Koninklijk paard blijkt duur geschenk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Koninklijk paard blijkt duur geschenk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 19:56

http://www.bokt.nl / http://www.hartvannederland.nl

In 2013 schonk Koning Willem Alexander een paard aan de zorginstelling in IJsselstein. In eerste instantie was de zorginstelling hier blij mee, maar nu blijkt het dier voor meer onderhoudskosten te zorgen dan verwacht.

De weide waar het dier op staat is niet geschikt en daarom moeten er allerlei aanpassingen komen. De kosten lopen hierdoor op tot meer dan €10.000. De zorginstelling wil een gegeven paard niet in de bek kijken, maar baalt ondertussen flink van het cadeau gegeven paard.

Bekijk hier een filmpje bij de zorginstelling

Koekeroekus

Re: Koninklijk paard blijkt duur geschenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:59

Dat de weide niet geschikt is kan dat paard toch niks aan doen? Dat is de instelling zijn eigen schuld. Die had dat beter moeten bedenken, denk ik dan zo?

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:00

Ik denk dat ze dan wel heel royaal rekenen of dat er nog wat andere 'klusjes' bij in zitten.
Dan willen ze wel alles het nieuwste van het nieuwste zeker?

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:04

Misschien een blonde vraag maar als er voor meer als tienduizend euro aan een weiland verbouwd moet worden Hoe enorm is dat weiland dan wel niet? ? Ik kenhet weiland natuurlijk niet maar ik vind dit wel echt een meega bedrag. ...

Joltsje

Hunor.. maaar gewoon inruilen voor een shet. Dan is het toch klaar.. pff

_Zoe

Ik zou het erg zielig vinden als hij het hele jaar op dat kleine stukje moet leven :n vind het geen geschikt stuk voor een paard.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:05

De stal koste 10 duizend, maar de wei blijkt niet geschikt, goh dat hadeen ze beter direct kunne bedenken en het dier direct kunnen verkopen

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:07

fokfanaat schreef:
De stal koste 10 duizend, maar de wei blijkt niet geschikt, goh dat hadeen ze beter direct kunne bedenken en het dier direct kunnen verkopen

Zo is dat, gewoon den Nederlandsche handelschgeest de boventoon laten voeren. Men mag een gegeven paard niet in den bek kijken, maar men mag een gegeven paard best duur verkopen :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:08

Even heel oneerbiedig; t is bij een bejaardentehuis, die mensen die er in 2013 bij waren en er nu nog bij zijn tja... Die spoeling wordt ook steeds dunner. Over een tijd zal geen bewoner het cadeau zich kunnen heugen. Dus zou mooi dat paard verkopen als ik hun was :=

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:09

Zoals ik het begrijp willen ze dus een rijbak ("verhoogde paardenbak") laten aanbrengen....
Ik denk dat ik ook een filmpje bij Hart van Nederland laat uitzenden, dat onze bak alijd zo nat is en dat onze paarden dan uitglijden, zo zielig: "ken ik effe vangen?"

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:11

Dit is al vrij oud nieuws..

Denk dat de koning het wel snapt als ze het paard verkopen..
En anders de koning verbouwt nu toch ook voor 24 miljoen euro extra kan vast nog wel 10.000 extra bij :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:12

Rex_Rolfo schreef:
fokfanaat schreef:

Zo is dat, gewoon den Nederlandsche handelschgeest de boventoon laten voeren. Men mag een gegeven paard niet in den bek kijken, maar men mag een gegeven paard best duur verkopen :+

Dat paard was gegeven, omdat er een oud gebruik wasom de koning bij zijn bezoek een paard te schenken, die hij niet mee naar huis wil nemen en dan maar aan een totaal niet geschikt doel doorgeeft, waarom mogen ze dat niet verkopen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:13

Of weggeven aan een gehandicapten manege oid.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:13

Van mij mogen ze weggeven of verkopen wat ze willen hoor. Probeerde dat alleen wat creatief te verwoorden. Verkeerde smiley erbij?

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:21

Willen ze nu echt dat paard in zn eentje (als enige paard) op dat stukje zetten. Nu staat die nog met vriendjes. Denk dat ze dat paard beter kunnen verkopen. Echt koninklijk is die ook niet... heeft geen dag op de koninklijke stallen gestaan en nooit voor ze gelopen ;)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:23

Denk dat ze best wel een beetje overdrijven met de bedragen. := Nee het stukje grond lijkt me niet geschikt voor een pony van dat formaat. Maar een shet zie ik er wel tussen lopen. Ruil hem daar dan voor in of schenk hem inderdaad aan iets of iemand die het paard wel goed kan gebruiken. En anders verkopen. Willem Alexander heeft hem tenslotte ook gekregen en weer weg gegeven (als ik het goed begrepen heb)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:33

Wat een geneuzel een paard een stal en een stuk land. Bijvoeren is geen probleem dunkt mij. Gewoon die bonte knol in dat landje gooien. Kinderen glijden ook wel eens uit op iets glads. Mijn ruin gijdt in de winter met onbenullig doen in de sneeuw ook uit. Vind dit wel errgg overdreven

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:36

In Nieuwegein (dorp verder) hebben ze dit ooit handiger aangepakt; daar zijn de destijds gegeven pony's (was bij het huwelijk van Willem en Max) naar de kinderboerderij gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:42

Ik hoop wel dat als ze daar ooit nog moet gaan wonen er wel gezelschap voor haar bij komt. Beest heeft het voorlopig gelukkig nog heerlijk op die pensionstal, maar zou dan staan te verpieteren in haar uppie?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:44

Paard staat zo te zien bij hengstenhouder Lauw van Vliet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:49

Blon_D schreef:
Wat een geneuzel een paard een stal en een stuk land. Bijvoeren is geen probleem dunkt mij. Gewoon die bonte knol in dat landje gooien. Kinderen glijden ook wel eens uit op iets glads. Mijn ruin gijdt in de winter met onbenullig doen in de sneeuw ook uit. Vind dit wel errgg overdreven

Hij had het ook over de bezoekers: een groot glijdend paard is natuurlijk op een kinderboerderij niet heel handig. Een shet tegen je enkels is natuurlijk heel wat anders dan dit formaat. Al lijkt mij het sowieso handig om dergelijk formaat paard in de bak te zetten ipv los tussen bezoek en al die dieren.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:53

Mlisschien eens goed luisteren naar wat er wordt gezegd in het filmpje: ze willen een bak aan leggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:55

Ja dat heb ik gehoord :+ maar de bak wil hij er hebben ivm uitglijden en ook risico voor bezoekers daardoor maar als de wei wel goed droog bleef vind ik het niet zo'n succes om een dergelijk formaat 'wild' te laten lopen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:57

vuurneon schreef:
Blon_D schreef:

Hij had het ook over de bezoekers: een groot glijdend paard is natuurlijk op een kinderboerderij niet heel handig. Een shet tegen je enkels is natuurlijk heel wat anders dan dit formaat. Al lijkt mij het sowieso handig om dergelijk formaat paard in de bak te zetten ipv los tussen bezoek en al die dieren.

ik vind het sowieso onverantwoord mensen maar bij een loslopend paard te laten lopen voor de leuk. In een bak of in een weiland maakt voor mij daarvoor niet uit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:59

In een bak neem ik aan dat paard aan de ene kant blijft en de bezoekers aan de andere kant , hoop ik tenminste.... Mag hopen dat ze niet dat extra risico willen nemen.