FEI wereldranglijst: Rath grootste daler, Dujardin aan kop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

FEI wereldranglijst: Rath grootste daler, Dujardin aan kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 15:28

www.bokt.nl

Afbeelding

De nieuwe FEI wereldranglijst voor dressuurruiters is bekend gemaakt. De grootste daler is de Duitse ruiter Matthias Rath die met zijn Totilas (v. Gribaldi) een derde plaats inwisselt voor plek 28. Hierdoor schuiven de andere ruiters een plaats omhoog.

Charlotte Dujardin blijft met Valegro (v. Negro) aan kop. Edward Gal volgt haar op een tweede plaats met Glock's Undercover N.O.P. Adelinde Cornelissen sluit de top drie af met de Jazz-zoon Parzival.

De Duitse Kristina Sprehe treffen we aan op een vierde plaats met Desperados FRH (v. De Niro). Landgenoot Isabell Werth neemt een vijfde plaats in met haar vosse merrie Bella Rose (v. Bellisimo M).

De Nederlandse amazone Danielle Heijkoop stijgt een plekje naar nummer zeven met Siro N.O.P. (v. Gribaldi). Diederik van Silfhout staat nu op een vijftiende plaats met de tienjarige Arlando N.O.P. (v. Paddox), gevolgd door Hans Peter Minderhoud op plek zestien met Glock's Flirt (v. Florestan I). Hans Peter treffen we ook aan op plek zeventien met Glock's Johnson TN (v. Jazz).

Edward Gal stijgt acht plekken met Glock's Voice (v. De Niro). Patrick van der Meer neemt een 37e plek in met Uzzo (v. Lancet).

Opvallend is het aantal KWPN paarden in de ranglijst. De top tien bestaat uit 60% KWPN-ers.

xxCYNNxx

Re: FEI wereldranglijst: Rath grootste daler, Dujardin aan kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:18

Uh ja vrij logisch dat Rath flink gedaald is in de rankings; als je al tijden niet meer op wedstrijd bent verschenen gebeurt dat automatisch; niet starten = geen punten erbij sprokkelen.

Ach we hebben 2 Nederlanders in de top 3, goed gedaan +:)+

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 00:46

Vraag me sowieso af hoe Rath ooit op plek 3 terechtgekomen is... op basis van eerdere verdiensten van zijn nu steeds geblesseerde paard?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:41

MarChak schreef:
Vraag me sowieso af hoe Rath ooit op plek 3 terechtgekomen is... op basis van eerdere verdiensten van zijn nu steeds geblesseerde paard?

Dat zou ik ook wel willen weten. Is er iemand die dat kan beantwoorden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:48

Dus een heel topic met zoveel informatie (top drie van de wereld, KWPN dat het goed doet enz) en alsnog zijn de eerste reacties gezeik op Rath? :D
Prachtig...

Die wereldranglijst, heeft die verder nog "nut" voor de ruiters? Buiten de "eeuwige roem" dus bedoel ik?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:06

Geen gezeik over Rath, maar gewoon nieuwsgierig hoe hij zo hoog op die ranglijst was komen te staan. In mijn beleving heeft hij zich internationaal niet echt in the picture gereden, ik ken hem meer van berichten dat hij niet aan de start kwam ;)