CHIO: Gal wint CDI*3, Cornelissen trekt zich terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

CHIO: Gal wint CDI*3, Cornelissen trekt zich terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 22:36

http://www.bokt.nl

In de CDI*3 Grand Prix wedstrijd die vanmiddag in het Kralingse bos gehouden werd, eindigde Edward Gal bovenaan. Met de zwarte hengst Glock's Voice (v. De Niro) reed hij 77.800% en bleef daar zijn partner Hans Peter Minderhoud nipt voor. Deze eindigde als tweede met Glock's Flirt (v. Florestan) met 77.140%.

Adelinde Cornelissen eindigde met de achttienjarige Jerich Parzival (v. Jazz) als derde. Zij behaalde met de vos een score van 74.420%. De amazone besloot Parzival echter terug te trekken van verdere deelname aan het evenement. "Hij toonde me dat hij super fit en fris is, iets te fris misschien wel. Hij werd verrast door het publiek dat erg dicht op de ring zat en werd daardoor wat gespannen. Hierdoor maakten we wat ongebruikelijke fouten. Ik heb besloten dat het niets goeds brengt voor de toekomstige prestaties als we morgen opnieuw meedoen in dezelfde omstandigheden. Hij zal alleen maar meer vertrouwen en zekerheid verliezen, wat we in de afgelopen jaren hebben opgebouwd. Niet eerlijk naar Parzival toe, want hij doet altijd zijn best."

Diederik van Silfhout eindigde met de negenjarige Bonzanjo (v. Jazz) als vijfde met 72.500%, Stephanie de Frel kwam uit op een twaalfde plaats met VMF Zethar (v. Parcival) met 68.820%, Thamar Zweistra volgde op een dertiende plek met Hexagon's Zodinde (v. Hexagon's Louisville) met 68.740% en Kirsten Beckers eindigde met Westpoint (v. Jazz) als zestiende met 67.980%.

Free2

Re: CHIO: Gal wint CDI*3, Cornelissen trekt zich terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:46

Weet iemand of het Adelindes plan is om in Rio mee te doen of is Parzival dan al met pensioen? Hij is volgend jaar al 19. Na Londen las ik in de krant dat hij wss niet mee zou doen in Rio vanwege die leeftijd maar aangezien hij nu nog wedstrijden loopt..

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:57

Denk niet dat ze daaraan mee gaat doen. Adelinde laat hem ook al niet meer met het vliegtuig vervoeren.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:08

Ik vrees dat Parzival echt zijn tijd heeft gehad. Mooie prestatie van Gal overigens. Hij heeft Voice na WEG toch maar weer lekker aan het lopen gekregen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:12

Leuk dat Happie en EG nu echt elkaars directe concurrenten zijn ipv dat de een altijd in de schaduw van de ander reed.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:35

HugoMulder schreef:
Vinden jullie ook niet dat Adelinde een beetje een zeurkous aan het worden is ?

Nee, ik kan me goed indenken dat ze haar wat oudere paardje niet meer de volle bak wil laten lopen. En dat mensen met 'respect' naar Parzival terugkijken.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:36

Ik vermoedde al zoiets aangezien ze (op de live beelden op internet, dus neem me niet kwalijk als ze er in het echt wel was) ook niet bij de prijsuitreiking aanwezig was.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 00:10

Hij was gewoon gespannen inderdaad doordat er zoveel dicht op de ring zat, met name bij de 3 juryhokjes en dat zag je in zijn houding. En dan hield ze hem nog redelijk mooi rond in lijf en hals, hij had liefst zijn koppie erop gezet om alles goed te kunnen bekijken. Kan me voorstellen dat het niet de meest ideale ring voor hem is en ook niet om dat extra op te zoeken.

femke ze was wel bij de uitreiking maar zonder paard, ik stond bij het begin van de ring en daar was ze.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 01:00

Ik denk dat het terug trekken niks met de leeftijd te maken heeft van Parzival.
Zoals gezegd is hij was te fit.
Dat wil niet zeggen dat ze aan het afbouwen, ik denk juist het tegendeel.
Ze wilt zich nog kwalificeren voor het EK, en het zou mij niks verbazen als we ze ook nog zien op de OS!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 02:07

femke_harley schreef:
Ik vermoedde al zoiets aangezien ze (op de live beelden op internet, dus neem me niet kwalijk als ze er in het echt wel was) ook niet bij de prijsuitreiking aanwezig was.

Kan best zijn dat ze te voet aanwezig was, Parzival begint als oudje zijnde altijd heerlijk te stuiteren bij de prijsuitreiking :') Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, heb het niet gezien :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 08:17

Tijdens prijsuitreikingen trekt Parcival zijn eigen plan en begint dan flink te staken. Dus ik snap dat ze , als het kan, dit aan zich voorbij laat gaan. Want rondkomen lukt dan soms niet eens. Dat lijkt in de loop der jaren alleen maar erger te zijn geworden.
Ze liet een tijd terug nog doorschemeren te denken aan de OS. Ik zou dat zeer onverstandig vinden.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 08:20

vur schreef:
Tijdens prijsuitreikingen trekt Parcival zijn eigen plan en begint dan flink te staken. Dus ik snap dat ze , als het kan, dit aan zich voorbij laat gaan. Want rondkomen lukt dan soms niet eens. Dat lijkt in de loop der jaren alleen maar erger te zijn geworden.
Ze liet een tijd terug nog doorschemeren te denken aan de OS. Ik zou dat zeer onverstandig vinden.

Bedankt voor de toelichting. Dat wist ik niet :D snap het dan wel.

In het commentaar werd gezegd dat ze wel mee wilde doen met het EK. Over de OS is niets gezegd.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 08:36

Ik vind het jammer dat ze niet gestopt is toen Parzival op zijn top was. Nu wordt ze aan alle kanten voorbij gestreeft door jonge talentvolle(re) paarden die, vind ik, fijner voorgesteld worden door hun ruiters en amazones.
Als ze nu al door Edward en HP met hun tweede paarden eraf gereden wordt is het mijns inziens tijd voor Parzival zijn pensioen. Ik had het beter gevonden als ze gestopt was na de OS bijvoorbeeld. Maar dat ben ik :D

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 08:54

Ben ik de enige die niets van de negatieve reacties begrijpt?
Het is alsnog een supernette score. Zelf geeft ze aan dat het niet goed was gegaan omdt hij te fris was.
Een 3e plaats in zo'n competitie met zoveel paarden is alsnog geen slecht resultaat, maar het wordt meteen zo gezien omdat het perfecte verwacht wordt.

Zelf kent ze dat paard natuurlijk door en door en als hij op het moment zo fris is zoals ze zegt dan zou ik ook niet denken aan pensioen als het mijn paard zou zijn.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:04

Op een offday zo'n score rijden en 3e worden is niet slecht.
Dat ze dat soort stress niet bewust op gaat zoeken is ook wat voor te zeggen.
Soms wat spanning hebben en daarmee grenzen verleggen is mooi, maar als je niet kunt garanderen dat je niet over de grens gaat en daarmee alleen maar achteruitgang boekt, is het verstandig niet te starten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:40

Te fit? Of gebrek aan Wedstrijd ritme?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:42

Mooie prestaties van de mannen! Adelinde blijft cool en handelt verstandig.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:44

Janine1990 schreef:
Te fit? Of gebrek aan Wedstrijd ritme?

goede vraag, hier ben ik het mee eens.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:04

SarahIlse schreef:
HugoMulder schreef:
Vinden jullie ook niet dat Adelinde een beetje een zeurkous aan het worden is ?

Nee, ik kan me goed indenken dat ze haar wat oudere paardje niet meer de volle bak wil laten lopen. En dat mensen met 'respect' naar Parzival terugkijken.

Over dat 'respect'. Ze had Parcival al eerder uit de sport moeten halen. Paard is duidelijk niet meer goed genoeg voor de top. Dit was gisteren ook te zien. Ben het dan ook met HugoMulder eens. Ze begint te zeuren.
En als dit Totilas was geweest, had je hier een heel ander geluid gehoord.

Ik vond HP gisteren beter dan Edward.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:58

Niet goed genoeg meer voor de top? Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ze heeft laten zien dat ze hem ondanks het gebrek aan wedstrijdritme nog steeds fijn aan het lopen heeft, zelfs met enorme spanning. Zou ze meer wedstrijden rijden op jaarbasis, dan denk ik dat die spanning veel beter af te vloeien zou zijn geweest. Ik denk gewoon een gebrek aan wedstrijdritme. Je kan je dan wel afvragen of dat gebrek je niet in de weg gaat staan om mee te kunnen doen aan het EK. misschien dat ze dan uit respect voor het paard moet zeggen niet daarnaar te willen streven. Dan moet je alleen meedoen met wedstrijden om je geldlaatje te vullen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:43

Kan het ook zijn dat ze Parzival wil sparen van dergelijke stress omwille van de hartritme stoornissen die hij had?

Haar geldlaatje zal ze niet vullen met dressuurwedstrijden vrees ik.

Denk dat Adelinde beter weet wat goed is voor dit paard dan alle bokkers hier bij elkaar.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:54

ik denk dat t helemaal niets te maken heeft met wedstrijd ritme of geld in t laatje, jullie vergeten allemaal dat t met parzival een tijd terug niet zo goed ging door hart ritme stoornissen.
ik denk dat ze er voor parzival heeft gekozen om zijn stress niet te verhogen, zodat hij niet meer problemen met zijn hart krijgt.

en wat ayasha zegt zei kent parcival beter dan alle bokkers hier

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:04

Hij blijft ook niet eeuwig meedraaien.. Ok, ze zegt wel vaker wedstrijden af de laatste tijd, maar Parzival wordt ook een jaartje ouder en ik begrijp dat ze hem niet wil forceren. Er is een tijd voor alles, en nu is het voor hen misschien tijd om rustiger aan te doen :)

HugoMulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:10

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:21

ze moeten aan de bak...

goed, en dus heeft Adelinde geen tijd voor een interview :D