A6 bij Lelystad dicht door panikerend paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

A6 bij Lelystad dicht door panikerend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 14:12

http://www.bokt.nl / http://www.vid.nl

Afbeelding

Een paard in paniek zorgt voor flinke problemen op de A6 bij Lelystad. Op last van de politie is de weg een tijd lang in beide richtingen afgesloten bij de afrit Lelystad.

Het paard stond nog in de trailer, maar was in paniek en dreigde daardoor uit te breken. De politie wilde het risico niet nemen dat het dier zich in het doorgaande verkeer zou mengen en besloot daarop de weg in beide richtingen af te sluiten.

Na verzorging door een dierenarts maakte het paard het weer goed en kon de snelweg is in beide richtingen weer vrijgegeven worden.

xValentijn

Re: A6 bij Lelystad dicht door panikerend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:19

Fijn dat de politie dit doet! Het lijkt me wel irritant als je naar je werk moet, dat je dan een langere tijd moet wachten, door een paard nogwel, maar gelukkig is er niks ergs gebeurd!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:24

Erg goed gehandeld van de politie. Zo is iedereen in veiligheid gebracht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:27

xValentijn schreef:
Fijn dat de politie dit doet! Het lijkt me wel irritant als je naar je werk moet, dat je dan een langere tijd moet wachten, door een paard nogwel, maar gelukkig is er niks ergs gebeurd!

Nog vervelender als je een geschrokken paard op je moterkap zou krijgen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:44

De reactie van xValentijn snap ik ook niet zo goed.
Tenslotte kan je ook te laat op je werk komen door een lekke band of een storing in de bovenleiding als je met de trein bent.......

Wees blij dat het zo is opgelost.
Alle lof voor de politie en dierenarts.

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:45

Jullie kunnen toch wel een beetje begrijpen dat het irritant is als 2 hele banen af worden gesloten doordat een paard bang is. Jullie hoeven het niet gelijk te binden aan dat ik het niet erg vind als het paard verongelukt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:49

RaafSmits schreef:
De reactie van xValentijn snap ik ook niet zo goed.
Tenslotte kan je ook te laat op je werk komen door een lekke band of een storing in de bovenleiding als je met de trein bent.......

Wees blij dat het zo is opgelost.
Alle lof voor de politie en dierenarts.

Ook dan kan het knap irritant zijn :)

Snap die reactie prima,een wegafsluiting om welke reden dan ook en hoe begrijpelijk ook kan wel harstikke vervelend zijn als je reistijd daarmee flink oploopt. Een file door een ongeluk maakt de file ook niet opeens korter als de reden voor file volkomen begrijpelijk is. Je kan er niets aan doen, maar leuk is anders immers.

T is mooi dat het zo is opgelost.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-06-15 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:49

Oh nee hoor, dat doe ik ook helemaal niet.
Het gaat mij echt om de opmerking dat er twee banen voor worden afgesloten.
Boeiend.......dit is overmacht.

Ik stond gisteravond stil met de trein.
Blikseminslag.
En ja.....er waren veel mensen die hun aansluiting daardoor misten maar so what??
Al ga je op je kop staan......er veranderd niks aan.
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 06-06-15 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:50

Voor jou boeiend, voor een ander kan het wel vervelend zijn uiteraard. Kan altijd wat gebeuren omderweg, maakt het niet voor iedereen 'ach boeiend'. Geloof mij, als je in de file vaststaat en je moet plassen is dat echt afzien :')
Dat je het niet in de hand hebt en er niets aan kan veranderen, mag een ander het wel vervelend vinden dat het gebeurt.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:07

weet iemand wat dat voor transportbeschermers zijn? :P

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:43

Ik maak een gokje Anniek dat is Dandy op de foto :')
transportbeschermers zijn van amigo

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:59

jeetje! goed gehandeld van de politie

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:00

Wow, dan moet dat paard wel flink bezig geweest zijn! Lijkt me een benauwde situatie om mee te maken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 17:04

Luz_ElenaE schreef:

Jij bent door voor de magnetron *\o/* :D

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:25

Focussed schreef:
Luz_ElenaE schreef:

Jij bent door voor de magnetron *\o/* :D

*\o/* *\o/* Jippie!! Maar doe mij maar de volgende keer een extra portie sushi :9 :~

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:54

vuurneon schreef:
Voor jou boeiend, voor een ander kan het wel vervelend zijn uiteraard. Kan altijd wat gebeuren omderweg, maakt het niet voor iedereen 'ach boeiend'. Geloof mij, als je in de file vaststaat en je moet plassen is dat echt afzien :')
Dat je het niet in de hand hebt en er niets aan kan veranderen, mag een ander het wel vervelend vinden dat het gebeurt.

Is het niet het belangrijkste dat het paard ( in combinatie met bestuurder / auto en trailer ) er goed van af is gekomen??
Zonder deze actie had het véél erger kunnen aflopen.

Mocht de nood van file rijders om wat voor een reden te hoog zijn ( ziekenhuis opnamen/ bevalling ) dan kan men altijd een beroep doen op de al aanwezige politie of 112 bellen.
Wedden dat er een passende oplossing komt??
En voor de rest geld......balen, maar het is niet anders.
Vandaag staan we vast voor een paard, en morgen voor een gekantelde vrachtwagen of een een ander euvel .
Ze sluiten heus niet de weg zó maar af aan beide kanten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:17

Dat zegt ook niemand dat je omdat een ander het vervelend vindt, je veiligheid maar aan de kant moet schuiven.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:27

Dat zegt ook niemand, ik doel alleen op dit zinnetje.

" Het lijkt me wel irritant als je naar je werk moet, dat je dan een langere tijd moet wachten, door een paard nogwel "

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:12

Goed gehandeld!

Maar ik snap de reactie wel, ik ben filiaalmanager en door dit soort dingen zou bijvoorbeeld mijn winkel niet open kunnen en lopen we omzet mis. Inderdaad overmacht maar wel heel vervelend. En ja, ook ik sta dagelijks in de file door allerlei dingen op de weg...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:52

paardje is door de dierenarts uit lelystad verdoofd, dat ging niet heel makkelijk , paardje was over het tussen schot van het vrachtwagentje vast komen te zitten ,
en is verder naar de kliniek in emmeloord gebracht , maakt het naaar omstandigheden goed

Sharonbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:46

Alle lof voor de eigenaren, politie & dierenarts Bas Steltenpool! Fijn dat het goed is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:02

Er staat niet bij waardoor het paard in paniek was. Het dier is misschien niet gewend aan trailerritjes, of is van iets anders geschrokken. De mijne is doodbraaf op een trailer. Vorige vrijdag komen we terug van de kliniek, trailer hangt achter de wagen van iemand die ik inhuur om mijn paard te vervoeren en ik rij voor met mijn wagen. Ik zie plots dat de trailer begint te schommelen en een vrachtwagen die bijna tegen de trailer rijdt. Tja, logisch toch dat je paard dan wat angstig wordt. Jammer dat er toen geen politie in de buurt was om die asso op de bon te zetten. Het was voor dieje kerel trouwens nog niet voldoende om mijn paard bang te maken door kort tegen de trailer te rijden, bij het voorbij rijden moest hij nog eens luid toeteren ook.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:39

Sharonbo schreef:
Alle lof voor de eigenaren, politie & dierenarts Bas Steltenpool! Fijn dat het goed is gekomen.

*\o/* dat zowieso haha

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:45

Ik vind het nogal onverantwoord dat je met zo'n paard op stap gaat. Gaat diegene met paard ook alle schade betalen? (Lees: politie, kosten wegafsluiting etc.)

Goed gehandeld trouwens, van de politie. Maar dit had in mijn ogen gewoon voorkomen kunnen worden door de eigenaar van dit paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:57

_Nelleke_ schreef:
Ik vind het nogal onverantwoord dat je met zo'n paard op stap gaat. Gaat diegene met paard ook alle schade betalen? (Lees: politie, kosten wegafsluiting etc.)

Goed gehandeld trouwens, van de politie. Maar dit had in mijn ogen gewoon voorkomen kunnen worden door de eigenaar van dit paard.

Lees jij ergens waarom het paard bang was? Ik niet hoor, wie weet was het in paniek door een vrachtwagen die te kort tegen de trailer leek. (Heb dat vorige vrijdag nog met mijn eigen paard op de autosnelweg meegemaakt)
En weet jij waarom het paard op die trailer stond? Stel dat het dier ziek was en naar de kliniek moest, denk niet dat je dan als eigenaar een andere keuze hebt dan met je bange paard in een trailer op pad te gaan.