsluiten en werd doorgegeven aan politie, die keurig langskwamen.
Ze rijden in de weekenden hier snachts extra rondes langs de weides..ze willen die dader(s) zelf ook enorm graag pakken en ik zal maar niet zeggen wat betreffend agent tegen ons zei, als we de dader troffen op de weide..
Speciaal team in gezet, daderprofiel wordt er aan gelegd, de mogelijke plek van de mishandeling die komen gaat, in kaart te brengen en helikopters die zelfs daarvoor overvliegen.

Burgerwacht werd er aangeraden..en weet je wat het vreemde is? Dat er geen paardeneigenaar warm gemaakt lijkt te kunnen worden voor een burgerwacht?! Eigenaren die wel lopen te zeiken, maar zelf niet snachts hun nest uit willen komen -O- ...iets wat wij dus wel doen tijdens volle maan (was nl eerst bij volle maan vaak, nu dus niet meer, geen touw aan vast te knopen)..

Dus zelf met je ont de bank afkomen, zelf de kroeg wat eerder verlaten, you name it..schakel buren in, schakel de supermarkt in en hang daar een briefje op dat je een burgerwacht wilt vormen etcetc..onderneem aktie, zij kunnen het niet alleen.
Laatst bijgewerkt door Amy77 op 22-06-15 07:11, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:09

Jennyj01 schreef:
Nou blijkbaar niet genoeg.

Dat is zó makkelijk gezegd.

Idd. Amy77. Ze doen zeker meer dan genoeg,maar sommige mensen snappen niet hoe moeilijk sommige daders te pakken zijn.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:12

Juist, er zijn meerdere soorten mishandelingen..wellicht copycats? Wellicht een onzichtbaar forum op een server, waar al die zieke geesten zich kunnen melden om deze gruwelijkheden uit te spoken..daders die alleenstaand aan het werk zijn, om persoonlijke redenen etcetc...
Het is zo moeilijk en er valt geen touw meer aan vast te knopen..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:16

Ja gohya dat is net zo makkelijk als dat er wel genoeg gebeurt.

@amy77 ook van de eigenaren uit gebeurd er te weinig. Dat ben ik helemaal met je eens. Op een enkeling na die er echt in geïnvesteerd heeft. En dan niet alleen geld maar ook inspanning.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:42

Jennyj01 wat zou er volgens jou dan meer moeten gebeuren door de politie?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:44

Lotus83 schreef:

Ik ken iemand bij de dierenpolitie en ze zitten er wel degelijk bovenop....maar ze krijgen hem tot nu toe gewoon nog niet te pakken. Zeggen dat ze te weinig doen is wel lekker makkelijk vingertje wijzen...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:15

Wat ik zo raar vind is dat dit al ruim 15 jaar in Drenthe en omstreken aan de gang is. Het was een tijd stil en nu ineens is het weer dat er zo veel dieren mishandeld worden.

Dit kan sowieso (als alles mishandelingen zijn) nooit 1 dader zijn en het zou mij niets verbazen dat er een groep is die bijv afspraken maakt via forums ea

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:32

Er lopen idd. meerdere beulen rond,maar die persoon die specifiek in de geslachtsdelen snijd bij merrie's is volgens mij 1 persoon.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:41

gohya schreef:
Jennyj01 wat zou er volgens jou dan meer moeten gebeuren door de politie?

Beetje een domme opmerking natuurlijk. Jij vind dat ze al onwijs goed bezig zijn. Dat weet jij op basis van??? Je eigen speculatie? Ik zie geen resultaat. En geen resultaat betekend nog niet genoeg inspanning geleverd. Zo is dat nou eenmaal in het leven. Of we het nu over opsporing, winstpunten, examens of wat dan ook hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:32

Is helemaal geen domme opmerking,jij zegt dat ze niet genoeg doen.Nou kom dan met iets wat ze volgens jou te weinig doen.
Dat weet ik op basis van dat ik het zelf heb mee gemaakt.Ze deden álles en namen overal de tijd voor tijdens het onderzoek.
Buurtonderzoek deden ze,er werden zelfs [weken later] fietsers en scooters aan gehouden op het fietspad langs mijn weiland,om te vragen of ze vaker hier langs kwamen en ooit iets verdachts zagen.Zelfs maanden later belden ze me nog voor wat vragen.
Dus JA,ze leveren genoeg inspanning,ook al vinden ze nog geen dader.