Foto: SPCA
Een zaak met betrekking tot de verwaarlozing van een ezel in Schotland, bleek een vals alarm te zijn. De ezel die verwaarloosd was, bleek een levensgroot tuinbeeld van glasvezel.
De SPCA kreeg een melding van een voorbijganger. "Er werd gemeld dat er een ezel in een achtertuin werd gehouden en dat hij vastgebonden stond aan een hek zonder schuilplaats," aldus een inspecteur van de SPCA. "Toen wij aankwamen voor inspectie vroeg de eigenaar of ik wilde lachen, en dat moest ik zeker toen hij het beeld liet zien. De ezel is gemaakt van glasvezel en is Joshua gedoopt."
De eigenaar van Joshua meldt: "Dit is een van de grappigste dingen die ik ooit heb meegemaakt. Ik had vroeger twee ezels en heb Joshua als herinnering aan hen gekocht. Misschien heeft de melder van de verwaarlozing een grap uitgehaald of weet hij niet zoveel van ezels. Echte ezels staan namelijk niet zo stil als Joshua doet."
De inspecteur van de SPCA vervolgt: "Dit werk kan soms zwaar zijn aangezien we met veel mishandelingen en ernstig verwonde dieren werken op een dagelijkse basis, maar het is leuk als we iets meemaken dat ons laat lachen. Ondanks dat het een vals alarm was, is het altijd goed om het zekere voor het onzekere te nemen en te bellen wanneer iemand verwaarlozing vermoedt. "