Paardenbeul slaat toe in Leusden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Paardenbeul slaat toe in Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 13:36

http://www.ad.nl

Afbeelding

Manege De Vier Hoeven in Leusden is vorige week bezocht door een paardenbeul. Een van de merries is met steekwonden aan haar geslachtsdeel van de wei gehaald. De dierenarts en stalhouder hebben aangifte gedaan bij de politie.
De eigenaren van De Vier Hoeven schrokken zich wezenloos, toen de pony's vorige week dinsdagmiddag van het land kwamen. Een van de merries zat onder het bloed. En dit werd opgemerkt door kinderen die voor hun ponyles kwamen. Paniek alom. "Je wilt die kleintjes toch het liefste overal bij weghouden. Ze waren vreselijk geschrokken,'' vertelt de stalhoudster.

De acuut gewaarschuwde dierenarts kwam al gauw tot dezelfde conclusie als de manege: dit moet het werk zijn van een paardenbeul. ,,De verwondingen zijn aangebracht met een scherp voorwerp. Zeker nu het begint te helen, worden die sporen steeds duidelijker,'' aldus de eigenaresse van het dier, die haar ergste nachtmerrie bewaarheid zag.
Bezorgdheid

Toen meerdere paarden in de regio Amersfoort een jaar geleden waarschijnlijk door een paardenbeul werden bezocht en verminkt raakten aan hun genitaliën, sprak De Vier Hoeven al zijn bezorgdheid uit in deze krant. "We staan al een paar dagen doodsangsten uit. Als ik aan de mishandelde paarden denk, krijg ik direct kippenvel.''

Dat de paarden op de manege uit voorzorg 's nachts op stal staan, heeft niet mogen baten. De dader heeft op klaarlichte dag toegeslagen. En ook nog eens buiten het oog van bewakingscamera's. Volgens de stalhoudster is de man of vrouw precies in de dode hoek van de camera te werk gegaan. De paardenbeul zou daarmee heel goed hebben geweten hoe het terrein wordt bewaakt. "Ik ben ervan overtuigd dat hij eerder de omgeving is komen verkennen.''
Impact

De manege heeft alle ruiters en ouders van jeugdleden per e-mail bericht over de mishandeling om geruchtvorming te voorkomen.

Ook op Facebook heeft De Vier Hoeven uitleg gegeven. 'Doordat het een grote impact op ons heeft, worden wij en ons personeel er liever niet op aangesproken', schrijft Tonny van den Hoeven.

Inmiddels is door de dierenarts bevestigd dat het gaat om mishandeling. Afgelopen zomer werd in den lande 87 keer aangifte gedaan van het verminken van paarden, onder meer in Nijkerk, Amersfoort en Soest.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:45

|( ;(

Wat is het toch verschrikkelijk dat dit blijft gebeuren. Heel veel sterkte voor iedereen die deze mishandelingen mee moet maken en moeten verwerken.

Ik had het bericht inderdaad al op FB gezien. De persoon die dit doet is zo ziek in zijn hoofd, hopelijk ondergaat deze hetzelfde als de man die zijn been brak na s*x met een paard....

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:45

-O- wat bezielt zo iemand toch ... bah bah

Selina

Re: Paardenbeul slaat toe in Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:47

Zelfs op klaarlichte dag zijn ze niet meer veilig :n

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:47

Pff dat is nog geen kilometer vanaf waar mijn merrie staat %)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:49

Hoe krijgt hij het toch voor elkaar dat m het licht nog niet uit de ogen geslagen is?! Ik snap het gewoon niet.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:52

Ik denk toch dat de paarden verdoofd worden, kan niet anders :n

heel veel sterkte aan de eigenaren

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:54

Vreselijk. En dan nog op klaarlichte dag ook...
Wat ziek zijn sommige mensen toch.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:55

Oh wat vreselijk... :\

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:57

En het is allemaal nog goed doordacht ook, als die viespeuk precies buiten de cameras weet Te blijven... Gatver zeg.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:06

Hier zijn eergister 4 mannen op mijn weide geweest omg alkmaar egmond

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:10

Verschrikkelijk dat de politie er zo bar weinig aan doet. Kerel(s) hadden toch allang gepakt moeten worden?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:12

Zoals de reclame zegt: Het houdt niet, op niet van zelf!! Maar ja...hier is het wat lastiger om het te laten stoppen! Kan me bijna niet meer voorstellen dat het om 1 dader gaat..het verspreid zich zo over het land en Belgie. Lijkt wel een clubje wat elkaar uitdaagt bijna....van nu is het jou beurt...

Van de week vond iemand in Belgie Vorsselaar ook al een mes met plastic geel handvat voor de poort van hun weides op klaar lichte dag. In de ochtend was daar nog niets gezien. Paarden onrustig enz. Dat mes is ook naar politie Belgie gegaan. En dat is nog maar een paar dagen geleden.

Ziek ziek,...en die arme dieren kunnen blijkbaar er niets tegen doen. hoop nog steeds dat er eentje tussen zit die aanvalt of dat de kudde de persoon/personen aanvalt. Maar ja...blijkbaar weten ze hoe te doen. Zo erg.....bah...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:13

Wel verdomme !!!!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:16

Gatverdamme ook gewoon overdag het moet toch niet gekker worden ;(

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:23

Ik gok dat het om een (georganiseerde) groep paardenbeulen gaat..
Het gebeurt namelijk in het hele land en ik denk niet dat 1 persoon zoveel kan reizen, maargoed dat weet je nooit.
Deze arme merrie is nu al het zoveelste slachtoffer en nog steeds is er niemand opgepakt, het is te zot voor woorden.
Ik hoop echt dat het licht uit de beulen hun ogen geslagen gaat worden. Of nog ergere dingen.. maar dat is niet gepast om te noemen :+.

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:40

Met de merrie gaat het momenteel goed. De wond ziet er mooi uit!!
Vanavond op hart van Nederland word er een stukje uitgezonden (18:00 en/of 22:30 uur)

Mamaloutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:43

Vreselijk! Hoop toch zo dat die personen, want m.i kan 1 persoon dit nooit doen, heel rap gepakt worden! En oh oh, wat zou ik dan graag even "alleen" zijn met die lui....
NathalietjeB schreef:
Hier zijn eergister 4 mannen op mijn weide geweest omg alkmaar egmond

Neem aan onbekenden?;-)

Heb je melding gemaakt?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:46

Vreselijk dit!
Smeerlappen hopelijk worden ze toch ooit gepakt en doen ze het zelfde met die personen!!!! :(

PS Vind dit wel een zaak hoor John van den heuvel of voor Peter R de Vries....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:51

Ik vraag me ondertussen af of het geen vrouw is. Iedereen heeft het over mannen maar nooit over vrouwen ... vindt het heel erg, sterkte aan iedereen!

Annelies78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:53

Bah.. Had de mail vorige week al ontvangen hierover... Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo iets over zijn hart krijgt... Er zou toch ergens in je hoofd/hart iets zitten wat op zo'n moment zegt......NEE ! Dit kun je niet maken.
Ben van mening dat die mensen echt een steekje los hebben zitten .

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:55

Vreselijk... :n

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:56

Jeetje wat ontzettend heftig! Zo dichtbij ook.. op een kleine km staan onze merries. ;(

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:00

Bah bah bah! Snap toch echt niet dat hij ondertussen nog stééds op vrije voeten loopt, en nog geen trap heeft gekregen van één van de paarden! Net zoals iemand hier zegt, misschien worden ze eerst wel verdoofd..

Laatst een schaar en touw gevonden in het weiland op stal, direct doorgegeven aan de eigenaar! Je weet het maar nooit..

Wat CoriienRN zegt, tijd om Peter R de Vries er op af te sturen of John de Heuvel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:03