Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce B schreef:inderdaad. En te dik zijn mijn paarden hier ook. Maar bloedje sjagrijnig omdat ze honger hebben en elkaar de tent uit slaan omdat ze op dieet staan is wel welzijn? Zo simpel is het niet zoals het hier gesteld wordt. En er zijn heel veel stijve of kreupele paarden die wat mankeren en daar is niet altijd wat aan te doen, ondanks dierenarts, fysio, masseur, hoefsmid etc. mishandeling en verwaarlozing is niet hetzelfde als mankementen constateren. Gaat er meer om of die kreupele dieren moeten werken... En alle stijve/kreupele/te magere of te zware dieren/luchtzuigers en bejaarde paarden dan maar in laten slapen?
Zodat er alleen nog maar perfect gezonde en in conditie zijnde paarden staan?
20% te dikke paarden en 6% te dunne?, volgens mij zorgen mensen dan beter voor hun paarden dan voor zichzelf. 40% van de nederlanders heeft overgewicht...
Overigens had ik de resultaten hier genoemd al eens ergens gelezen, dus hoe nieuw zijn die? En hoe zit het met de dieren in de rest van Europa?
janderegelaa schreef:Wat positief is in het rapport (ja, ik heb het helemaal gelezen) is dat ze zich zorgen maken over mensen die zelf hun paarden bekappen. Of eigenlijk om de paarden die door de mensen zelf bekapt worden.