Rieky Young Nederlands kampioen reining

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Rieky Young Nederlands kampioen reining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 15:00

http://www.knhs.nl

Zaterdagavond 13 juni is het NK Reining verreden voor Junioren, Young Riders en Senioren op manege de Molenheide in Schijndel. Rieky Young is Nederlands Kampioen Reining geworden met Brady Chex met de score 144.

Rieky Young reed met haar tweede paard Custom Sabra Of Sun de score 143. Dit was goed voor een tweede plaats, maar op een KNHS kampioenschap kan een ruiter slechts één medaille winnen. De zilveren medaille ging naar Minou Geurts met Frozen Tropical. Deze combinatie reed de score 142,5. Twee combinaties reden een 142 en moesten nog een keer rijden om te bepalen wie naar huis ging met de bronzen medaille. In deze ‘run-off’ reed Olivier van den Berg met Footworks X Factor een 140,5 en Bo Kasbergen met Pine Smoking Cash een 141,5. De bronzen medaille ging dus naar Kasbergen.

Op vrijdagavond 12 juni is de CRI3* voor Senioren verreden en ook hier pakte Rieky Young de eerste en de tweede plaats. Met Custom Sabra Of Sun reed ze een 142 en met Brady Chex een 140,5. Plaats drie in de CRI3* ging naar Jurgen Pouls met Hollywood Gunman en Bastien Bourgeois met ARH Lucky Whiz Dunit. Beide reden de score 139.

Bij het NK Young Riders won debutante Lot van Zwol met Alotta Whiskey met de score 137,5. De zilveren medaille ging naar Jamie Verkerk met Double R Whiz Kid (score 135,5) en brons ging naar Trudy van der Plas met Twist N Freckles (score 132). Trudy won op vrijdagavond nog de CRI3* voor Young Riders met de score 133. De tweede plaats op de CRI ging naar Lot van Zwol met Alotta Whiskey en Larissa Klaassen met Brim Hats Benz met de score 131,5.

Zoey Kant was ook dit jaar ijzersterk op het NK voor Junioren. Ze won net als vorig jaar met It’s Dun Time het NK met de score 140. Zoey reed met haar tweede paard Dun It In Jeans de tweede score 136,5, maar ook hier geldt dat een ruiter geen twee medailles mag winnen. Daarom ging de zilveren medaille naar Zen de Witt met Great Kid Whiz, score 135,5. Brons ging naar Talitha Cosynse met Chics Whizkid, score 133,5. Bo Omes won de CRI3* voor Junioren met Royal Del Cielo, score 137,5. Zen de Witt reed helaas een 0-score met Great Kid Whiz.

Een leuke toevoeging aan het programma dit jaar was de demo-wedstrijd para-reining. Ruiters met een beperking streden tegen elkaar in demonstratieve vorm. Naast de twee reining ruiters Roy Jaspers en Babette Tielroy kwamen ook de drie Nederlandse top para-dressuur-ruiters Rixt van der Horst, Frank Hosmar en Nicole den Dulk aan start. De ruiters waren zeer enthousiast en hopen allemaal op een vervolg! Hoewel het niet echt een wedstrijd was werden er wel scores toegekend en de eerste plek ging naar Frank Hosmar. De klasse werd gesponsord door Pats Stallenbouw & Hekwerken en Frank kreeg een mooie Natural Feeder als prijs.

Galathil

Re: Rieky Young Nederlands kampioen reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:19

Supergoed!

Ook leuk dat Jamie Verkerk 2e is geworden :)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:23

Frank is ook van alle markten thuis, heerlijk!!! Trots op 'mijn' lesgever :j !

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:54

Frank Hosmar heeft de merrie ,,My Diamonds Pearl,, geshowd in de para reining. Deze merrie is in eigendom van de Caitewick Western Stables te Barneveld. Chapeau dat deze eigenaar deze fantastische lieve merrie daar voor beschikbaar stelde!! *\o/* *\o/* *\o/*

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:58

Iedereen die reageert kent iemand hiervan := , dat is toevallig :)

Spoiler:
Nouja ik ken Jamie nog niet direct maar overweeg overstappen naar western op hun manege, haar moeder wel :j

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:49

Ik was er ook bij. Wat een fe-no-me-na-le avond. Vooral de para reining emotioneerde me ontzettend. Wat een prachtig debuut was dat! Ode aan de deelnemers en de organisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:52

Ik was er op zondag. Dat was ook leuk om te zien :D

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:53

Ik ben er niet geweest, maar zo te horen is dat het waard een keer te doen!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:02

als je naar goede reining ritten wilt kijken kun je het weekend van 27/30 augustus in Wanroij je hart op!

dan is de volgende DRHA wedstrijd daar. 4 volle dagen goede reining!!

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:33

Thanks QuarterH, ik ga proberen erbij te zijn.