Vals alarm om verwaarloosde ezel in Schotland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Vals alarm om verwaarloosde ezel in Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 11:02

http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz

Afbeelding
Foto: SPCA

Een zaak met betrekking tot de verwaarlozing van een ezel in Schotland, bleek een vals alarm te zijn. De ezel die verwaarloosd was, bleek een levensgroot tuinbeeld van glasvezel.

De SPCA kreeg een melding van een voorbijganger. "Er werd gemeld dat er een ezel in een achtertuin werd gehouden en dat hij vastgebonden stond aan een hek zonder schuilplaats," aldus een inspecteur van de SPCA. "Toen wij aankwamen voor inspectie vroeg de eigenaar of ik wilde lachen, en dat moest ik zeker toen hij het beeld liet zien. De ezel is gemaakt van glasvezel en is Joshua gedoopt."

De eigenaar van Joshua meldt: "Dit is een van de grappigste dingen die ik ooit heb meegemaakt. Ik had vroeger twee ezels en heb Joshua als herinnering aan hen gekocht. Misschien heeft de melder van de verwaarlozing een grap uitgehaald of weet hij niet zoveel van ezels. Echte ezels staan namelijk niet zo stil als Joshua doet."

De inspecteur van de SPCA vervolgt: "Dit werk kan soms zwaar zijn aangezien we met veel mishandelingen en ernstig verwonde dieren werken op een dagelijkse basis, maar het is leuk als we iets meemaken dat ons laat lachen. Ondanks dat het een vals alarm was, is het altijd goed om het zekere voor het onzekere te nemen en te bellen wanneer iemand verwaarlozing vermoedt. "

Chasey

Re: Vals alarm om verwaarloosde ezel in Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:03

Hahaha, goed dat ze even kwamen kijken. Lachen!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:16

Toen ik de titel zag, vroeg ik me af waarom het voorpagina nieuws was want er is ongetwijfeld wel vaker vals alarm.
Dit vind ik wel een mooie vergissing hoor. Dat maken ze vast niet vaak mee!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:24

Een leuk vals alarm.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:41

_O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:14

_/-\o_ :')

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:13

Hij ziet er niet echt verwaarloosd uit; dik zat! :D

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:19

Hahaha :')

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:05

Die heeft vast nog nooit voer gehad. :(

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:31

Dit geeft dus meteen het probleem weer van "onkundige" passanten die gaan bellen zonder ergens ook maar een greintje verstand van te hebben. Wat zou dit telefoontje uiteindelijk voor een kosten opgeleverd hebben. Heb al vaak gezien dat de beestenpolitie op kwam dagen omdat paard of pony toch zo verwaarloosd was. En dan bleek er een 32 jarige lekker op pensioen inde wei te staan. Oma's zien er nou eenmaal niet uit als 18.
Vind ik dan dat 144 afgeschaft moet worden... Nee. Ik vind het wel uitermate ergerlijk dat de mensen aan te telefoon blijkbaar niet goed uitvragen.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:32

Fantastisch _O-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:44

Haha _O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 00:55

:D de dierenambulance hier is ook weleens een plastic reiger gaan vangen. Vond het wel kwalijk dat ze er pas achter kwamen dat ie van plastic was toe ze er al een net overheen gegooid hadden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:20

Die plastic reiger is wel heel erg

horsefriend9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:23

_/-\o_

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:27

Anne_GTI schreef:
:D de dierenambulance hier is ook weleens een plastic reiger gaan vangen. Vond het wel kwalijk dat ze er pas achter kwamen dat ie van plastic was toe ze er al een net overheen gegooid hadden.

Veeg mij maar bij elkaar.... _O- _O-

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:31

_O- _O- _O- _O- _O-
Anne_GTI schreef:

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:25

mrie schreef:
Dit geeft dus meteen het probleem weer van "onkundige" passanten die gaan bellen zonder ergens ook maar een greintje verstand van te hebben. Wat zou dit telefoontje uiteindelijk voor een kosten opgeleverd hebben. Heb al vaak gezien dat de beestenpolitie op kwam dagen omdat paard of pony toch zo verwaarloosd was. En dan bleek er een 32 jarige lekker op pensioen inde wei te staan. Oma's zien er nou eenmaal niet uit als 18.
Vind ik dan dat 144 afgeschaft moet worden... Nee. Ik vind het wel uitermate ergerlijk dat de mensen aan te telefoon blijkbaar niet goed uitvragen.

Net zoals er 4 paarden in de wei staan waarvan er 1 mager is.Ze bellen dan de DP voor verwaarlozing van paarden.Ze snappen niet dat er geen verwaarloozing kan zijn als er ook 3 gezonde paarden bij lopen.Nee de paarden worden verwaarloosd,krijgen geen eten blijkbaar,want er staat 1 magere bij.Dat het magere paard ziek kan zijn word totaal niet aan gedacht. 8)7