Paardenbeul slaat weer toe bij merrie in Flevoland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Paardenbeul slaat weer toe bij merrie in Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 10:46

http://www.omroepflevoland.nl / http://www.politie.nl
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding

Bij evenementencentrum Op d'n Akker in Nagele is in de nacht van maandag op dinsdag een paard mishandeld. Het dier is van achteren toegetakeld met een scherp voorwerp.

Volgens de eigenaar gaat het naar omstandigheden goed met het paard. De wonden zijn gehecht en er is gestart met een antibioticakuur. Het paard stond met vier andere paarden in de weide. Zij bleven ongedeerd.

Een paar weken terug sloeg een paardenmishandelaar toe in Emmeloord. Daarbij werd een drachtige merrie met een scherp voorwerp toegetakeld. Ondanks de mishandeling kwam een paar dagen later het veulen Vanda's Crime gezond ter wereld.

Maandagmiddag is een ook gewond paard aangetroffen in een wei aan de Vieruitersten in Meijel, provincie Limburg. Het gaat om een dragende merrie. De merrie heeft een wond op haar bil. De politie onderzoekt of hier sprake is van mishandeling. Buurtonderzoek heeft tot nu toe geen extra informatie opgeleverd.

Gea99

Re: Paardenbeul slaat weer toe bij merrie in Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:46

Las het net op fb. Het houdt maar niet op!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:47

Pfff het houd ook echt niet op he ???

Blij dat t veulen gezond ter wereld kwam ! Ik hoop werkelijk dat deze vieze gore dierenbeul(en) gepakt worden en mogen van mij prima eens zelf bewerkt worden !

Wat ik me even afvraag, was een evenementen iets, is er geen beveiliging of iemand die op de paardjes let ? Lijkt me toch wel dat dit niet in 1 minuut gedaan is ?
Laatst bijgewerkt door Mioux op 10-06-15 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:49

Jeetje, voor mijn gevoel lees ik elke dag zo'n bericht. Waar gaat dit heen? :=

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:57

Wat erg....

het komt steeds dichterbij

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:29

Mioux schreef:

Blij dat t veulen gezond ter wereld kwam ! Ik hoop werkelijk dat deze vieze gore dierenbeul(en) gepakt worden en mogen van mij prima eens zelf bewerkt worden !

Wat ik me even afvraag, was een evenementen iets, is er geen beveiliging of iemand die op de paardjes let ? Lijkt me toch wel dat dit niet in 1 minuut gedaan is ?

Het was geen evenement.
Op d'n Akker is een locatie waar evenementen georganiseerd worden (bruiloften, vergaderingen enz).
Ze hebben daar een o.a aantal trekpaarden staan waar ze o.a mee weidesurfen.
Die paarden staan s'nachts gewoon in de wei.

Komt wel eng dichtbij :(
Laatst bijgewerkt door jenne op 10-06-15 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:31

Ik weet wel dat als wij straks de paarden aan huis hebben, we meerdere camera's op gaan hangen.
Het zal misschien niet voorkomen dat ze toeslaan, maar ik laat ze er niet mee wegkomen!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:31

Vindt het allemaal toch wel eng. Bij ons stond voor 14 dagen terug een Duitse jeep over de weilanden te turen met verrekijker. Deze werd goed in de gaten gehouden en alles is genoteerd. Maar melding bij politie werd daar afgewimpeld. Na twee avonden niet meer gezien gelukkig.

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:36

Lijkt wel een epidemie.. Echt niet grappig als dit weer een geval van mishandeling betreft. Vervelend nieuws op zo'n mooie dag. Arm dier!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:08

jenne schreef:
Mioux schreef:

Het was geen evenement.
Op d'n Akker is een locatie waar evenementen georganiseerd worden (bruiloften, vergaderingen enz).
Ze hebben daar een o.a aantal trekpaarden staan waar ze o.a mee weidesurfen.
Die paarden staan s'nachts gewoon in de wei.

Komt wel eng dichtbij :(

Dankje voor de uitleg, kende het niet :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:21

Zo erg dat dit gebeurt. Waarom zou je zoiets doen... Onbegrijpelijk.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:21

ik las het ook al op facebook. vreselijk dat t blijft doorgaan.
Toch wel apart dat er 4 staan en maar 1 toegetakeld is, met z n 4e zijn ze zo sterk.
vreselijk! Hopelijk stopt het eindelijk eens, ben al blij dat die vrouw in duitsland opgepakt is.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:30

Houdt dit dan ook nooit op? :n
Ik begin wel steeds meer het idee te krijgen dat het om meerdere paardenbeulen gaan.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:34

Bah, bah, bah...Denk ook wel dat het er meerdere zijn, als je in je eentje door het hele land reist om paarden te prikken ben je echt wel heel erg zwaar van de pot gepleurd hoor...

Pfff...blij dat we tegenwoordig een afschrikwekkende waakhond hebben, maar het is toch van de gekke dat dat nodig is.

Hoop dat 't paard, net als alle anderen, er goed overheen komt. Wat een schrik voor de eigenaar.

janex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:41

Pff, dat komt toch wel erg in de buurt waar mijn paardjes staan... Vanaf nu maar weer s'nachts binnen houden , heb het geluk dat ze aan huis staan maar alsnog dat geeft niet minder risico... Hoe halen ze het überhaupt in hun hoofd!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:07

Dit komt nu heel dichtbij zo 1km van mij vandaan.
Ken de eigenaar vluchtig, kom hem zo nu en dan tegen bij evenementen hier in het dorp.
Verschrikkelijk is dit, wat bezielt iemand om zoiets te doen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:11

Echt... Die gozer moeten ze en publique tonen zodra ze 'm op heterdaad hebben... Bah bah wat een misselijke ziel.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:12

Het lijkt wel een soort duivelse loterij. Maar dan met een veel te grote kans.

Alleen; wie zegt dat het een man is, en maar 1 iemand. Dat weten we niet.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:21

Vraag het me ook af... Maar snap niet dat iemand zoiets zou kopiëren...

Ben blij dat ik op een pensionstal sta waar de halve dag mensen lopen en de paarden 's avonds op stal staan... Had anders er geen fijn gevoel bij... (Had eerst in de achtertuin paarden staan, ook merries.. maar als het dan in de buurt zou komen, zou ik in de stal hebben geslapen denk ik..of tentje in het weiland :S gewoon het idee.. bah :S)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:32

Lianne86 schreef:
Vraag het me ook af... Maar snap niet dat iemand zoiets zou kopiëren...

Ben blij dat ik op een pensionstal sta waar de halve dag mensen lopen en de paarden 's avonds op stal staan... Had anders er geen fijn gevoel bij... (Had eerst in de achtertuin paarden staan, ook merries.. maar als het dan in de buurt zou komen, zou ik in de stal hebben geslapen denk ik..of tentje in het weiland :S gewoon het idee.. bah :S)

Helaas zegt dit ook niets, waar nu dit paard mishandeld is, loopt bijna dag en nacht volk rond. Er zit een zorgboerderij op de locatie, regelmatig feesten en partijen. Daarnaast nog evenementen.
Daarnaast loopt de eigenaar continu op het erf.

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:42

Alleen als je gek bent doe je zo iets -:(- Ik denk dat je zoiets doet als een paard/pony je ooit wat heeft aangedaan

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:58

Al weer...... Als ik die pipo ooit in mijn handen krijg..... Dit Is toch te ziek voor woorden....
Ben heel blij dat ik op een stal sta waar overdag genoeg mensen zijn. En 's avonds een groot hek en een alarmsysteem wat al af gaat bij een kleine beweging.

Dlpv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:46

Aan iedereen die dit aan het hart gaat: Om de paardenbeul(en) te stoppen zijn wij begonnen met Dierenleed Preventie, een systeem met meldkamer. Als iemand iets verdachts ziet bij paarden, kan die de meldkamer bellen. Alle aangesloten paardenliefhebbers in de omgeving krijgen dat bericht dan meteen te horen. Op die manier hopen we zo veel mogelijk gevallen te voorkomen en de politie te helpen die idioten te pakken. Aanmelden kan gratis, meld je svp aan op www.dierenleedpreventie.nl als je dat nog niet hebt gedaan want dit moet stoppen!

horsefriend9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:19

:n waarom?