Recreatiesportforum richt zich op meerwaarde lidmaatschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Recreatiesportforum richt zich op meerwaarde lidmaatschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 15:35

www.knhs.nl

Afbeelding

Op 18 mei kwam het recreatiesportforum bijeen op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo.

Tijdens de laatste bijeenkomst hebben de forumleden hun plannen met elkaar gedeeld. Hoe kunnen we verenigingen stimuleren om meer gebruik te maken van beschikbare evenementen, educatieve activiteiten, cursussen die zij zelf kunnen organiseren met behulp van draaiboeken en promotiemiddelen die vanuit KNHS Ermelo beschikbaar zijn. Voorbeelden zijn Enjoy the Ride ritten, opleiding en examen Ruiter- en Menbewijs, cursus Paard&Welzijn, Paard&Levendag, andere disciplines zoals TREC, Enjoy the Endurance e.d. Daarmee kunnen we onze bestaande leden beter bedienen én nieuwe leden aantrekken.

Communicatie is ook een belangrijk thema: hoe bereik je de paardensporter die geen wedstrijden rijdt? Daarvoor zetten regio’s al vaak hun website en social media in. Sommige regio’s plaatsen een kalender met regionale activiteiten (ook niet-KNHS evenementen) op de website.

Mede naar aanleiding van de inbreng van het forum heeft de KNHS besloten om het komende jaar recreatiesport als speerpunt aan te pakken in de vorm van een project. Hiervoor is extra menskracht beschikbaar gesteld. Samen gaan wij werk maken van een toename van de waarde van het KNHS-lidmaatschap voor de recreatieve paardensporter, het vergroten van de binding tussen de lokale paardensportaanbieders en hun leden en/of klanten én groei van de paardensport.

Anoniem

Re: Recreatiesportforum richt zich op meerwaarde lidmaatschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:41

Nou, ik denk dat vooral meerwaarde is voor de portemonnee van de KNHS :( . Van meerwaarde merk ik maar weinig behalve dan dat verplichting is wil je wedstrijden rijden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:50

Ondanks dat het bericht anders doet vermoeden valt TREC niet onder de KNHS, maar onder de TREC Club Nederland.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:54

En ze hebben het over aantrekkelijker voor de recreatie ruiter.
TREC en endurace zijn wedstrijden, dus lijkt me dat die gewoon onder wedstrijd ruiters vallen.
Dus nogal kromme berichtgeving.

(en ja, ik weet het je kan ook recreatie ruiter zijn en TREC of endurance rijden, ik ben recreatie ruiter en rij ook wedstrijden)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:06

TREC is recreatiesport :) Onze Club valt daarom ook onder de FITE, de internationale federatie voor ruitertoerisme.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:24

TREC recreatie sport, hmm, apart, is toch een wedstrijd, maar die zitten bij de FITE en niet KNHS, oke.
Endurance, kan 120 km niet echt meer recreatie noemen, ja, als ik er een week over mag doen.
Maar het is dus bondsafhankelijk of het recreatie sport is of sport of recreatie.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:30

Als iemand trec wil rijden kan ie dat zo toch ook doen, daar heb je de knhs helemaal niet voor nodig...
Ze zullen zien dat ze een flink aantal ruiters niet zo aanspreken, maar ik denk dat die groep ook helemaal geen knhs wil...